حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش ۷۰ درصدی تولید نمایشگرهای OLED شرکت BOE به لطف سفارشات اپل

مدت‌ها پیش که هنوز آیفون ۱۳ عرضه نشده بود، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره احتمال همکاری یک شرکت نسبتا گمنام چینی با اپل وجود داشت. از آن هنگام تا به امروز این شرکت به یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های تامین اپل تبدیل شده و شاهد افزایش ۷۰ درصدی تولید نمایشگرهای OLED شرکت BOE به لطف سفارشات کوپرتینویی‌ها هستیم. با ترنجی همراه باشید.

افزایش ۷۰ درصدی تولید نمایشگرهای OLED شرکت BOE؛ همکاری با اپل منبع درآمد بزرگی برای این شرکت است

پس از حدود ۲۰ سال پیشرفت، شرکت‌های چینی اکنون تولید کنندگان شماره یک نمایشگرهای LCD در جهان هستند. در واقع، حضور برندهای چینی، امثال سامسونگ را از بازار بیرون می‌راند. BOE بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های LCD در جهان است. در زمینه پنل‌های OLED، شرکت BOE هنوز فاصله بسیار زیادی با رقیبی چون سامسونگ دارد. با این حال، یک گزارش اخیر ادعا می‌کند که در سال جاری، تولید و عرضه پنل‌های OLED شرکت BOE تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۷۰ درصدی تولید نمایشگرهای OLED شرکت BOE

بر اساس گزارش‌ها، BOE قصد دارد در سال جاری عرضه پنل‌های OLED را نزدیک به ۷۰ درصد افزایش دهد. دو خط تولید آن در چنگدو و میانیانگ در سال مالی جاری با ظرفیت کامل کار خواهند کرد. سومین خط تولید این شرکت نیز در چونگ کینگ در حال تولید است. این امر تولید پنل‌های OLED ساخت BOE را از ۶۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ میلیون در سال جاری افزایش خواهد داد.

در این گزارش آمده است که خط تولید Chongqing BOE در حال آزمایش کیفیت پنل از سازندگان برتر گوشی‌های هوشمند و تبلت است. کارخانه سیچوان در حال حاضر نیاز اپل را تامین می‌کند و BOE ظاهرا امیدوار است که کارخانه Chongqing نیز پنل‌های اپل را تامین کند. علاوه بر این، این شرکت همچنین در حال بررسی ساخت یک کارخانه جدید OLED در چنگدو است و می‌گوید این کار مبتنی بر ارزیابی استراتژی، بازار، فناوری و وضعیت مالی است. کارخانه جدید قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ تولید را آغاز کند، اما ظرفیت تولید اعلام نشده است.

نمایشگر تاشو BOE که همزمان به بیرون و داخل تا می شود و گپ ندارد را ببینید

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اگرچه BOE در حال حاضر بیشترین سهم جهان را در زمینه پنل‌های LCD دارد و از رقبای کره‌ای خود پیشی گرفته است، اما در زمینه پنل‌های OLED، دو غول دیگر بازار یعنی سامسونگ و ال‌جی همچنان در جایگاه پیشرو هستند. راه‌اندازی کارخانه چونگ‌ کینگ BOE و ساخت کارخانه جدید آن در چنگدو، این شرکت را به رقبای کره‌ای خود نزدیک‌تر می‌کند.

سامسونگ از بازار تولید پنل‌های LCD خارج شده است

به گفته GizChina، چندین تولید کننده پنل‌های چینی در سال‌های اخیر از سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفته و به تولیدکنندگان اصلی پنل‌های LCD تبدیل شده‌اند و شرکت‌های کره‌ای دیگر قادر به رقابت با آن‌ها نیستند. سامسونگ تولید پنل‌های LCD را حدود ۶ ماه زودتر از موعد مقرر متوقف خواهد کرد. این شرکت در ابتدا قصد داشت تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کند.

با این حال، بازار پنل‌های LCD در یک سال گذشته شروع به افزایش قیمت کرد و این باعث شد تا کارخانه تولید LCD سامسونگ تا دو سال دیگر به کار خود ادامه دهد. این شرکت در ابتدا قصد دارد در پایان سال ۲۰۲۲ از بازار خارج شود. با این وجود، بازار پنل‌های LCD از اواخر سال گذشته تغییر کرده است و قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است و اکنون در یک سقوط آزاد است.

تأمین‌کننده نمایشگر آیفون BOE با مشکلات تولید در پی کمبود تراشه مواجه شده است

تا ژانویه امسال، میانگین قیمت یک پنل ۳۲ اینچی تنها ۳۸ دلار بود که نسبت به ژانویه سال گذشته ۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شرکت‌هایی مانند BOE در نهایت می‌تواند رقبایی مانند سامسونگ را از بازار حذف کنند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان