حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت تولید پنل‌ OLED شرکت BOE برای گوشی‌های هوشمند افزایش خواهد یافت

در چند سال اخیر نام BOE به عنوان یکی از موفق‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش در چین بسیار به چشم می‌آید. دلیل آن نیز کیفیت بالای محصولات این شرکت است که حتی اپل را نیز به همکاری با این شرکت مشتاق کرده است. بنابر اخبار منتشر شده، ظرفیت تولید پنل‌ OLED شرکت BOE برای گوشی‌های هوشمند افزایش خواهد یافت. با ترنجی همراه باشید.

ظرفیت تولید پنل‌ OLED شرکت BOE افزایش می‌یابد

چن یانشون، رئیس BOE، گفت که این شرکت به طور فعال ظرفیت تولید پنل‌های OLED را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند افزایش داده است. به گفته وی، هدف این شرکت عرضه بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ است. چن یانشون ادعا می‌کند که BOE نزدیک به ۶۰ میلیون پنل OLED را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد کرد. این شرکت، یک سهم ۱۷ درصدی را از بازار جهانی به خود اختصاص داده است و دومین سازنده OLED برتر جهان است.

BOE انتظار دارد که دو خط تولید پنل OLED آن در غرب چین تا پایان سال ۲۰۲۲ به طور کامل عملیاتی شود. علاوه بر این، خط تولید سوم در مرکز چین در حال حاضر پیگیر آزمایش محصولات است. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ الکترونیکس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۵ میلیون پنل OLED برای گوشی‌های‌ هوشمند از BOE و ۳ میلیون دیگر از CSOT خریداری کند.

علاوه بر این، BOE حدود ۳۱ میلیون پنل OLED را برای آیفون در سال ۲۰۲۲ برای اپل عرضه خواهد کرد. به گفته منابع صنعتی، CSOT در حال ارزیابی امکان سرمایه گذاری در ساخت خط تولید اختصاصی پنل‌های OLED برای آیفون‌های اپل است و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در این مورد تصمیم گیری شود.

ظرفیت تولید پنل‌ OLED شرکت BOE

بر اساس این گزارش، تامین کنندگان گوشی‌های هوشمند چینی بیشتر از پنل‌های OLED تولیدکنندگان چینی استفاده می‌کنند. BOE پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند Magic 3 و Magic V که توسط Honor عرضه شده‌اند، ارائه کرده است. این شرکت همچنین تامین کننده انحصاری نمیاشگرهای Honor Magic 4 و Magic 4 Pro است. Huaxing Optoelectronics پنل‌های OLED را برای شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ پرو و ۱۲ ایکس ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، Visionox با چندین فروشنده گوشی هوشمند چینی از جمله Honor، Xiaomi، Oppo، ZTE، Huami و Nubia همکاری کرده است. گائو ونبائو، معاون BOE، گفته است که تقاضای جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ کمتر از سال ۲۰۲۱ خواهد بود. با این وجود، تقاضا برای پنل‌های OLED همچنان قوی باقی می‌ماند زیرا در مدل‌های میان‌رده و رده بالا نیز استفاده می‌شود. از سوی دیگر نیز، سامسونگ از بازار نمایشگرهای ال سی دی خارج شد.

به گفته GizChina، چندین تولید کننده نمایشگر چین در سال های اخیر از سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفته‌اند و به تولید کنندگان اصلی پنل‌های LCD در بازار جهانی تبدیل شده‌اند. به طوری که گویا شرکت‌های کره‌ای دیگر قادر به رقابت با آنان نیستند. سامسونگ تولید پنل‌های LCD را ۶ ماه زودتر از موعد مقرر متوقف خواهد کرد. این شرکت در ابتدا قصد داشت تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کند. با این حال، بازار پنل‌های LCD در یک سال گذشته شروع به افزایش قیمت کرد.

نمایشگر ۵۰۰ هرتزی BOE رسما معرفی شد : کَره کَره🧈

این موضوع باعث شد تا کارخانه تولید محصولات LCD سامسونگ تا دو سال دیگر به کار خود ادامه دهد. با این حال، این شرکت در ابتدا قصد دارد در پایان سال ۲۰۲۲ از بازار خارج شود. با این وجود، بازار پنل‌های LCD از اواخر سال گذشته تغییر کرده است و قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است و اکنون در یک سقوط آزاد است. در ژانویه امسال، میانگین قیمت یک پنل ۳۲ اینچی تنها ۳۸ دلار بود که ۶۴ درصد کاهش نسبت به ژانویه سال گذشته داشته است. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان