حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعطیلی کارخانجات پگاترون باعث کاهش عرضه آیفون SE 3 خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، مشکلات

همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا و موضوع همه گیری آن باعث ضررهای هنگفتی به شرکت‌ها شده است. مسئله کاهش تولید سبب پایین آمدن عرضه محصولات شده است و اخیرا نیز تعطیلی کارخانجات پگاترون باعث کاهش شدید عرضه آیفون SE 3 خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تعطیلی کارخانجات پگاترون و کاهش عرضه محصولات آیفون

یک ماه پیش، فاکسکان که یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان اپل است، به دلیل بازگشت ویروس کرونا مجبور شد به طور موقت کارخانه خود را در شنژن برای چند روز تعطیل کند. در آن زمان، فاکسکان گفت که برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تولید، مجبور است به واحدهای پشتیبان تکیه کند. اما امروز، بلومبرگ گزارش داده است که Pegatron (یکی دیگر از دو تولید کننده آیفون‌های اپل که در تایوان مستقر است) مجبور شده است به طور موقت تولید خود را در چین تعطیل کند.

تعطیلی کارخانجات پگاترون

زیرا این کشور اخیرا با بدترین وضعیت شیوع کرونا در دو سال گذشته روبرو شده است. کارخانه‌های پگاترون در شانگهای و کونشان که هر دو مدل‌های آیفون را تولید می‌کنند، تولید را به حالت تعلیق درآورده‌اند و تصمیم برای از سرگیری تولید نیز باید از سوی دولت گرفته شود. پگاترون در حال حاضر در تلاش است تا هزینه‌های مالی توقف تولید خود را بسنجید.

اخیرا سه تست مثبت کرونا در خوابگاه کارکنان پگاترون در شهر Kunshan چین گزارش شده است. لازم به ذکر است که هر دوی این کارخانه‌ها تا این اواخر باز بودند، زیرا دولت به برخی از تاسیسات اجازه داده بود تا فعالیت خطوط تولید و مونتاژ خود را ادامه دهند. اپل برای مونتاژ محصول پرفروش خود یعنی آیفون به Foxconn، Pegatron و Luxshare Precision متکی است. برخلاف فاکسکان و پگاترون، دفتر مرکزی Luxshare در چین است.

کاهش تولید آیپد توسط اپل برای افزایش تولید و عرضه سری آیفون

در شانگهای، لی چیانگ، رئیس حزب کمونیست قول داد که به اقدامات لازم برای کاهش تاثیر آخرین شیوع کرونا ادامه دهد. با این حال، روز دوشنبه، وی اعلام کرد که اگر چه اکثر ساکنان همچنان مجبور به پیروی از محدودیت‌های سفر هستند، اما تا حدی در حال کاهش قرنطینه در سطح شهر است.

قرنطینه در شانگهای قبلا باعث کمبود مواد غذایی شده بود و در کونشان نیز، این شهر اعلام کرد که با وجود کاهش تعداد موارد، پروتکل‌های بهداشتی خود را همچنان باقی خواهد گذاشت. اخیرا از ساکنان کونشان خواسته شده است که از محدودیت‌های اعمال شده پیروی کنند. طی چهار روز گذشته، سه آزمایش مثبت کووید در خوابگاه پگاترون در کونشان گزارش شده است.

تاثیر این همه گیری بر زنجیره تامین آیفون در چین متفاوت بوده است. تامین کنندگان در شانگهای توانسته‌اند به تولید قطعات مورد نیاز ادامه دهند، اما مسائل لجستیکی مانع از ارسال این قطعات به سازندگان وکارخانجات آنان شده است. در نتیجه، بر اساس گفته‌های موسسه Trendforce قطعات و موجودی شرکت پگاترون تنها برای چند هفته دیگر کافی خواهد بود و در صورت ادامه این وضع، خط تولید متوقف می‌شود.

تعطیلی کارخانجات پگاترون

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل، امروز توییتی منتشر کرد که در آن به مدل‌های آیفون SE 3 که منحصرا توسط Pegatron ساخته شده‌اند اشاره کرد. با وجود قرنطینه در چین، این دستگاه همچنان در فروشگاه‌های آنلاین اپل موجود هستند. همانطور که Kuo اشاره می‌کند، این یک نشانه قوی است که تقاضا برای این دستگاه آیفون کم است، زیرا حتی تعطیلی کارخنجات نیز بر وضعیت موجودی این دستگاه تاثیری نداشته است.

گوشی آیفون SE 3 اپل ساخت شرکت Pegatron با وجود توقف خطوط تولید همچنان در انبارهای این شرکت موجود است

به گفته PhoneArena، کو اخیرا پیش بینی خود از عرضه آیفون SE 3 را از محدوده ۲۵ تا ۳۵ میلیون دستگاه به محدوده ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه کاهش داده است. آیفون SE 3 با قیمت ۴۲۹ دلار، از همان چیپست ۵ نانومتری A15 بهره می‌برد که در سری آیفون ۱۳ نیز استفاده شده بود و همچنین از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

بیش از دو سال، زمانی که موضوع همه‌ گیری در ایالات متحده هنوز در روزهای اولیه خود بود، اپل به واحدهای تعمیر خود که تعمیرات و تعویض آیفون را انجام می‌دهند اطلاع داد که دچار کمبود در تولید دستگاه‌های جایگزین آیفون هستند. چند روز بعد، یک نظرسنجی غیررسمی از خرده‌ فروشان و اپراتورهای شهر نیویورک نشان داد که آخرین مدل‌های آیفون در آن زمان دچار کمبود موجودی بودند. قرنطینه فعلی و توقف تولید آیفون به تنهایی برای مختل کردن وضعیت عرضه گوشی مانند آنچه که در سال ۲۰۲۰ بود، کافی نیست.

کاهش سود اپل به دلیل ویروس کرونا

تا آنجا که مربوط به کووید است، چین در حال اجرای یک سیاست سختگیرانه در این مورد است. زیرا گزارش‌هایی مبنی بر فشار مقامات دولتی به ساکنان شانگهای برای آزمایش کووید وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، افرادی که آزمایششان مثبت است به یک مکان خاص دیگر منتقل می‌شوند و در آنجا همراه با سایرین که آزمایششان مثبت است قرنطینه می‌شوند. نظر شما در مورد تعطیلی کارخانجات پگاترون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان