حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S23 و S22 FE ممکن است با نسخه‌ای مجهز به تراشه دیمنسیتی مدیاتک معرفی شوند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، مدیاتک

در جایی که کوالکام و سامسونگ معمولاً چیپست‌های قدرتمندی را برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالای اندرویدی تولید می‌کنند، مدیاتک در سال جاری با معرفی Dimensity 9000، هر دو شرکت را غافلگیر کرد. تلاش تازه سازنده تایوانی تراشه برای توسعه یک چیپست قدرتمند که تا پیش از این در بخش بالارده عملکرد درخشانی را از خود به‌جای نگذاشته بود؛ ممکن است یکی از دلایل بسیار مهمی باشد که سامسونگ در حال بررسی است تا نسخه‌ای از گوشی‌های پرچمدار آینده خود شامل گلکسی S23 و S22 FE را با تراشه‌ای نامعلوم از سری دیمنسیتی مدیاتک عرضه کند.

تجهیز گلکسی S23 و S22 FE به تراشه دیمنسیتی مدیاتک

سامسونگ معمولاً برای تأمین قدرت گوشی‌های گلکسی خود به چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس تکیه می‌کند؛ اما طبق جدیدترین گزارش Business Korea، غول کره‌ای درنظر دارد تا تقریباً نیمی از واحدهای گلکسی S22 FE و گلکسی S23 را به تراشه‌ای بی‌نام از سری دیمنسیتی مدیاتک مجهز کند؛ حداقل در آسیا. ازآنجایی‌که در این گزارش به‌طور کامل به نام تراشه مدیاتک اشاره نشده است، می‌توان فرض کرد که این سیلیکون جانشین مستقیم Dimensity 9000 خواهد بود که شایعات پیشین ادعا می‌کنند که Dimensity 10000 نامیده خواهد شد.

آخرین گزارش همچنین ادعا می‌کند که گلکسی S22 FE و گلکسی S23 در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهند شد که نشان می‌دهد سامسونگ ممکن است این دو مدل را زودتر از موعد معرفی کند. اطلاعات جدید بیان نمی‌کند که آیا گوشی‌های بزرگتر مانند گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا نیز در همان دوره عرضه خواهند شد یا خیر. تست‌های بنچمارک تاکنون نشان داده‌اند که Dimensity 9000 سریع‌ترین چیپست اندرویدی موجود درحال‌حاضر است؛ اما سامسونگ می‌تواند دلایل دیگری برای انتخاب تراشه از MediaTek علاوه‌بر عملکرد مناسب آن داشته باشد.

تجهیز گلکسی S23 و S22 FE به تراشه دیمنسیتی مدیاتک

تجهیز گلکسی S23 و S22 FE به تراشه دیمنسیتی مدیاتک

انتخاب مدیاتک به سامسونگ مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندگان در قیمت‌گذاری می‌دهد؛ هرچند این موضوع به این معنی است که سهم بازار چیپست اگزینوس نیز کاهش می‌یابد. سال گذشته، طبق گزارش Strategy Analytics، سهم بازار مدیاتک در دسته چیپست‌های گوشی‌های هوشمند 26.3 درصد بود و این سازنده پس از کوالکام با سهم بازار 37.7 درصدی، مقاوم دوم برترین سازنده تراشه را دراختیار داشت.

مدیاتک به‌طور مرتب به‌دلیل عرضه‌ مدل‌های پایین تا میان‌رده‌ در بخش تراشه به‌دنبال آن بوده است که به شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه اجازه دهد تا قیمت گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهند. با Dimensity 9000، شرکت تایوانی ظاهراً Snapdragon 8 Gen 1 و Exynos 2200 را موردهدف قرار داده؛ بنابراین ممکن است Galaxy S22 FE و Galaxy S23 آینده با Dimensity 10000 عرضه شوند، با فرض اینکه MediaTek بتواند این تراشه را به‌موقع معرفی و عرضه کند.

خود سامسونگ در مورد همکاری با مدیاتک درباره استفاده از چیپست‌های این شرکت در گلکسی اس 22 FE و گلکسی اس 23، هنوز اظهارنظر رسمی‌ای نکرده است؛ بنابراین به یاد داشته باشید که فعلاً نمي‌توان به‌طور قطع به این اطلاعات تکیه کرد.

دیدگاه شما پیرامون تجهیز احتمالی گلکسی S23 و S22 FE به تراشه دیمنسیتی مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی