حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع لپتاپ رول شونده ال جی را ببینید

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | ال‌جی، حق اختراع

شرکت های تولیدکننده نمایشگر مانند ال جی و سامسونگ می توانند خلاقیت های ویژه ای را با پیشرو بودن در این بخش، به دیگر تجارت های خود ارایه کنند. مثلا گوشی های تاشو که سامسونگ توانست با پیشرو بودن فناوری نمایشگر در آن، این بخش را فعلا از آن خود کند. ال جی یکی دیگر از شرکت هایی است که بخش نمایشگر آن قوی است. در حقیقت ال جی در حال حاضر تنها شرکتی است که تلویزیون رول شونده را می فروشد و گفته می شود که آنها در حال کار بر روی گوشی رول شونده هستند که امسال عرضه می شوند. با این حال باید حق اختراع لپتاپ رول شونده ال جی را ببینید. دستگاهی که در تصویر بالا و یک طرح مفهومی قرار است یک نمود فیزیکی خیالی را برای آن متصور شود اما حق اختراع ال جی با آن متفاوت است.

لپتاپ رول شونده ال جی

البته ما یک ماه پیش هم حق اختراعی درباره لپتاپ رول شونده ال جی دیدیم که همین حق اختراع مطلب فعلی است. اینجا قرار است کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم. حق ثبت اختراع اخیراً منتشر شده نشان می دهد که ال جی در حال بررسی یک لپ تاپ قابل رول هستند.

حق ثبت اختراع “دستگاه الكترونيكي قابل انعطاف كه داراي ساختار نمايشی قابل انعطاف است” در سپتامبر 2019 به ثبت رسيد و در 19 نوامبر 2020 منتشر شد و مربوط به راه حلی برای داشتن یک نمایشگر بزرگ و استوار در کتار انعطاف پذیری صفحه است.

در تلویزیون های رول شونده آنها، یک ساختار پشتیبانی پیچیده وجود دارد که در پشت صفحه گسترش می یابد، در حالی که گوشی های رول شونده آنها به طور مشابه دارای یک قاب در حال گسترش هستند. با این حال تیم LG به فکر یک راه حل هوشمندانه برای لپ تاپ خود افتاده اند که پیچیدگی و وزن این روش ها را از بین می برد.

حق ثبت اختراع آنها شامل اضافه کردن یک منحنی به صفحه نمایش هنگام باز شدن است، که به دلیل شکل ایجاد شده، سفت و سخت و “خود ایستاده” خواهد شد.

چکیده توضیح می دهد:

با توجه به اختراع جدید، یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل که دارای ساختار صفحه نمایش رول شونده است، می تواند با استفاده از یک واحد راهنمای خودکار، صفحه نمایش رول شونده را به یک شکل قوس منحنی هدایت کند، بدون یک ساختار اضافی بخواهد صفحه باز شده را کنترل کند. هنگامی که صفحه نمایش رول شونده از یک درام نمایشگر در داخل یک محفظه باز می شود و به خارج از محفظه هدایت می شود، صفحه نمایش قابل چرخش به طور مستقل ایستاده می شود. بنابراین می توان از اندازه و وزن یک محصول کاسته تا قابلیت حمل و نقل دستگاه الکترونیکی قابل حمل بهبود یابد.

واحد راهنمای “خود ایستاده” شامل یک غلتک راهنمای اول و یک غلتک راهنمای دوم است که به صورت چرخشی بین درام صفحه نمایش و شکاف برداشت نصب می شود و صفحه نمایش قابل رول بین اولین غلتک راهنما و غلتک راهنمای دوم قرار دارد. یک شکاف راهنما که می تواند از آن عبور کند تشکیل شده است و شکاف راهنما ممکن است شکلی در جهت افقی خم شود تا صفحه نمایش غلتکی را به شکل قوس خم کند.

غلتک راهنمای اول دارای یک سطح منحنی محدب است که در امتداد محور چرخش به سمت مرکز تشکیل شده است و غلتک راهنمای دوم دارای یک سطح منحنی مقعر به سمت مرکز در امتداد محور چرخش است ، بنابراین شکاف راهنما ممکن است شکلی در جهت افقی خم شود .

راه حل آنقدر ساده به نظر می رسد که بعید است هزینه قابل توجهی اضافه کند. اکنون ال جی به سادگی نیاز به اضافه کردن یک صفحه کلید رول دارد و شما می توانید یک لپ تاپ متناسب با طرح مفهومی عجیب تصویر اصلی مطلب داشته باشید.

نظر شما چیست؟ هر چند این حق اختراع مقداری پیچیده است اما خلاصه صحبت  این است که یک روش جدید برای رول شدن نمایشگر و ایستاده قرار گرفتن آن بدون نیاز یه یک پنل پشتی است. این سبب می شود که دستگاه سبک تر و قابل حمل تر شود.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

چه عجیب و باحال
اسپم
دوستان ببخشید دوبار شارژ کردن موبایل تو روز ضررش بیشتره یا اینکه شارژو بین ۳۰_۸۰ نزاریم؟
من خیلی برام پنجاه درصد کمه تا الان ۹۰_۲۰شارژ میکردم به نظرتون دوبار شارژ کردن ضرر نداره برا باتری؟

Taha

فکر نکنم ضرری داشته باشه.

Mohammadr

من خودم اگه کار ضروری نداشته باشم، شارژو بین 20 تا 80 نگه می‌دارم و خیلی کم میزارم بشه 90…
چون طبق چیزایی ک شنیدن فکر کنم بیشترین فشار روی باتری، در دو حالته:
1.وقتی داره 10 درصد(بعضی جاها میگن20 درصد) آخر شارژ میشه… ینی 80 یا 90 به بالا(به همین خاطر اون آخرا دیرتر شارژ میشه)
2. وقتی داری با شارژ زیر 10 درصد (بعضی جاها میگن زیر 20) با گوشی کار می‌کنی…
.
و یک موضوع دیگه ک حدس میزنم اینطوری باشه:
3 بار گوشیتو 0 تا 100 شارژ کنی، بیشتر آسیب میزنه به باتری تا اینکه 5 بار 20 تا 80 شارژ کنی…. با اینکه هر دو بار، در مجموع 300درصد شارژ کردی اما مورد دوم زمانی شارژ و استفاده کردی، که کمترین فشار روی باتری بوده…
.
.
نتیجه اینکه سعی کن بین 20 تا 80 نگه داری(دیگ تهش 10 تا 90)

ali_s

ممنونم از راهنماییتون 🌹🌹

Dr.Nazer

حدود ۲۰ درصد بزن به شارژ و ۱۰۰ درصد جدا کن.
ماهی یه بار هم بذار تا صفر درصد خالی شه و دوباره تا ۱۰۰ شارژ کن.

دوستان گرامی فشار اصلی اتفاقاً تا زیر ۷۰، ۸۰ درصده و تا این درصدها هم گوشی گرما تولید میکنه و با بیشترین سرعت ممکن شارژ میشه، وگرنه حدود ۸۰ به بعد که برای خنک شدن گوشی روند شارژ کند میشه تا صد درصد بشه و بتونید با خیال راحت از گوشی با دمای پایین و نهایت آسایش استفاده کنید.
اگه زودتر در بیارید هنوز وسط اون پروسه‌س و ممکنه دماش بالاتر باشه و شما شروع به کار میکنید و همین‌طور بالاتر هم میره و این به باتری ضرر میزنه نه این‌که تا صد درصد شارژ شه! ()

Dr.Nazer

و این‌که اگه وسط کار کردن یهو میبینی شارژ کمه و میخوای بزنی شارژ و دیگه ازش استفاده نکنی من پیشنهاد میدم چند دقیقه گوشی رو بذار رو حالت پرواز و به مدّت ۲، ۳ دقیقه (حدودی گفتم، بیشتر و کمتر به خودتون بستگی داره) رو یه سطح شیشه‌ای یا اگه سنگ مرمر و سطوح مشابه هست قرار بدید. معمولاً شیشه‌ای تو اکثر خونه‌ها پیدا میشه‌.
چند دقیقه گوشی رو از پشت قرار بدید و چند دقیقه هم از رو.
سریعاً انتقال گرما صورت میگیره و گوشی خنک میشه.
دیگه با خیال راحت بزنید شارژ؛ تازه سریع‌تر هم شارژ میشه…😁

Taha

دکتر میگن تا ۱۰۰ درصد نزارین که.

Mohammadr

Dr
اره خودمم احساس کردم اینو… تو تابستون، بیشترین دمای حین شارژ دور و بر 60 تا 70 بوده ولی از حدود 90 به بالا شروع میکنه به سرد شدن و اون درصدای آخر دما برگشته به حالت عادی..
دلیلش هم همونطور که گفتی چون گوشی داره با وات پایین‌تر شارژ میشه…
ولی اینی که میگن اون آخرا فشار روی باتریه، درست نیست؟پس چرا شرکتا وات رو میارن پایین برای 10/20 درصد آخر؟

Dr.Nazer

۲۰ درصد آخر توان شارژ کم‌تر میشه و درنتیجه دما هم به صورت تدریجی کاهش پیدا میکنه تا برسه بالای ۹۵ درصد که اون‌موقع دیگه میتونی با خیال راحت گوشی رو از شارژر جدا کنی و باهاش کار کنی.
مطمئناً این‌که گوشیت رو با شارژ ۱۰۰ درصد از برق بکشی و ببینی هنوز دماش بالاست و دوباره باید بذاری یه مدت خنک شه تا بتونی راحت باهاش کار کنی چیز خوشایندی نیست!
حالا جدا از این برای سلامت باتری هم خوب نیست که کل پروسه‌ی شارژ رو با حداکثر توان طی کنه…

ali_s

اگه واقعا ۲۰تا۱۰۰ ضرری نداره نیاز منو براورده میکنه
ولی ناظر دلیلش برا اینکه بزاریم تا صد خوبه دلیل بقیه هم برای نزاشتن تا صد خوبه نمیدونم کدومو انجام بدم ولی تا صد بزارم جوابگوی یه روز کاملمه (خود خالی شدن ۱۰۰تا۹۰کلی زمان میبره که خوبه😂)

Mahdi

چقدر تو نگرانی ، باتری یه چیز مصرفیه نهایتا ۲ سال بتونه خودشو نگه داره تو هم که بعد دوسال گوشی عوض میکنی منم که همیشه تا فول نشه شارژر رو قطع نمیکنم تا الانم خراب نشده

ali_s

۲سال کمه
یه تبلت لنوو داشتم چهار سال داشتم آخریا باتریش دهنمو سرویس کرد😂
البته مصرفم ناجور بود باش فقط ۰تا۱۰۰ میزاشتم

xiaomi mi mix4

لامصب این برند استاد نوآوری است . مثل اینکه امسال هم برای هشتمین سال پیاپی جایزه نوآوری ces2021 را دوباره کسب کرد .

pooria

اون که هفته دیگس 😐

Milad7

چرا که نه! قیمتش هم فضایی خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)