حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ توسط سامسونگ فقط برای یک مدل از این دستگاه خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، نمایشگر

همانطور که می‌دانید، اپل از مدت‌ها پیش پتاسنیل بالای صفحات OLED را تشخیص داد و یک همکاری بلند مدت با شرکای کره‌ای همچون سامسونگ و ال‌جی برای تامین نمایگشرهای مورد نیاز آغاز کرد. بر اساس اخبار دریافتی گویا تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ توسط سامسونگ فقط برای یک مدل از این دستگاه خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ توسط سامسونگ

اپل از سال ۲۰۱۷، نمایشگرهای OLED را برای گوشی‌های هوشمند خود از سامسونگ خریداری کرده است. اما این غول کوپرتینویی اکنون مشتاق است تا اتکای خود به این شرکت کره‌ای را کاهش دهد. راس یانگ، کارشناس صنعت نمایشگر که عموما اکثر پیش‌بینی‌هایش درست و دقیق است می‌گوید که تنها یک مدل از سری آیفون ۱۴ منحصرا دارای صفحه نمایش ساخت سامسونگ است.

سامسونگ در زمینه نمایشگ گوشی‌های هوشمند، یک شرکت پیشرو در این صنعت است. اما سایر تولیدکنندگان نیز در حال کاهش فاصله خود با رقبایی چون سامسونگ و ال‌جی هستند. این شرکت تنها تامین کننده پنل‌های OLED برای آیفون ۱۳ پرو و آيفون ۱۳ ​​پرو مکس بود. همچنین این شرکت، تنها شرکتی است که از فناوری‌‌هایی همچون Low-Temperature Polycrystalline Oxide (LTPO) و Thin-Film Transistor (TFT) به خوبی در محصولات دیگر استفاده کرده است. از سویی دیگر اپل از پنل‌های ساخت LG و BOE برای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی استفاده کرده بود.

امسال ظاهرا سامسونگ تنها تامین کننده صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی خواهد بود و سفارشات آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی بین این شرکت و ال‌جی تقسیم خواهد شد. بر اساس گزارش دیگری، ۲۰ تا ۲۵ درصد از سفارشات آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی توسط BOE انجام شده است و مابقی سفارشات به علاوه سفارشات نمایشگرهای ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴ مکس، ظاهرا بین ال‌جی و سامسونگ تقسیم خواهد شد.

تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ توسط سامسونگ

ظاهرا اپل قصد دارد از ال‌جی بخواهد که فقط برای یک مدل آیفون ۱۴ پرو نمایشگر بسازد. زیرا این شرکت در ساخت پنل‌های هوشمند LTPO تجربه کافی ندارد و حتی به اندازه سامسونگ نیز ظرفیت تولید نخواهد داشت. پنل‌های LTPO برای فعال کردن نرخ نوسازی پویا بسیار مهم هستند و آخرین شایعه منتشر شده، نشانه دیگری است مبنی بر اینکه مدل‌های معمولی تنها از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

به گفته PhoneArena، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس به احتمال زیاد دارای یک بریدگی جدید به شکل و طرحی مشابه یک دایره و یک بیضی خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود این مدل‌ها دارای یک سنسور اصلی جدید باشند که می‌تواند آنها را به بهترین گوشی‌های دوربین محور سال ۲۰۲۲ تبدیل کند و همچنین احتمالا از تراشه‌ای که با استفاده از یک فرآیند پردازشی پیشرفته‌تر از A15 Bionic سال گذشته ساخته شده است، نیرو می‌گیرد.

مدل‌های معمولی و مکس احتمالا تغییراتی خاص و محسوس را تجربه خواند کرد، اما ممکن است به جز این میزان حافظه رم بیشتری نسبت به سری‌های فعلی آیفون ۱۳ ارائه دهند. انتظار می‌رود اپل گوشی‌های جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی کند. نظر شما در مورد تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ توسط سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان