حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی دستکاری عملکرد برنامه ها را با انتشار بیانیه رسمی خود توجیه می‌کند!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | بنچمارک، شیائومی

پس از ماجرای دستکاری عملکرد برنامه ها در گوشی های سامسونگ، اکنون مشخص شده است که شیائومی نیز ممکن است به همان اندازه مقصر باشد. برای شما چند روز پیش در ترنجی نوشتیم که جان پول، یکی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان پلتفرم بنچمارک Geekbench، پیشتر در توییتر ادعا کرد که شیائومی نیز مانند سامسونگ عملکرد بعضی از دستگاه های خود را بر اساس نام برنامه‌ها محدود می‌کند. او فاش کرد که تغییر مشخصات برنامه Geekbench به عنوان Fortnite توسط او، باعث شد که امتیاز عملکرد تک هسته ای شیائومی Mi 11 در حدود 30 درصد کاهش یابد. همچنین امتیاز عملکرد چند هسته‌ای نیز در حدود 15 درصد کاهش یافت. البته این ماجرا به شیائومی و سامسونگ ختم نمی‌شود. بسیاری از برند های دیگر مانند هوآوی و وان پلاس نیز در چند سال اخیر سابقه این کار یا اقدامات مشابه آن را داشته‌اند.

پس از سامسونگ گویا عملکرد گوشیهای شیائومی نیز در برنامه ها دستکاری‌ شده است!

بیانیه شیائومی در پی کاهش عملکرد برنامه ها

پس از موج بزرگی از انتقادات به عملکرد شیائومی، این شرکت اکنون یک پاسخ رسمی صادر کرده است. در زير بیانیه رسمی شیائومی را در پی این ماجرا می‌بینید:

“شیائومی از استراتژی‌ های مدیریت دما برای اطمینان از تجربه بهینه در محصولات خود استفاده می‌کند. به‌ ویژه در برنامه‌ هایی که اغلب برای مدت زمان طولانی استفاده می‌شوند. در بسیاری از دستگاه های خود، ما 3 نوع حالت عملکرد را ارائه می‌دهیم. این حالات مختلف به کاربران امکان می‌دهد تعادل بین عملکرد روان دستگاه و بهره‌وری انرژی را در سطوح سیستم تنظیم کنند. همه این بهینه سازی های مربوط به عملکرد برنامه ها، بسیاری از عوامل ضروری مانند مصرف انرژی، عملکرد لازم و تاثیر حرارت را می سنجد.”

به طور خلاصه، شیائومی این اتهامات را رد نکرده است. در واقع این شرکت به استفاده از “استراتژی های مدیریت دما” برای متعادل کردن مصرف انرژی و عملکرد دستگاه به منظور اطمینان از” تجربه بهینه” در محصولات خود اعتراف کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد شیائومی به این موضوع اشاره می‌کند که می‌توان محدودیت‌ های عملکرد برنامه ها را تا حدی از طریق حالت‌ های عملکرد داخلی (موسوم به حالت High Performance) دور زد. جابجایی به حالت عملکرد قدرتمند، به ازای کاهش عمر باتری، عملکرد را در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین اگر احساس می‌کنید تلفنتان در یک برنامه کمی ناپایدار است، به این طریق می‌دانید چه کاری باید انجام دهید.

دستکاری عملکرد برنامه ها در شیائومی Mi 11

ممکن است این ماجرا به پرچمداران شیائومی محدود باشد

با این حال، در اینجا لازم به ذکر است که با توجه به این موضوع که حالت‌ های عملکرد 3 سطحی به تلفن‌ هایی با تراشه‌ های رده بالا محدود می‌شود. بنابراین منبع می‌گوید که این احتمال می‌رود که کنترل بر اساس نام اپلیکیشن ها در گوشی های شیائومی فقط در دستگاه‌ های پریمیوم و پرچمدار اتفاق افتاده باشد.

افشاگر مربوطه قبلاً داده‌ های مقایسه‌ای برای اثبات این ادعا را منتشر کرده بود. این داده ها نشان می‌‌دهد که برنامه Geekbench در شیائومی Mi 11 هنگامی که به عنوان Fortnite پنهان شد، باعث کاهش قابل توجه امتیاز ها می‌شود. در واقع امتیاز تک هسته‌ای از 1129 به 791 کاهش یافت در حالی که چند هسته‌ای از 3714 به 3125 کاهش یافته بود. همچنین زمانی که Geekbench به عنوان Genshin Impact تبدیل شد نیز کاهش‌ های مشابهی مشاهده شد.

ماه گذشته، Geekbench چند گوشی از سری گلکسی اس را پس از اخبار مشابه از جدول بنچمارک خود حذف کرد. بنابراین جالب است که ببینیم پلتفرم بنچمارک چگونه با این موارد جدید برخورد می کند!

 

نظر شما چیست؟ اقدامات شیائومی را در دستکاری عملکرد برنامه ها توجیه پذیر می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب پس بگو همه کمپانیها اینکار رو انجام میدن دیگه،بزرگهاش که اینکارو میکنن مثل سامسونگ، هواوی، شیائومی، خب بقیم مطمعنن اینکارو میکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری