حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل Arc سری جدید پردازنده گرافیکی (GPU) این شرکت برای رقابت با انویدیا و AMD می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل، پردازشگرها

کمپانی اینتل اخیرا سری جدید پردازنده گرافیکی (GPU) خود را با نام Intel Arc معرفی کرد. نام تجاری Arc شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار بخش پردازنده‌های گرافیکی اینتل بوده که انتظار می‌رود اولین مورد از آنها که پیش‌تر با نام DG2 شناخته می‌شد، با نام رمز “Alchemist” در سه ماهه اول سال 2022 و برای رقابت با Nvidia GeForce و AMD Radeon وارد بازار شود.

پردازنده گرافیکی اینتل Arc

پردازنده‌های گرافیکی Alchemist مبتنی‌بر Arc اینتل در اوایل سال 2022 در کامپیوترهای شخصی و نوت‌بوک‌ها در دسترس خواهند بود و ظاهراً اینتل قصد دارد در این حوزه با AMD و Nvidia رقابت کند. درحالی‌که ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد عملکرد اولین پردازنده‌های گرافیکی Alchemist نداریم، اینتل امروز یک تیزر را منتشر کرد که نشان می‌دهد نمونه اولیه این کارت گرافیک توانایی اجرای روان بازی‌هایی ازجمله PUBG ،Psychonauts 2 ،Metro Exodus و موارد دیگر را داراست.

 

 

پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل همچنین قادر به mesh shading ،variable rate shading ،video upscaling و real-time ray tracing بوده و مهم‌تر از همه، اینتل وعده نمونه‌گیری فوق‌سریع با کمک هوش‌مصنوعی را می‌دهد که به‌نظر می‌رسد این شرکت گزینه‌ی رقابتی مخصوص خود برای فناوری Deep Learning Super Sampling (DLSS) انویدیا را در اختیار دارد. AMD در ماه ژوئن رقیب این فناوری را با نام FidelityFX Super Resolution (FSR) معرفی کرد، اما این نمونه فقط از یک روش افزایش مقیاس فضایی به‌جای افزایش زمان مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند. هدف همه این فناوری‌ها اینست که بازی‌ها را از رزولوشن پایین‌تر ارتقا دهند تا نرخ فریم روان‌تری را بدون افت کیفیت قابل‌توجه ایجاد کنند.

Roger Chandler، سرپرست مشاغل مشتری GPU اینتل بیان می‌کند:

“راه‌اندازی نام تجاری Intel Arc و آشکار شدن نسل‌های آینده سخت‌افزاری، نشان دهنده تعهد عمیق و مداوم اینتل به گیمرها و سازندگان محتوا در همه جا است. ما تیم‌هایی در اختیار داریم که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی این محصولات در اوایل سال آینده در دسترس قرار می‌گیرد، تجربه درجه یکی را ارائه می‌دهیم.”

پردازنده گرافیکی اینتل Arc

پردازنده گرافیکی اینتل Arc

اینتل امروز فقط نام تجاری پردازنده‌های گرافیکی Arc خود را مهرفی کرده و نشان داد که “Battlemage” ،”Celestial” و “Druid” همه نام رمز نسل آینده کارت‌های گرافیکی Arc می‌باشند. ارائه جزئیات و مشخصات بیشتر این پردازشگرها برای اواخر سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

تا کنون، اینتل اولین کارت‌های گرافیکی Iris Xe خود را با رمز “DG1” عرضه کرده است که از معماری Xe LP این شرکت استفاده می‌کنند. این کارت‌های کم‌مصرف عمدتا برای ورک‌استیشن‌های از پیش ساخته شده، به‌جای دستگاه‌های گیمینگ طراحی شده‌اند. پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل بر اساس ریزمعماری Xe-HPG این شرکت خواهد بود که ترکیبی از کارهایی است که اینتل در ریزمعماری Xe-LP ،HP و HPC خود انجام داده است.

پردازنده های نسل ۱۱ اینتل با نام Tiger Lake-H برای لپ تاپ ها معرفی شدند

نظر شما راجع‌به ورود اینتل به بخش پردازنده گرافیکی برای رقابت با بزرگان حال‌حاضر بازار ازجمله انویدیا و AMD چیست؟ به‌نظر شما Intel Arc تا چه اندازه می‌تواند ازلحاظ عملکرد و مصرف انرژی با کارت‌های گرافیک Nvidia GeForce و AMD Radeon رقابت کرده و آیا توانایی پیشی گرفتن از آنان را دارد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی