حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تأمین‌کننده نمایشگر آیفون BOE با مشکلات تولید در پی کمبود تراشه مواجه شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر

اپل چندین تأمین‌کننده نمایشگر برای آیفون خود دارد، اما اگر حتی یکی از آن‌ها با مشکلات تولید مواجه شود، برنامه تولید انبوه گوشی‌هایش می‌تواند تغییری اساسی پیدا کند. صحبت از مشکلات شد؛ به‌تازگی گزارش شده است که BOE به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان پنل‌های نمایشگر آیفون اپل، اخیرا با مشکلاتی مواجه شده، اما تأیید نشده است که آیا این امر بر عرضه آیفون‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

مشکلات BOE در تولید نمایشگر آیفون

گزارش منتشرشده توسط The Elec بیان می‌کند که انتظار می‌رود مشکلات عرضه‌ای که BOE با آن مواجه است، بر تولید این ماه و ماه آینده آیفون‌های اپل تأثیر بگذارد. سازنده چینی، ICهای درایور نمایشگر خود برای پنل‌های نمایشگر آیفون را از LX Semicon دریافت می‌کند. متأسفانه، تولید LX Semicon با انواع مشکلات مواجه است و نمی‌تواند به هدف خود برسد. همچنین گفته می‌شود که LX Semicon قبل از BOE، آی‌سی‌های درایور نمایشگر را در اختیار ال جی قرار داده است که همین مورد در درازمدت مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

با توجه به این مشکلات، گزارش شده است که BOE حجم تولید پنل OLED آیفون را از سه میلیون به دو میلیون واحد در ماه آینده کاهش می‌دهد. این مورد، یک میلیون آیفون برای عرضه را از معادله حذف می‌کند و مشخص نیست که آیا تولید بیشتر برای جبران این مقدار در اواخر سال افزایش می‌یابد یا خیر. اپل حداکثر 10 میلیون واحد پنل OLED را برای نیمه اول سال 2022 به BOE سفارش داده است.

مشکلات BOE در تولید نمایشگر آیفون

مشکلات BOE در تولید نمایشگر آیفون

اپل می‌تواند از سامسونگ یا ال جی بخواهد که مشکلات ناشی از این کمبود را بپوشانند، بنابراین غول فناوری در این زمینه کمی تسکین می‌یابد. پیش از این، گزارش شده بود که BOE در تولید پنل OLED آیفون در سال 2023 از ال جی پیشی خواهد گرفت، اما درصورت تداوم این مشکلات، شرکت چینی می‌بایست با دستیابی به این نقطه‌عطف خداحافظی کند. درحال‌حاضر، این شرکت درحال تولید پنل‌های LTPS OLED برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی است.

انتظار می‌رود که اپل نمایشگرهای آیفون 14 و آیفون 14 مکس را نیز به BOE بسپارد، بنابراین اجازه دهید ببینیم آیا این شرکت می‌تواند سفارشات خود را حفظ کند یا خیر.

دیدگاه شما پیرامون مشکلات تولید BOE در تأمین نمایشگر OLED موردنیاز آیفون اپل چیست؟ به‌نظر شما آیا تولید آیفون در آینده به‌میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی