حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل کاهش قیمت شیائومی 12 پرو با تراشه دیمنسیتی نسبت به اسنپدراگون چیست؟

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شیائومی، مقایسه

دیروز شیائومی کنفرانسی در چین برگزار کرد که در آن نسخه جدید شیائومی 12 پرو با دیمنسیتی 9000 پلاس نیز با کمی تغییر نسبت به نسخه اصلی معرفی شد. همانطور که می‌دانید رویداد اصلی در این کنفرانس، معرفی خانواده شیائومی 12S با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بود. اما این رویداد عضو خاصی با نام Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition داشت. در واقع این دستگاه یک نسخه تغییر یافته از شیائومی 12 پرو است که 6 ماه قبل معرفی شد. اما اختلاف قیمت 100 دلاری بین آنها تعجب کاربران را برانگیخته است. بنابراین بیایید در ترنجی بررسی کنیم که شیائومی چگونه توانست پس از 6 ماه با کمی تغییر این دستگاه را 100 دلار ارزان‌تر کند.

نسخه دیمنسیتی شیائومی 12 پرو چه تفاوتی با نسخه اسنپدراگون دارد؟

اگرچه شایعه شده بود که شیائومی نسخه ای از Xiaomi 12S Pro را با چیپست مدیاتک معرفی خواهد کرد. اما در واقعیت، دستگاه مذکور نسخه‌ای از Xiaomi 12 Pro بود که با نام Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition شناخته می‌شود. این دستگاه با تفاوت هایی مانند تغییر چیپست به دیمنسیتی 9000 پلاس و سایر تغییرات نسبت به نسخه اصلی همراه است و به همین دلیل قیمت پایین تری دارد.

همان ظاهر، اما در رنگ های محدود

از نظر طراحی و ابعاد (163.6 در 74.6 در 8.16 میلی متر)، شیائومی 12 پرو دیمنسیتی با شیائومی 12 پرو اسنپدراگون کاملاً یکسان است. تنها تفاوت این است که وزن آن 201 گرم در مقایسه با 205 گرم است، بنابراین کمی سبک‌تر خواهد بود.

از آنجایی که تولید این دستگاه محدود است، شیائومی آن را تنها در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌کند. در حالی که نسخه اصلی در چهار رنگ مشکی، آبی، بنفش و سبز عرضه می‌شود.

تراشه دیمنسیتی جایگزین اسنپدراگون می‌شود

همانطور که از نام آن پیداست، Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition مجهز به چیپست مدیاتک است. به طور دقیق، این دستگاه توسط تراشه Dimensity 9000 Plus پشتیبانی می‌شود.

بنابراین، شیائومی اولین و در حال حاضر تنها شرکتی است که از هر دو تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 و Dimensity 9000 Plus در گوشی‌ های هوشمند خود استفاده می‌کند.

طبق آخرین اطلاعات مدیاتک دیمنسیتی 9000 پلاس در Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition یک چیپست پایدارتر از کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 است که در نسخه اول شیائومی 12 پرو قرار دارد. این تراشه جدید نه تنها از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است، بلکه عملکرد حرارتی بهتری را نیز ارائه می‌دهد. از این رو این دستگاه باید در مجموع تجربه بهتری در کاربری سنگین و همچنین روزمره ارائه دهد.

دلیل کاهش قیمت شیائومی 12 پرو با تراشه دیمنسیتی نسبت به اسنپدراگون چیست؟

سیستم دوربین ساده شده

ویژگی برجسته شیائومی 12 پرو دوربین های آن است. این مورد در مورد Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition صدق نمی‌کند زیرا دارای سیستم دوربین ضعیف‌تری است.

اگرچه نسخه مجهز به تراشه دیمنسیتی دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX707 با کمک لرزشگیر اپتیکال تصاویر و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مدل اسنپدراگون است. با این حال دو سنسور باقی‌مانده تغییر کرده و یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی به جای دو سنسور مختلف 50 مگاپیکسلی برای اولتراواید و زوم 2 برابری اپتیکال جانشین شده‌اند.

البته تنظیمات دوربین در این دستگاه مشابه آنچه در پردازش تصویر خانواده Xiaomi 12S وجود دارد، به کمک تکنولوژی های لایکا صورت می‌گیرد.

باتری بزرگتر، اما با شارژ کندتر

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition از یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. در حالی که شیائومی 12 پرو از باتری کوچکتر 4600 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در عوض نسخه اسنپدراگون از شارژ سیمی 120 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که مدل دیمنسیتی به شارژ سیمی 67 وات محدود شده است.

علاوه بر این، شیائومی قابلیت شارژ بی سیم را در نسخه دیمنسیتی ارائه نمی‌کند. برای کسانی که نمی‌دانند، برخلاف نسخه دیمنسیتی، نسخه اسنپدراگون از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

تفاوت شیائومی 12 پرو نسخه دیمنسیتی با اسنپدراگون

قیمت نسخه های مختلف شیائومی 12 پرو دیمنسیتی با شیائومی 12 پرو اسنپدراگون چقدر تفاوت دارد؟

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition در پیکربندی‌ های حافظه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این دستگاه در دو پیکربندی خود به ترتیب 600 دلار و 670 دلار قيمت دارد و به طور انحصاری در چین فروخته خواهد شد. گفتنی است که حتی در آنجا نیز در تعداد محدودی در دسترس خواهد بود. در همین حال اما شیائومی 12 پرو مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 تقریبا در تمام بازار هایی که شیائومی حضور دارد به فروش می‌رسد. در چین قیمت این دستگاه در نسخه های مشابه به 700 دلار برای پیکربندی 8 و 128 گیگابایتی و 800 دلار برای پیکربندی 12 و 256 گیگابایتی می‌رسد. بنابراین شیائومی دستگاه جدید خود را با کاهش قیمت 100 تا 130 دلاری عرضه می‌کند.

به نقل از منبع، اگرچه در نگاه اول خرید شیائومی 12 پرو با تراشه دیمنسیتی 9000 پلاس شاید یک معامله خوب به نظر برسد زیرا تلفن ها یکسان به نظر می‌رسند. اما بر اساس مقایسه فوق، می‌توان به وضوح گفت که مدل دیمنسیتی فاقد برخی ویژگی ها برای ایجاد برچسب قیمت پایین تر است. البته در عین حال نمی‌توانیم مشکل عملکرد، حرارت و باتری نسخه اسنپدراگون را انکار کنیم.

 

متأسفانه شیائومی 12 پرو دیمنسیتی در مقیاس جهانی در دسترس نیست اما در جایگاه مقایسه و با توجه به قیمت، شما کدام یک از این دو دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام،تنها کار خوب شیائومی اینه که 12 pro رو با دوتا چیپست مختلف روانه بازار کرده، و از یک طرف 2تا کار اشتباه یا مسخره انجام داده، اول اینکه گوشی که نسخه اسنپ دراگون روشه بعضی از مشخصاتش بهتر ازنسخه ای هستش که روش چیپ دایمن سیتی هستش، و دوم اینکه نسخه دایمن سیتی 12 پرو فروش جهانی نداره و ففط مختص بازار چین هستش، معلوم نیست شایدم که هردوتا گوشی رو روانه بازار جهانی میکرد فروش نسخه دایمن سیتی بیشتر میشد، چون همه میدونن که چیپ دایمن سیتی تو بیشتر مشخصات از چیپ اسنپ بهتر عمل کرده الخصوص گرما، که همه باهاش مشکل دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری