حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی Redmi K50 اولین دستگاهی است که از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ردمی

ردمی به طور رسمی اعلام کرد که سری Redmi K50 در تاریخ 26 اسفند معرفی و با تعدادی از محصولات مهم دیگر عرضه خواهد شد. اما پس از چند تیزر رسمی در مورد خانواده ردمی K50، این برند امروز فاش کرد که آنها اولین گوشی را در صنعت می‌سازند که از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند. اما بیایید در ترنجی ببینیم بلوتوث 5.3 چه مزیت هایی نسبت به نسخه های قبلی دارد.

 

طبق تبلیغات این برند، بلوتوث 5.3 در سری Redmi K50 تاخیر کمتری دارد، برای بازی بهتر بهینه می شود، مصرف انرژی کمتری دارد و توانایی حفظ اتصال از اختلالات قویتری دارد.

سری Redmi K50 در حال حاضر اولین محصولی است که با چیپست رده بالای مدیاتک دیمنسیتی 8100 عرضه می‌شود. بنابراین بلوتوث 5.3 تنها پارامتری نیست که ردمی برای اولین بار به سراغ آن می‌رود.

به گفته پایگاه خبری Gizmochina، ردمی همچنین قبلاً گفته بود که سری ردمی K50 با استفاده از یک تکنولوژی جدید موسوم به “فرآیند نانو میکروکریستالی” با الهام از شهاب سنگ اولیوین قاب پشتی این دستگاه ها را زیباتر می‌کند.

Redmi K50

اعضای خانواده Redmi K50

سری ردمی K50 شامل چهار مدل به نام‌های ردمی کی 50، ردمی کی 50 پرو، ردمی کی 50 پرو پلاس و ردمی کی 50 نسخه گیمینگ است که همه آن‌ ها به پردازنده‌ های مختلفی مجهز هستند. طبق آخرین اطلاعات نسخه پایه از پردازنده اسنپدراگون 870، نسخه پرو از پردازنده دیمنسیتی 8100، و نسخه پرو پلاس از پردازنده دیمنسیتی 9000 استفاده می‌کنند. همچنین می‌دانید که ردمی کی 50 گیمینگ نیز از اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان پردازنده خود استفاده کرده است.

اگر از جایگاه مقایسه به پردازنده های این خانواده نگاهی بیاندازیم، به نظر می رسد ردمی کی 50 پرو پلاس با پردازنده جدید مدیاتک دیمنسیتی 9000 گل سرسبد اعضای این خانواده از نظر قدرت باشد. حداقل از نظر معیار های روی کاغذ و نتایج بنچمارک های اخیر که این گونه بوده است.

همچنین به نظر می‌رسد کم مصرف ترین پردازنده نسبت به قدرت آن نیز در قلب ردمی کی 50 پرو باشد. جایی که مدیاتک می‌گوید دیمنسیتی 8100 را شاهکار معیار قدرت نسبت به توان مصرفی خلق کرده است. در سمت دیگر اما حداقل تبلیغات مدیر ردمی و نتایج اخیر بر این موضوع صحه گذاشته است. این پردازنده عمدتاً قدرتی بیشتر یا در حدود پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 سال گذشته دارد، با این تفاوت که بصورت چشمگیری کم مصرف‌تر است. در واقع شاخص قدرت/مصرف برای این پردازنده با اسنپدراگون 865 که یک تولید خوب از کوالکام به شمار می‌رفت، تقریبا برابری می‌کند و حتی در بخشی هایی بهتر است. برای درک بهتر کافیست به تصویر زیر نگاهی بیاندازید.

از سمت چپ به راست ستون اول بنچمارک، ستون میانی توان مصرفی و ستون آخر شاخص قدرت/مصرف را نشان می‌دهد

از سمت چپ به راست ستون اول بنچمارک، ستون میانی توان مصرفی و ستون آخر شاخص قدرت/مصرف را نشان می‌دهد

نهایتاً برای تایید نهایی این ادعا ها باید صبر کرد تا اعضای این خانواده به دست کاربران عادی نیز برسند. زیرا کاربران عادی نیز باید این دستگاه ها را در استفاده روزمره محک بزنند.

 

منتظر خانواده ردمی K50 هستید؟ با توجه به انواع پردازنده ها، کدام عضو از این خانواده را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری