حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ رسمی هوآوی درباره تقلب در بنچمارک: به دلیل هوش مصنوعی (AI) بوده است

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

دیروز در ترنجی خواندیم که تقلب هوآوی در بنچمارک 3DMark تایید شد. امروز اما پاسخ رسمی هوآوی درباره تقلب در بنچمارک 3DMark منتشر شده و به صورت خلاصه گفته می شود این تقلب به دلیل هوش مصنوعی (AI) بوده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی می شود خیلی از کاربران ناخودآگاه ذهن شان به سمت دوربین می رود. هوآوی برندی است که حالا یک سال از تبلیغات گسترده روی هوش مصنوعی در موبایل هایش می گذرد و مدعی است از هوش مصنوعی در جای جای پرچمدارهای جدید (و برخی میان رده ها) استفاده کرده است. این موضوع در رابط کاربری جدید این شرکت نیز نهادینه شده است و برای حالت های مختلف کاربری، قدرت دستگاه را مشخص می کند.

حالا هوآوی در صحبت با UL (توسعه دهنده بنچمارک 3DMark) عنوان می کند که موضوع تقلب در بنچمارک پیش آمده مربوط به هوش مصنوعی است و هنگام اجرای نرم افزار، دستگاه در حداکثر عملکرد خود قرار می گیرد. اگر نظر ترنچی را بخواهید، باید بگوییم این همان چیزی است که پیش از این در تقلب سامسونگ و اچ تی سی رخ می داد و لزوما نیازی به هوش مصنوعی ندارد. در حقیقت هوش مصنوعی در این مورد موضوع خاصی نیست و فقط با اجرای این برنامه، دستگاه در قدرت تمام قرار می گیرد!

به هر حال صحبت هوآوی این است و UL می گوید بهتر است هوآوی یک حالت عملکرد بالا (High Performance) دستی در نظر بگیرد تا اگر کاربر خواست بتواند از همان قدرتی که در بنچمارک عنوان می شود، استفاده کند.

نظر شما چیست؟ این توضیح شما را قانع می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

دیگه تقلبت ثبت شد و این بهونه ها کار ساز نیست،گوشی چینی مثل دستمال کاغذی میونه یه بار مصرفه حالا هر چی که باشه،صفحه نمایش بی روح، رابط کاربری های حوصله سر بر و بی روح،دروغ گفتن در مورد گوشی هاشون که با واقعیت خیلی فرق داره و و و خیلی چیزای دیگه،علم و تکنولوژی گوشی های هواوی خیلی خیلی عقب تر از سامسونگ هست،ده سال دیگه چینی ها میشن الان سامسونگ.الان دوباره یه عده بچه سر راهی میان دوباره چرت و پرت میگن.

طرفدارای سونی مجرم نیستن،بیمارن با آنها مهربان باشیم

Saeed Mohammadipouya

طرفدارای سونی چیکارت کردن راستشو بگو اخه ببو تو رو چه به اظهار نظر به این چیزا

Ferrari

بیمار تو و دوسه تا دیگه از فن های سامسونگ هستین که جز چرتو پرت گفتن درمورد سونی حرف دیگه ای برای کفتن ندارین خاک برسرتون بدبختا.

Amin

البته آقای عطا‌یی اون موقع سامسونگ گفت نه فقط تو بنچمارک تو باقی برنامه‌های خودش هم فرکانس CPU میره رو حداکثر.

حالا دیگه نمی‌دونم…

saman1670

من منظور شما رو متوجه نمی شم.یعنی مثلا واسه باز کردن اپ کانتکت سرعت کلاک می ره روی حداکثر؟بعید می دونما.این همه قدرت لازم نیست اصن.

Amin

چیزیه که در بیانیه‌ش خوندم.
ضمنا، بالاترین قدرت اون زمان، ۵۰۰ مگاهرتز بود.

Amin

ضمنا فکر کنم مربوط به گرافیک بود.

saman1670

به شخصه هیچ توجهی به بنچمارک ندارم.
آقای عطا.یی،اگر حوصلشو دارید،این مقاله خیلی طولانیه ولی فوق العادست و قشنگ توضیح می ده که چرا این قدر پیکسل روونه.اگر حوصلشو و وقتشو داشتید،ترجمه کنید و در سایت بذارید.واقعا عالی توضیح داده و خیلی مفیده.به شخصه قبل این مقاله فکر می کردم علت اصلیش سبکیه ولی این مقاله نشون می ده که کارای دیگه ای هم شده.
https://www.xda-developers.com/google-pixel-fastest-android-phone-eas/
یکی از برتری های قابل توجه سایت ترنجی در برابر اکثر رقباش همین توجه مدیران به کامنت کاربرانشه.در خیلی از سایت های دیگه اصن مدیران توجهی ندارن کاربران چی می گن،ولی این ارتباط نزدیک مدیر و کاربران توی ترنجی واقعا مزیت بزرگیه.خیلی ممنون.

saman1670

جناب عطا.یی،ببخشید،این پست زیرم پست خوبیه اگر پوشش بدید.حالت AI رو با حالت عادی مقایسه می کنه توی دوربین ها.
https://www.androidauthority.com/ai-camera-lg-v30s-vs-huawei-p20-pro-vs-google-pixel-2-895743/

کهکشان

خخخخخخخخ بنجل چینی ههههه

Genesis

این چینی ها تقلب نکنن عجیبه تو تمام صنعت ها گند زدن و دزدی میکنن
مملکت ما هم که شده تستر برند هاشون

ذات کار غلطه ولی نتیجه قابل قبوله.

با گفته UL موافقم. به کاربر اجازه بده تا خودش انتخاب کنه.

تقلب واژه خیلی درستی نیست برای این کار.
چون نرفته از خونه همسایه CPU قرض کنه!
داره با همون پردازنده های خودش کار میکنه، منتها با قدرت بیشتر. این قدرت بیشتر رو هم‌ باز از خونه همسایه قرض نکرده. قدرت خودشه. دوست داره از ۱۰۰٪ توانش استفاده کنه. مشکلش چیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)