حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جستجوی تصاویر با گوگل لنز در کروم ساده‌تر خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل یکی از غول‌های نرم‌افزاری جهان محسوب می‌شود که توانایی خود را در این زمینه به خوبی اثبات کرده است. هر نسل، سرویس‌های این شرکت در تجربه کاربری بهبود می‌یابند. در همین رابطه، گویا اخیرا جستجوی تصاویر با گوگل لنز در کروم ساده‌تر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

جستجوی تصاویر با گوگل لنز در کروم بهبودهای زیادی پیدا خواهد کرد…!

فناوری Google Lens، یک راه‌حل نرم‌افزاری قدرتمند برای تشخیص تصویر است که به عنوان یک ابزار مستقل در دسترس است و همچنین در سایر محصولات این شرکت، مانند مرورگر کروم ادغام شده است. به زودی استفاده از این ابزار در نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل راحت‌تر خواهد شد. در حال حاضر، تعامل با Google Lens در مرورگر گوگل کروم ممکن است چندان راحت به نظر نرسد.

زیرا نتایج جستجو در یک برگه جداگانه نمایش داده می‌شوند. اما این موضوع به زودی تغییر می‌کند و مرورگر به طور خودکار یک برگه جدید برای نمایش نتایج جستجو باز نمی‌کند. در عوض، یک پانل عمودی با نتایج جستجو در سمت راست برگه فعال باز می‌شود. اگر کاربر بخواهد به منبع یک تصویر برود، مرورگر کروم یک برگه جدید باز می‌کند. بدین ترتیب، جستجوی تصویر با گوگل لنز در مرورگر کروم راحت‌تر می‌شود.

جستجوی تصاویر با گوگل لنز در کروم

محصول نرم‌افزاری تشخیص تصویر گوگل لنز، مدت‌هاست که به عنوان یک برنامه اندروید مستقل و به عنوان بخشی از برنامه Google iOS در دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است. سال گذشته گوگل لنز به کروم افزوده شد. برای شروع تعامل با این ابزار، کافیست روی تصویر مورد نظر کلیک راست کرده و در منوی ظاهر شده گزینه «جستجوی تصویر با استفاده از لنز گوگل» یا «Search image using Google Lens» را انتخاب کنید. بر اساس اطلاعات موجود، این سرویس در آینده نزدیک در دسترس تمامی کاربران مرورگر کروم قرار خواهد گرفت.

اخیرا، Google Lens به‌روزرسانی بزرگی را در کروم برای نسخه دسکتاپ دریافت کرده است که نه تنها به شما امکان می‌دهد تصاویر مشابه را جستجو کنید، بلکه عملیات‌هایی را روی متن یک تصویر نیز انجام دهید. امکانات دیگری نیز در این آپدیت موجود است. پس از اینکه کاربر روی تصویر کلیک راست کرد و گزینه “Find with Google Lens” را انتخاب کرد. یک نوار فرمان در نتایج جستجوی سرویس در پایین پنجره باز شده، ظاهر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که چندین عملکرد خاص را انجام دهید.

جستجوی تصاویر با گوگل لنز در کروم

به عنوان مثال، اگر متنی را در یک تصویر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید آن را کپی کنید، به آن گوش دهید (پخش صوتی) و یا آن را ترجمه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید سعی کنید منبع خود تصویر را پیدا کنید. ویژگی‌های مشابه در حال حاضر در یک برنامه مشابه گوشی هوشمند و Google Photos نیز موجود است. اما در حال حاضر فقط برای نسخه دسکتاپ در دسترس است.

به گفته وب سایت خبری GizChina، این ویژگی در نسخه ۱۰۰ کروم ویندوز، macOS و به گفته برخی منابع، کاربران سیستم عامل کروم در دسترس است. به نظر می‌رسد که گوگل در حال برنامه‌ریزی بری ارائه به‌روز رسانی‌های آینده گوگل لنز است. نظر شما در این مورد چیست؟! آیا چنین سرویسی برای شما مفید و کاربردی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان