حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده آیفون ۱۴ از نمایشگرهای BOE بسیار محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر، نمایشگرهای دیجیتال

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، بی شک نام BOE را شنیده‌اید که یک شرکت چینی و فعال در حوزه تولید نمایشگرهای دیجیتال است. در چند سال گذشته خبرهای منفی در مورد این برند و محصولات بی کیفیت آن شنیده میشد اما گویا این تنها حدس و گمانی بیش نبوده زیرا الان استفاده آیفون ۱۴ از نمایشگرهای BOE بسیار محتمل است. با ترنجی همراه باشید.

استفاده آیفون ۱۴ از نمایشگرهای BOE تا چه اندازه احتمال دارد؟!

با گذشت سال‌ها، آیفون‌های شرکت آمریکایی اپل به طور فزاینده‌ای با قطعات چینی عرضه می‌شوند. ما از قبل می‌دانستیم که اپل تعداد زیادی از قطعات آیفون خود را از سازندگان چینی دریافت می‌کند. این شرکت همچنین تعداد زیادی از آیفون‌های خود را در چین مونتاژ می‌کند. در حال حاضر، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ حتی بیشتر از قبل از قطعات چینی استفاده خواهد بود. دلیل این امر این است که این شرکت از نمایشگر یک سازنده چینی استفاده خواهد کرد.

در گذشته، آیفون‌ها اپل تنها از نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی برای محصولات خود استفاده می‌کردند. با این حال، برای محصولات ریفربیشد، این شرکت از برخی صفحه نمایش‌های تولید شده توسط BOE استفاده می‌کرد. با این حال، این موضوع در حال تغییر است. زیرا اخیرا منابع زنجیره‌ای صنعتی ادعا می‌کنند که BOE نمایشگرهای ۶.۱ اینچی OLED را برای آیفون ۱۴ اپل در سال جاری ارائه خواهد کرد.

خانواده آیفون ۱۴ و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید

این شرکت بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون واحد نمایشگر تولید خواهد کرد که حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل تولیدات این محصول را تشکیل می‌دهد. پیش از این، BOE پنل‌هایی را برای آیفون‌های فروش مجدد (ریفربیشد) یا نسخه‌های تعمیراتی نسل قبلی عرضه می‌کرد. این اولین بار است که BOE پنل‌های نمایشگر آیفون‌های جدید و اصلی اپل را تولید می‌کند.

پرچمدار جدید اپل با صفحه نمایش‌های تولید شده توسط سامسونگ و ال‌جی عرضه خواهد شد

با این حال، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس از نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی استفاده خواهند کرد. آیفون ۱۴ سطح پایه نیز از پنل‌های BOE استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۱، عرضه سالانه پنل‌های گوشی هوشمند OLED منعطف BOE حدود ۶۰ میلیون بود که نسبت به سال قبل آن نزدیک به ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در زمینه تولید و عرضه نمایشگرهای منعطف رتبه اول را در چین و رتبه دوم را در جهان دارد.

استفاده آیفون ۱۴ از نمایشگرهای BOE

با کاهش هزینه‌های تولید صفحات OLED و بهبود ظرفیت عرضه پنل این شرکت، سازندگان نمایشگرهای دیجیتال در کشور چین، سهم بیشتری از برندهای پیشرو، از جمله ال‌جی و سامسونگ به دست آورده‌اند. داده‌های مربوطه نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شرکت BOE حدود ۶ میلیون پنل OLED را برای آیفون ۱۲ تولید و عرضه کرده است. این شرکت همچنین تعداد زیادی از پنل‌های آیفون ۱۳ را نیز به تولید رسانده است.

پیش از این، طبق گفته خبرگزاری TheElec، شرکت BOE در حال آماده شدن برای عرضه نمایشگرهای OLED در مدل‌های آینده iPad و MacBook اپل است. بر اساس گزارش‌ها و به گفته GizChina، شرکت BOE خط تولید پنل صفحه نمایش OLED نسل ۸.۶ را در کارخانه Sichuan B16 خود خواهد ساخت تا نیازهای اپل را برآورده کند. خط تولید جدید این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری می‌رسد. این شرکت قصد دارد پنل‌های OLED را برای مدل‌های آیپد و مک‌بوک آینده اپل عرضه کند تا با نمایشگر سامسونگ و ال‌جی در کره جنوبی رقابت نماید.

جزئيات آیفون 14 اپل فاش شد: غیبت نسخه مینی، نمایشگر بلندتر در مدل پرو و ارتباطات ماهواره‌ای

در همان زمان، BOE قصد دارد در سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه نمایشگرهای OLED با ساختار دولایه پشت سر هم دست یابد. این صفحه نمایش OLED برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود و می‌تواند به طور موثر مصرف انرژی در گوشی‌های تلفن همراه را کاهش دهد. این موضوع یک مزیت نیز خواهد بود زیرا دستگاه‌هایی با این نمایشگر، نازک‌تر هستند. اپل قصد دارد از پنل‌های OLED دو لایه در مدل‌های آیپد آینده خود نیز استفاده کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا BOE می‌تواند در آینده تنها تامین کننده صفحه نمایش‌های آیفون باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان