حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی🥺

نوشته

2 سال قبل | 28 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ تاریخی فراموش نشدنی برای دوست داران تکنولوژی و گوشی های هوشمند خواهد بود. پس از چندین ماه شایعات و خبرهای گوناگون درباره تعطیلی بخش موبایل ال جی، امروز این شرکت رسما اعلام کرد که دیگر در بازار موبایل فعالیت نخواهد کرد و خط تولید گوشی های هوشمند را برای همیشه تعطیل خواهد کرد.

الجی از بازار موبایل خداحافظی کرد

امروز ال جی رسما تایید کرد که بخش موبایل خود را که مدت ها زیان ده بوده است را تعطیل می کند. البته این خبر چندان هم تعجب آور نبود چرا که برای اولین بار اوایل زمستان ۱۳۹۹ بود که زمزمه هایی مبنی بر خروج این شرکت از بازار موبایل شنیده شد و پس از آن هم این خبر از سوی برخی مدیران ال جی به گوش می رسید.

بخش موبایل شرکت ال جی از سال ۲۰۱۵ زیان ده بوده است و سهم بازار تلفن های هوشمند جهانی این شرکت در چند سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تنها در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۷۵۰ میلیون پوند ضرر برای این شرکت به بار آورده است. اما امروز این شرکت به صورت رسمی اعلام کرد با تصمیم هیات مدیره خط تولید گوشی های همراه را تعطیل و از بازار موبایل خارج خواهد شد.

در بیانیه رسمی ال جی آمده است:

دور شدن از تولید گوشی های هوشمند این امکان را به شما می دهد تا در سایر زمینه ها مانند قطعات الکترونیکی، فناوری های جدید، هوش مصنوعی، خانه های هوشمند و… بهتر تمرکز کنید تا بتوانید در آن زمینه ها پیشرو و پرچمدار باشید.

به نقل از xda، ال جی سعی کرد بخش تلفن همراه خود را به چندین خریدار علاقه مند از جمله گوگل، فیس بوک، فولکس واگن و شرکتی ویتنامی بفروشد، اما در نهایت نتوانست با هیچ یک از آن ها به توافق برسد.

اگرچه دیگر شاهد معرفی و عرضه گوشی جدیدی از سوی ال جی نخواهیم بود اما پشتیبانی از گوشی های فعلی و به روزرسانی نرم افزاری و امنیتی تا مدت زمان مشخصی ادامه خواهد داشت. ماه گذشته یکی از مدیران ال جی اعلام کرده بود که آپدیت اندروید ۱۱ برای گوشی های LG Velvet 4G, LG Velvet 5G, LG G8X, LG G8S, LG Wing, LG K52 و LG K42 به زودی منتشر خواهد شد.

فروش گوشی های فعلی نیز ادامه خواهد داشت اما این شرکت انتظار دارد تا اوایل تابستان ۱۴۰۰ به صورت کامل از بازار موبایل خارج شود. تا آن زمان این شرکت با دیگر شرکایش برای فروش و خدمات پشتیبانی محصولاتش به طور کامل همکاری خواهد کرد. البته پس از آن تاریخ نیز ال جی در سایر زمینه ها مانند توسعه شبکه 6G و قطعات موبایل با شرکت های دیگر همکاری خواهد داشت.

گوشی رول شونده ال جی

گوشی رول شونده ال جی

ال جی ممکن است از نظر مالی موفقیت چشمگیری در بازار گوشی های هوشمند نداشته باشد، اما مسلماً نوآوری ها و سهم این شرکت در صنعت گوشی های هوشمند فراموش نخواهد شد. ال جی در سال ۲۰۰۹ با گوشی LG GW620 که با اندروید ۱.۵ Cupcake معرفی کرد پا به دنیای گوشی های اندرویدی گذاشت و به نظر می رسد با گوشی ال جی Wing که یکی از ابتکاری ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۰ بود، با بازار موبایل خداحافظی خواهد کرد.

نکته برجسته در مورد شرکت ال جی این است که آن ها هرگز از این که چیزی متفاوت و جسورانه را امتحان و عرضه کنند، نترسیدند و یکی از شرکت های خلاق در زمینه گوشی های هوشمند در این یک دهه بودند. ال جی اولین شرکتی بود که دوربین اولترا واید را با مدل G5 معرفی کرد و همچنین با گوگل همکاری کرد تا برخی از بهترین گوشی های بازار مانند Nexus 4 ، Nexus 5 و Nexus 5X را به ارمغان آورد.

 

شما با ال جی خاطره ای دارید؟ چه دستگاهی از این شرکت را داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

🖤

M.Y

خداحافظ…

Mahdi

سامسونگ و هواوی و اپل و شیائومی اگه تعطیل میکردن انقدر ناراحت نمیشدم

نیما عرفانی

مهدی تورو ریپلای کردم که بهتر دیده بشه…
نمی‌دونم ولی حس میکنم شاید یه سوسوی امیدی باشه چون این خبر کاملاً ضد این یکیه… هرچند که احتمال فیک بودنش بالاست.
https://m.ithome.com/html/544214.htm
*****
اما در مورد این پست ؛ خب طبیعتاً ناراحت کننده ست . به شخصه خاطرات خوب و خوشی باهاش داشتم به خصوص که دوران پر از فراز و نشیبی رو با جی ۳ سپری کردم و هنوزم دارمش …
comment image
(چون پست راجع به الجیه از جی ۳ عکس فرستادم وگرنه کنارش از اکسپریا زد ۵ و نوت ۴ هم میشد که بفرستم)
و اما خطاب به بعضی دوستان؛ یه چیزایی هست که هرکسی متوجهش نمیشه و اهل دلاش میفهمن. کلاً بحث برندهایی مثل الجی ، سونی ، نوکیا، اچ تی سی ، موتورولا و بلک بری با بقیه برندهای قدیمی و نسبتاً قدیمی و جدیدی که همچنان تمام قد پابرجا باقی موندن و دارن تمام و کمال به فعالیت خودشون ادامه میدن جداست که اینجا تو صحبت ما الجی و سونی نمود بیشتری پیدا می‌کنن.
حرف از تعصب و احساسات نیست ، بحث عشق به معشوق و خاطره سازی و خاطره بازیه. پیروی از ترندهای روز و وفق پیدا کردن با شرایط بازار برای حفظ بقا یه بحثه و ایجاد مسیری جدید و #نوآوری متفاوت با روحیهٔ جسورانه برای حفظ #اصالت و محبوبیت یه بحثه دیگست.قبلاً هم گفتم؛ الجی و سونی بیشتر از اینکه میخواستن با بقیه رقابت کنن ، داشتن با خودشون رقابت میکردن و به خاطر طرفدارا و قدردانی از حمایتشون اقدام به تولید و عرضه ی گوشی میکردن و کلاً بازار هدفشون محدودتر از بقیه بود و هست…
درسته راهی که الجی خودش خلق کرد و به سنت خودش پایبند بود از نظر توجه عوام و سهم بازار و آمار و ارقام فروش و سود مالی به نتیجه ی مطلوبی نرسید اما “تجربه ی خاص و بی همتایی که هنوزم مزه اش زیره دندونمه” رو فقط همون دسته ای که گفتم اهل دلن و عاشقن حس میکنن👍
«اونایی که on/off کردن اسکرین با دابل تپ ، روش احراز هویت با ناک کد ، امکانات دوربین متنوع برای اولین بار تو دنیای موبایل نسبت به اون زمان(نمونه ی بارزش اشاره میشه به جی ۴ و سری V) ، اسمارت کاور با پنجره ی دایره ای,مربعی و مستطیلی، ارگونومی فوق العاده به همراه دکمه های سخت افزاری پشت گوشی و اسپیکر ۱ وات اون موقع و آپدیت دهی نرم افزاری بهتره الجی تو یه برهه ای نسبت به سامسونگ رو تجربه کردن درک میکنن چی میگم”
ما بالاخره اونقدرم بی انصاف نیستیم که نمک بخوریم و نمکدون بشکنیم… ممنون که با نوآوری و ایجاد تنوع با اضافه کردن امکانات نوین و جذاب و زبان طراحی مختص به خودت ، باعث شدی به تکنولوژی بالاخص بخش موبایل بیش از پیش علاقه مند بشم و ذهنیت مثبت و خاطرات خوبی از زندگی و خودت برام ساختی👌
در ادامه ی مسیر هر اتفاقی که بخواد برای الجی موبایل رقم بخوره بی شک ذره ای از محبوبیت این برند بزرگ و دوست داشتنی در دلم کاسته نمیشه . آرزوی موفقیت روز افزون دارم برای تمام هولدینگ و بخش های مختلف الجی الکترونیکس…📸✋

Mahdi

دمت گرم ، حرفات همون حرفایی هست که تو دل منم هست

iTroll 2nd Gen

😩
خداحافظ ای دوست کره ای …

پ.ن : امیدوارم سونی کاری که ال جی کرد رو نکنه 🥺

amir_galaxy

تو دوست و اشنایان و اطرافیان خودت کسی دیدی سونی دستش بگیره؟ از اول همینجوری بود.موندنش چه سودی داره.وقتی نمیخرنش انگیزه نمیمونه واسه فعالییت بیشتر

iTroll 2nd Gen

ببخشید ولی شما فک میکنی از اول سامسونگ سلطان بلامنازع بود ؟!؟؟

سونی در این ۴ ، ۵ سال از سامسونگ شکست خورده وگرنه قبلا رقیب سامسونگ بود …..
در ضمن سونی برای خاورمیانه نمیاد :/

iTroll 2nd Gen

راستی اینم بگم کیفیت محصولات سونی بقدری بالا هست که با لمس کردنش متوجه میشید …

5G

کافیه همون قدیمی ها دستت بگیری حسش تجربه کنی🤤

esmiz

من همین الان اگه xperia 5 ll توی بازار بود می خریدم ولی حیف که نیست

ali

من که خاطره خوبی ازش ندارم G5 شو داشتم بردش سوخت با کلی ضرر فروختم رفت

meiyou

ما رفتیم بای بای
ما رفتیم بای بای

amir_galaxy

من به جرات میتونم بگم جزو قدیمییییییی ترین کاربرای سایتم.از روز اول فعالییت این سایت با نام کاربری the next big thing فعالییت میکردم حالا یه دو سالی میشه نام کاربریم رو عوض کردم.یادش بخیر چقدر تو این سایت با طرفدارای الجی و اچ تی سی و سونی سر و کله میزدیم.یه علیرضا نامی بود عشق اچ تی سی،از لشگر کشی های معزز به سایت ک نگم براتون.الان تمام این شرکتا به رحمت الهی رفتن.از اولشم معلوم بود با اون روند جایی تو اینده گوشی های هوشمند ندارن ولی خیلیا ها قبول نمیکردن و الان خبری ازشون نیس.جدا از بحث احساسی،شرکتی که نتونه خودشو با بازار وفق بده به سرعت از گردونه خارج میشه.برند هایی مثل الجی و سونی واقعا تو هیچ زمینه ای خوب نبودن و صرفا رقابت میکردن ولی چیز به خصوصی نداشتن ک مردم با اون ویژگی خوب بشناسنشون.

TaHaSoLtAnI

کیفیت الجی رو هیچ شرکتی نداره
g2 و g3 که داشتم بالغ بر صدها بار از دستم افتاده بود بدون هیچ قاب و گلسی ولی اخ نگفت …

TaHaSoLtAnI

همین الان هم جی ۳ رو باهاش بازی های دیتا دار و سنگین میکنم
۵ ، ۶ ساله دارمش و کند نشدع

david2arc

من خودم طرفدار ال جی هستم هنوزم ولی انصافن G2 از دست میافتاد فاتحه‌اش خونده میشد

Alireza1995

اون زمانی که تو بودی… بازم با حرفایی که میزدی حرف مفت بیش نبود
خب چکار معزز داری
همین الان هم حرف بیشتر از این بزنی بچه های سونی رو سرت خراب میشن

به‌ شخصه خوشم از ال‌جی نمیومد
ولی بازم ناراحت شدم. چون شرکتی نو آور بود
باید گفت که سونی هم همیشه همینطوره
نوآوری رو به رقابت بيشتر ترجیح میده… سونی کسب و کار موبایل رو هیچ وقت از بین نمی‌بره
به صراحت اعلام کرده

امسال هم بخش گوشی های هوشمند به سود رسید اگ واقعآ بری بخونی… دیدنش خالی از لطف نیست

iTroll 2nd Gen

تو هیچ زمینه ای خوب نبودند ؟؟؟؟؟
حتی این اکسپریا وان مارک دو ، صفحه فور کی داره ، بلندگو های خوب داره ، سخت افزار خوب داره ، نرم افزار حالا یکم ایراد داره :/ ( منظور طراحی هست )
دوربیناش هم مناسب هستند
و کیفیت و طراحی پرمیوم داره
دیگه از گوشی چی میخوای ( امکانات جالب هم اضافه کن )
مشکل سونی ۱ قیمت نسبتا بالا ۲ عرضه بسیار دیر گوشی ( اکسپریا پرو ) ۳ تبلیغات ضعیف

ممد بمولا

تو چند سال اخیر گوشی با مشخصات و قیمت رقابتی نداد و به همین دلیل فروش خوبی نداشت

TaHaSoLtAnI

واقعا بدون تعصب بگین
الجی وینگ نوآور تر بود یا گوشی های تاشو
من که میگم الجی وینگ و واقعا هم کاربردی بود
مثلا تو ماشین نشستی
با اون صفحه کوچیکه اهنگ رو پلی و چنچ میکردی
با اون صفحه بزرگه نقشه رو نگاه میکردی
یا تو بازی اسفالت
صفحه کوچیکه نقشه مپ بود
صفحه بزرگه باهاش بازی میکردی

TaHaSoLtAnI

درسته گوشی های اقتصادیش چنگی به دل نمیزد
ولی پرچمداراش و گوشی های نواورش عالی بود
هر چند کیفیت و ظرافت الجی توی اقتصادی هاشم بود و هیچ کمپانی بهش نمی‌رسید

Mohammadr

اگه همون الجی ولوت رو با اسنپ 865 بیرون بده، خودم اولین نفر میخرمش با اون صفحه دوم… واقعا تا آخرین نفس (!) نوآوری کرد.

ولی ای کاش به جای هزینه های زیادی که برای ساخت الجی وینگ و الجی ولوت با اون نمایشگر دوم و کابل شارژ مغناطیسیش و… کرد، رو رابط کاربریش کار می‌کرد و از سودش کم می‌کرد و قیمت رقابتی ‌می‌داد، تا بتونه تو بازار سهمی بدست بیاره، حالا بعدش می‌رفت سراغ این نوآوری‌ها…
به هر حال، ردپاش همیشه هست… 👣

Mahdi

خداحافظ ال جی 😔😔😔

m.b

خداحافظ… با آرزوی روز های بهتر برای سایر بخش ها… 💛

خداحافظ ای شعر شب های روشن………
خداحافظ ای قصه عاشقانه…..
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته……
خداحافظ ای همنشین همیشه……🖤🖤🖤💔💔💔💔
رفتی و داغ دلت بر ما نشست گرچه از گوشیت استفاده نکردم ولی خیلی تاسف آور و ناراحت کنندست.

AŁɪ

من که از برند های ، اچ تی سی، سامسونگ ، هواوی ، شیائومی ، گوشی داشتم ولی الجی نداشتم و باهاش کار نکردم ، ولی ناراحت شدم بابت این موضوع .

Milad7

کاشکی برگرده اونی که عاشقم کرده 🙁 حیف…..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی