حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Multisearch گوگل لنز قابلیت جستجو با تصویر به جای متن را ارائه می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین، گوگل

اگر بخواهیم کمی پیاز داغ ماجرا را زیاد کنیم، باید بگوییم که جستجو کردن در گوگل اصولا نیازمند یک مهارت خاص در به کار بردن کلمات کلیدی است و اگر اینطور نباشد، شاید نتیجه مورد نظر را پیدا نکنید. اما حالا ویژگی Multisearch گوگل لنز قابلیت جستجو با تصویر به جای متن را ارائه می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی Multisearch گوگل لنز؛ حالا به جای نوشتن متن، با تصاویر به جستجو بپردازید

آیا تا به حال برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در جستجوی گوگل تلاش کرده‌اید؟ اگر تا به حال این کار را کرده باشید، می‌دانیم که دقیقا چه حسی دارید زیرا شاید همیشه به نتیجه مورد نظر خور نرسید. اما گوگل حالا این مشکل را حل خواهد کرد. به گزارش 9to5Google، این شرکت ویژگی جدیدی را در Google Lens معرفی می کند که هدف آن کمک به شما در یافتن مواردی است که نمی‌توانید به راحتی توصیف کنید. این ویژگی که Multisearch نام دارد، در حال عرضه به صورت بتا برای کاربران آمریکایی عرضه خواهد شد و به شما امکان می‌دهد از چیزی عکس بگیرید و در مورد آن جستجو کنید یا سوالی بپرسید.

ویژگی Multisearch در Google Lens هم اکنون در ایالات متحده، هم در اندروید و هم در iOS در راه است. در سپتامبر سال گذشته، گوگل سخنرانی اصلی خود را با محوریت جستجو برگزار کرد و یکی از جالب‌ترین چیزهایی که غول فناوری Mountain View در این رویداد اعلام کرد، ارتقاء بزرگ Google Lens بود. حال بعد از مدت‌ها، ویژگی Multisearch برای آزمایش کنندگان بتا در اندروید و iOS در دسترس است.

ویژگی جدید بخش جستجوی گوگل امکان نمایش اخبار جعلی و حقیقی را مشخص می‌کند

تقریبا می‌توان گفت که Multisearch یک روش کاملا جدید برای جستجو در گوگل است و تمرکز آن بر کمک به شما در مواردی است که همه کلمات برای توصیف آن‌ها را ندارید. اساسا، شما با گوگل لنز از چیز بسیار غیرقابل توصیفی عکس می‌گیرید (یا حتی می توانید یک مورد موجود را وارد کنید) و سپس اگر روی لیست نتایج به سمت بالا بکشید و روی دکمه جدید «افزودن به جستجوی خود» که قرار دارد ضربه بزنید. می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

این دکمه به شما امکان می‌دهد سوالی در مورد سوژه مورد نظر خود وارد کنید یا جستجوی خود را بر اساس رنگ، مارک یا هر ویژگی بصری دیگر اصلاح کنید. اما این دقیقا به چه معناست؟ در اینجا چند نمونه به شما خواهیم گفت.

مثلا شما یک عکس یا اسکرین شات از یک لباس نارنجی زیبا گرفته‌اید تا به دخترتان هدیه دهید، اما می‌خواهید ببینید که آیا این لباس در رنگ دیگری موجود است یا نه؟ به سادگی رنگ سبز را نیز به جستجو خود اضافه کنید و نتایج احتمالا لباس مورد نظر را به شما نشان می‌دهد (البته اگر گزینه سبز برای آن لباس وجود داشته باشد).

ویژگی Multisearch گوگل لنز

مثال دیگر عکسی با ست ناهارخوری شما است. مثلا با عبارت “میز قهوه” می‌توانید یک میز مطابق یا مشابه میز خود پیدا کنید. یا تصور کنید مادرتان به شما گفته است که وقتی در سفر است از گیاهش مراقبت کنید. قطعا شما نمی‌خواهید آن گیاه از بین برود، اما اگر حتی ندانید که این گیاه دقیقا کدام گیاه است چه اتفاقی می‌افتد؟ این مورد هم ساده است و کافی است از آن عکس بگیرید و عبارت “دستورالعمل‌های مراقبت” را اضافه کنید و گوگل لنز شما را از این مشکل نجات می‌دهد.

تا کنون، نکات برجسته مربوط به مد و دکوراسیون منزل بوده و در حال حاضر، بهترین نتایج از Multisearch در Google Lens مربوط به جستجوهای خرید است. اما به راحتی می‌توانیم ببینیم که چگونه این ویژگی در آینده رشد می‌کند و حتی بیشتر و بیشتر، مفیدتر از گذشته می‌شود. مثالی که گوگل در مورد گیاه رزماری ارائه کرد در واقع نشان می‌دهد که لازم نیست ابتدا جستجوی برای شناسایی گیاه و سپس جستجوی دوم برای دستورالعمل‌های مراقبت انجام دهید. زیرا با وجود این قابلیت، این دو موضوع دقیقا باهمدیگر همراه خواهند بود.

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل خیلی راحت تر و سریع تر شده است

هوش مصنوعی و به طور خاص، پیشرفت در هوش مصنوعی، چیزی است که دستیابی به ویژگی مولتی سرچ گوگل لنز را ممکن می‌کند. با این حال، در حال حاضر نمی‌تواند پرس و جوهای پیچیده‌تری را مدیریت کند، زیرا هنوز از مدل Unified Multitask استفاده نمی‌کند. اگر می‌پرسید که این قابلیت چیست، باید بگوییک که Multitask Unified Model یا MUM به شما این امکان را می‌دهد که مثلا از چرخ دنده‌های دوچرخه شکسته عکس بگیرید و دستورالعمل هایی را برای تعمیر آن دریافت کنید.

به گفته PhoneArena، ویژگی Multisearch اکنون به طور رسمی در نسخه بتا برای ایالات متحده عرضه می شود و از طریق برنامه Google در دستگاه‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است. مدیر جستجوی این شرکت، لو وانگ اظهار داشت که هدف از این کار کمک به مردم برای درک طبیعی تر سوالات است. وانگ همچنین اظهار داشت که Multisearch به ویدیوها، تصاویر بیشتر و حتی «انواع پاسخ‌هایی که ممکن است در جستجوی متنی سنتی گوگل بیابید نیز مجهز خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان