حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گویا سامسونگ عملکرد گوشی های گلکسی خود را محدود می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، سامسونگ، مشکلات

محدود کردن توان سخت‌افزاری گجت‌های هوشمند، یکی از پیش پا افتاده‌ترین و شاید منفورترین ترفند هر شرکت برای مقابله با گرمای دستگاه است. تا به امروز نیز این موضوع را در گوشی‌های مختلفی دیده‌ایم. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا سامسونگ عملکرد گوشی های گلکسی خود را محدود می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیا عملکرد گوشی های گلکسی سامسونگ محدود شده است؟!

دو روز پیش، روزنامه Maeil کره جنوبی که مطالبی درباره کسب و کارها منتشر می‌کند، گزارش داد که دارندگان گلکسی S22 به خاطر سرویس بهینه سازی بازی سامسونگ (GOS) که قرار است عملکرد سیستم را بهینه کند و از مشکلات داغ شدن بیش از حد در حین بازی جلوگیری کند، نگران هستند. زیرا ظاهرا GOS عملکرد سایر برنامه‌ها را نیز محدود می‌کند.

قبل از آپددیت One UI 4.0، برای کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ، دور زدن GOS جهت بهبود تجربه سرگرمی، آسان بود. اما اکنون سامسونگ این کار را دشوار کرده است. سامسونگ می‌گوید این اقدام برای اطمینان از ایمنی مصرف کنندگان انجام شده است. کاری که GOS انجام می‌دهد این است که وضوح صفحه و عملکرد GPU دستگاه را کاهش دهد.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra رسما معرفی شد: ادغام بزرگ Note و S

گیمرها از این موضوع خوشحال نیستند و اکنون، کاربری در توییتر با آیدی @GaryeonHan متوجه شده است که GOS به صورت کاملا برنامه ریزی شده، محدودیت‌های عملکردی را برای بیش از ۱۰.۰۰۰ برنامه مختلف مانند یوتیوب، مایکروسافت آفیس، لینکدین، زوم، foodpanda و Strava اعمال کرده است.

سامسونگ اپلیکیشنی به نام GOS ایجاد کرده و از این اپلیکیشن برای محدود کردن عملکرد بازی‌ها استفاده می‌کند و این کار تجربه کاربران هنگام بازی را بدتر کرده است. با این حال، طبق آنچه که امروز Korean Community متوجه شد، سامسونگ تأیید کرد که محدودیت‌های عملکردی را برای بیش از ۱۰.۰۰۰ برنامه اعمال کرده است.

GaryeonHan می‌گوید که GOS محدودیت‌های عملکردی را حتی زمانی که لازم نیست، مانند زمانی که دمای دستگاه در محدوده معقولی است، اعمال می‌کند. جالب اینجاست که لیست برنامه‌هایی که توسط GOS کنترل می شوند شامل پلتفرم‌های بنچمارک مانند Geekbench و 3DMark نمی‌شود، اما برخی از کاربران از جمله یوتیوبرهای کره‌ای توانستند با تغییر نام بسته 3DMark به Genshin، دستگاه را فریب دهند و این تغییر نام منجر به ثبت نمره بسیار پایین این دستگاه هنگام بنچمارک گیری شده است.

عملکرد گوشی های گلکسی

کاربر دیگری که موفق به خاموش کردن GOS شده است، گزارش داده است که امتیازات Geekbench نیز تحت تأثیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد که با غیر فعال کردن این قابلیت، توان دستگاه افزایش می‌یابد. این بدان معناست که سامسونگ در مورد سری گلکسی اس ۲۲ محتاط‌تر عمل می‌کند. حتی اگر این تلفن‌ها از پردازنده‌های کارآمدتری استفاده کنند و حتی راه‌حل خنک‌کننده جدیدی نیز داشته باشند، بازهم سامسونگ دست به این اقدامات خواهد زد.

به طور خلاصه، ممکن است عملکردی را که انتظار دارید از این دستگاه دریافت نکنید. به نظر می‌رسد سامسونگ از تراشه‌های جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و حتی تراشه خود، یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ که آخرین پرچمدارانش به آن مجهر شده‌‌اند، بهره کامل را نمی‌برد. وب سایتی به نام Naver می‌گوید که سامسونگ در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع است و ممکن است به زودی پاسخی در این مورد بشنویم. در مورد اینکه چرا سامسونگ این کار را انجام می دهد، GaryeonHan معتقد است که این کار برای افزایش عمر باتری است.

احتمال افزایش استفاده از تراشه Exynos سامسونگ در سال آینده

به گفته PhoneArena، به نظر می‌رسد روش عاقلانه این باشد که سامسونگ در اسرع وقت این محدودیت‌ها را برطرف کند. زیرا گوشی‌های پرچمدار جدیدش شروع خوبی دارند و مطمئنا این شرکت نمی‌خواهد نزد همه کاربران بدنام شود و از تبدیل شدن گلکسی S22 به محبوب‌ترین گوشی اندرویدی ساال جلوگیری کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با این محدودیت‌ها روبرو شده‌اید؟ برای حل موقتی آن چه راه حلی پیش گرفته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان