حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقلب OnePlus 9 Pro و واکنش رسمی وان پلاس: قدرت تراشه‌های موبایل در حال تلف شدن است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، بنچمارک، وان‌پلاس

ما پیش از این موارد زیادی را از تقلب گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف دیده بودیم. برخی از گوشی‌های کمپانی وان پلاس، از مطرح‌ترین آن‌ها هستند. حال، پس از موضوع تقلب OnePlus 9 Pro در بنچمارک GeekBench، وان پلاس به صورت رسمی به این موضوع واکنش نشان داده است. در ادامه، به اظهارات وان پلاس در مورد این موضوع خواهیم پرداخت.

واکنش رسمی وان پلاس در مورد تقلب OnePlus 9 Pro و حذف آن از گیک بنچ

همان طور که گفتیم، پیش‌تر وان پلاس با اتهام تقلب مواجه شده بود. این ادعا، مربوط به OnePlus 9 Pro بود. طبق این ادعا، گفته می‌شد که وان پلاس در تمام سناریوها از قدرت متعادلی استفاده نمی‌کند. به همین صورت، با شناسایی سناریوی بنچمارک، قدرت گوشی بیش از حد بالا می‌رود. تراشه این گوشی، Snapdragon 888 است.

 

حذف وان پلاس ٩ پرو از GeekBench به دلیل تقلب در ثبت نتایج بنچمارک

 

اما ما در نهایت، با واکنش رسمی وان پلاس روبه‌رو هستیم. به نقل از Gsmarena، وان پلاس طی هفته گذشته، دچار یک جنجال ناخوشایند شد. این مشکل، مربوط به بخش عملکرد گوشی OnePlus 9 Pro و OnePlus 9 بود. ظاهراً این دو گوشی، با مشکل افت عملکرد حتی در برنامه‌های عادی مواجه هستند. حال خوشبختانه وان پلاس رسماً به این موضوع واکنش نشان داده است. این کمپانی، موضوع را به طور مفصل تشریح کرده است. آن‌ها به روش خود و آن طور که فکر می‌کنند قابل تفهیم است، دلایل این مشکل را توضیح داده‌اند. این بیانیه، طولانی‌تر از بیانیه‌ای است که گیک بنچ صادر کرده است! در نهایت، این شما و این هم بخشی از بیانیه وان پلاس:

در سال‌های اخیر عملکرد تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به جایی رسیده است که در بسیاری از سناریوها، مانند وب گردی، بازی‌های روزمره و بسیاری از کارهای ساده، قدرت آن‌ها در حال تلف شدن است. با توجه به این موضوع، تیم ما چاره اندیشی کرده است. بنابراین، ما عملکرد تراشه را در چنین سناریوهایی متعادل کردیم تا شاهد اتلاف انرژی نباشیم. از سوی دیگر، این امر موجب تولید حرارت و آزار دیدن کاربر می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، ما می‌خواهیم عملکردی مطابق خواسته برنامه را ارائه دهیم. ما اصولاً در همین تست‌ها که در مورد عملکرد وان پلاس ٩ پرو بودند، دیدیم که خبری از تولید حرارت اضافی و اتلاف انرژی نیست.

ما پیش از این، گفته بودیم که Anandtech، موضوع تقلب OnePlus 9 Pro را مطرح کرده بود. حال نویسنده مطلب مذکور، ظاهراً واکنشی را به این بیانیه نشان داده است. بر اساس اظهارات او، این مطالب، تنها بحث‌های حاشیه‌ای خنده دار هستند. او می‌گوید که این موضوع محدودیت عملکرد، تقریباً هیچ خاصیتی ندارد. چرا که در کل، عمر باتری این گوشی فرقی نمی‌کند. بر اساس بررسی‌های او، تفاوت عملکرد وان پلاس ٩ پرو در این دو حالت، تنها به ٣ دقیقه دوام باتری بیشتر منتهی می‌شود! بنابراین، حداقل در بررسی‌های این نویسنده، ادعای وان پلاس رد می‌شود. به همین دلیل ممکن است شاهد واکنش وان پلاس به این موضوع نیز باشیم.

اما واکنش این فرد، به همین جا ختم نشده است. او در ادامه به وان پلاس پیشنهادی داده است. این پیشنهاد، مبنی بر استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر برای دستیابی به عمر باتری بیشتر برای عدم ایجاد محدودیت عملکرد است. در کل، وان پلاس نباید تصمیم به ایجاد محدودیت در برنامه‌های خود بگیرد.

پیشنهاد ما، این است که وان پلاس، یک حالت Performance را وارد این گوشی کند. به همین صورت، کاربر می‌تواند به صورت دلخواه تصمیم به ایجاد یا عدم ایجاد محدودیت بگیرد. بنابراین، این موضوع می‌تواند بهترین راه حل وضعیت فعلی باشد. در نهایت، وان پلاس می‌گوید که با شناسایی خواسته‌های برنامه، عملکرد تراشه را تنظیم می‌کند. بنابراین، با بالا رفتن خواسته برنامه، عملکرد تراشه بهتر می‌شود. شما می‌توانید در تصویر زیر، متن کامل بیانیه رسمی وان پلاس را بخوانید:

واکنش وان پلاس به موضوع تقلب OnePlus 9 Pro

واکنش وان پلاس به موضوع تقلب OnePlus 9 Pro

نظر شما در مورد بیانیه وان پلاس چیست؟ واقعاً تقلب OnePlus 9 Pro موضوع مهمی است؟ شما فکر می‌کنید که حق با کدام طرف این بحث است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️