حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا 1 IV با سنسور 48 مگاپیکسلی جدید و قیمت 1500 دلار معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سونی، شایعات

پیش از این و براساس شایعات به‌گوش‌رسیده، گفته می‌شد که گوشی پریمیوم بعدی سونی، اکسپریا 1 IV، دارای سیستم دوربین ارتقا یافته و تراشه اسنپدراگون جدید و درنتیجه، قیمت بالاتر خواهد بود. حال، اطلاعات جدیدی به‌بیرون درز کرده که از تجهیز این گوشی به حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی جدید 1.3 اینچی با سایز پیکسل 1.22 میکرونی که شایعه شده است در سری آیفون 14 پرو نیز استفاده خواهد شد، خبر می‌دهد.

مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 IV

درحال‌حاضر، سونی Xperia 1 III به‌عنوان پرچمدار فعلی این شرکت دارای یک آرایه دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و در آخر لنز ToF با سنسور 0.3 مگاپیکسلی می‌باشد. بااین‌حال، شایعه شده است که جانشین این گوشی دارای سنسور اصلی دوربین با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و سایز پیکسل 1.22 میکرونی، یک سنسور 48 مگاپیکسلی برای لنز فوق‌عریض، یک سنسور تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپ است.

تمامی این لنز و سنسورها، یک سیستم قوی دوربین با وضوح بالا را ارائه خواهد کرد و می‌تواند Xperia 1 IV را به بهترین گوشی هوشمند دوربین‌محور در سال 2022 تبدیل کند.

همچنین گفته می‌شود که این گوشی احتمالا دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود که ظاهراً با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC توسعه می‌یابد. درادامه، شایعه شده است که این تراشه گران‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 فعلی می‌باشد. پرچمدار آینده سونی، ظاهراً با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 IV

مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 IV

از دیگر مشخصات شایعه‌شده برای این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی 120 هرتزی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی، حسگر اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست، دکمه شاتر اختصاصی دوربین و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد.

قیمت Xperia 1 III درحال‌حاضر از 1299.99 دلار شروع شده که همین موضوع نشان می‌دهد که چرا این دستگاه ازنظر محبوبیت به گوشی‌های پرچمدار اپل، سامسونگ و گوگل نزدیک نیست. متأسفانه به‌نظر می‌رسد سونی مصمم است که از گذشته‌ی خود درس عبرت نگیرد. شایعه شده است که Xperia 1 IV، حتی بین 6 تا 20 درصد گران‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود. ظاهراً به‌دلیل سیستم دوربین و احتمالاً تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، ساخت این گوشی هزینه بیشتری خواهد داشت و به‌نظر می‌رسد سونی افزایش هزینه را به مصرف‌کنندگان منتقل خواهد کرد.

انتظار می‌رود Xperia 1 IV حداقل با قیمت 8999 یوان (1415 دلار) در چین شروع شود که 500 یوان (~ 79 دلار) گران‌تر از Xperia 1 III است. همچنین گفته می‌شود که شرکت ژاپنی این گوشی را در ماه می معرفی کرده و احتمالاً چند ماه پس از آن نیز عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 IV و قیمت گزاف این گوشی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

چه خبره این قیمت!؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی