حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کسب درآمد ال جی از فروش حق اختراع بخش موبایل خود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی، حق اختراع

کمتر از ۱ سال پیش بود که شاهد خروجی ال جی از بازار موبایل بودیم. این برند کره ای یکی از خلاق ترین ها در دنیای موبایل بود. شاید به همین دلیل است ایده کسب درآمد ال جی از فروش حق اختراع بخش موبایل خود به میان آمده است.

فروش حق اختراع بخش موبایل ال جی برای کسب درآمد

کسب و کار گوشی های هوشمند ال جی ممکن است هنوز به طور کامل منقرض نشده باشد. طبق گزارش ها، این شرکت کره ای که قبلاً به خاطر طراحی های عجیب و غریب گوشی های هوشمند خود شناخته شده بود، در حال فروش مجوز هزاران پتنت مربوط به 5G و سایر فناوری های بی سیم است. البته حق اختراع های ال جی واقعا جذاب است.

طبق گزارش The Elec، ال‌جی در حال بررسی مجوز برخی از 20000 پتنتی است که قبل از تعطیل کردن برند تلفن همراه خود به دست آورد. گفته می شود این شرکت در حال تشکیل یک شرکت جایگزین است که معاملات مجوز خود را با برندهای مختلف گوشی های هوشمند انجام می دهد.

گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ ال جی

ال‌جی ممکن است برخی از این پتنت‌ها را به شرکت‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند بفروشد. چند ماه پس از خروج ال‌جی از گوشی‌های هوشمند، ظاهراً سامسونگ به پتنت 5G ال‌جی چشم دوخته بود.

باید دید که آیا شرکت هایی که قبلاً به پتنت های ال جی علاقه نشان می دادند، همچنان می خواهند آنها را خریداری کنند یا خیر.

از آنجایی که تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت دیگر فعال نیست، به اشتراک گذاشتن برخی از این فناوری‌ها با رقبای سابقش ضرری ندارد. ظاهراً انگیزه این تصمیم هزینه بالای حفظ آن پتنت ها بوده است که تخمین زده می شود سالانه حدود 20 میلیارد وون (حدود ۱۶ میلیون دلار) باشد.

اگر این گزارش درست باشد، ال‌جی راه نوکیای قدیم (حالا در تصاحب HMD) را دنبال خواهد کرد که تجارت گوشی‌های هوشمند خود را رها کرد. هر دو شرکت برای رقابت با بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار، از جمله گوشی های سامسونگ، پیش از این تلاش کردند.

ال‌جی در حال حاضر مجوز برخی از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های مخابراتی و قطعات خودرو را از طریق Avanci (یک واسطه مستقل) صادر کرده است.

با این حال، با توجه به تمرکز ال‌جی روی محصولات خانه‌های هوشمند، این شرکت احتمالاً تعدادی پتنت را حفظ خواهد کرد که ممکن است در آینده مفید باشد.

نظر شما درباره این تصمیم ال جی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)