حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پس از سامسونگ گویا عملکرد گوشیهای شیائومی نیز در برنامه ها دستکاری‌ شده است!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | بنچمارک، شیائومی

ظاهراً ماجرا به سامسونگ و وان پلاس ختم نمی‌شود. گویا عملکرد گوشیهای شیائومی نیز برای تغییر نتایج در برخی از برنامه‌ های بنچمارک دستکاری شده است. این گزارش جدید نشان می‌دهد که این شرکت نیز عملکرد را برای نشان دادن نتایج غير طبیعی و معیار های بهتر تغییر می‌دهد.

این خبر از مجموعه‌ای از توییت‌ های جان پول، که یک توسعه‌ دهنده در بنچمارک GeekBench است (یک پلت‌فرم محبوب بنچمارک) به دست می‌آید. او در این توییت‌ ها اعلام کرد که گوشی‌ های این غول فناوری چینی بر اساس شناسه‌ های اپلیکیشن ها تصمیم‌گیری می‌کنند. به عبارت دیگر، عملکرد گوشی های شیائومی بستگی به نوع برنامه در حال اجرا بر روی دستگاه دارد. ابن شخص در حال استفاده از پرچمدار شیائومی 11 بود و متوجه شد که امتیازات GeekBench زمانی که نسخه معمولی GeekBench و ساخت دیگری از GeekBench را اجرا می‌کرد که تحت عنوان Fortnite پنهان شده بود، متفاوت بود. او در واقع با این کار سیستم عملکرد انتخابی شیائومی 11 را دور زد و ثابت کرد که این دستگاه در این دو برنامه عملکرد های متفاوتی از خود نشان می‌دهد.

پس از سامسونگ گویا عملکرد گوشیهای شیائومی نیز در برنامه ها دستکاری‌ شده است!

کارایی گوشی های شیائومی در بازی ها تا 30 درصد ضعیف تر از بنچمارک هاست

در تست‌ های تک هسته‌ای، امتیازات دستگاه شیائومی در مقایسه با نسخه معمولی GeekBench، حدود 30 درصد کمتر بود. در همین حال، اما آزمایش‌ های چند هسته‌ای نتایجی را نشان دادند که حدود 15 درصد پایین‌تر از بنچمارک گیک‌بنچ اصلی بودند. او حتی مقایسه ای بین این دو تست را که در حال حاضر در وب سایت GeekBench ذکر شده است به اشتراک گذاشت. قابل ذکر است که این تنها مورد تغییر عملکرد نبود.

به نقل از منبع، این مشکل کاهش عملکرد در بازی ها یا افزایش عملکرد در بنچمارک ها تنها بر روی بازی Fortnite اعمال نمی‌شود. بلمه ظاهراً همین تغییر عملکرد گوشیهای شیائومی را می‌توان در بازی های دیگری مانند Genshin Impact نیز مشاهده کرد. این بدان معناست که شیائومی شناسه‌ هایی را در دستگاه‌ های خود تعبیه کرده است تا امتیازات بنچمارک را افزایش دهد تا عملکرد خام تلفن هوشمند خود را قوی‌تر به نمایش بگذارد، اما در سناریو های واقعی بازی، این عملکرد به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد تا از دما و مصرف اضافی و مشکلات آن جلوگیری شود.

 

نظر شما راجع به تصمیمات این برند ها برای دستکاری غیرطبیعی در نتایج عملکرد برنامه ها چیست؟ چرا شیائومی نیز با وجود تجربه وان پلاس و سامسونگ به این کار ادامه می‌دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

متاسفانه هیچ کدوم از برندها به فکر مصرف کننده نیستن و فقط دنبال راهی هستن جیب مردمو بزنن ، هیچ استثنایی وجود نداره

f.m

استثنا، بنظر من سونی

mohammad korg

فقط سونیه ک واقعا حقه ن با زیبا کردن گوشی یا مگاپیکسل دروغین بخواد جیب مردمو دور بزنه واقعا خیلی درحقه سونی بی انصافی شده همین سونی pro i ایفون 13 پرومکس تو تست دوربین له کرد ولی تو dxoاز خیلی گوشیای چینی هم امتیازش کمتر شده بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری