حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک دستبند سلامتی با نمایشگر خمیده در آخرین پتنت های شیائومی دیده می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، ساعت هوشمند، شیائومی

از آنجایی که بازار دستبند های سلامتی به آرامی به نقطه اشباع رسیده است، ارتقاء مورد انتظار بعدی در افزودن صفحه نمایش بیشتر خواهد بود. زیرا به طور مشابه برای گوشی‌ های هوشمند نیز، نسل بعدی دستگاه‌ های تاشو مانند سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و اوپو Find N و دستگاه‌ های رول‌ شونده مانند Oppo X 2021 و دستگاه‌ های مفهومی TCL با نمایشگر های انعطاف‌ پذیرشان بودند.

بنابراین به طور مشابه برای دستبند های سلامتی، به نظر می رسد شیائومی فکر می کند که نمایشگر های انعطاف پذیر آینده دستبند های سلامتی نیز هستند. این شرکت می‌خواهد با استفاده از نمایشگر های انعطاف پذیر طراحی جدیدی برای دستبند های هوشمند سلامتی خود ایجاد کند.

این خبر از یکی از پایگاه‌ های اطلاعاتی پتنت چینی می‌آید. شیائومی اخیراً پتنت شمایل طراحی خود برای ساخت یک دستبند سلامتی که شامل یک صفحه نمایش انعطاف‌ پذیر از نوع رول در ساخت دستگاه باشد را در این پایگاه تایید کرده است. طراحی دستگاه به شرح زیر است، به طوری که حرف “A” به قسمتی که صفحه نمایش انعطاف پذیر نصب می شود اشاره می کند. این پتنت شامل نما هایی از طراحی دستبند سلامتی شیائومی از زوایای مختلف است.

دستبند سلامتی با نمایشگر خمیده در آخرین پتنت شیائومی

دستبند سلامتی با نمایشگر خمیده در آخرین پتنت شیائومی

به نقل از منبع، با توجه به لیست ثبت اختراع، طرح ثبت اختراع شده “دستبند هوشمند” نامیده شده است و عملکرد آن در دسته گجت های پوشیدنی طبقه بندی شده است. این حق اختراع نشان می دهد که طراحی منحصر به فرد بند این دستبند هوشمند بر شکل و ارگونومی تمرکز دارد.

شما کاربران عزیز ترنجی احتمالاً باید بدانید که شیائومی اولین تولید کننده‌ای نیست که نمایشگر انعطاف‌پذیر را برای ابزارهای پوشیدنی آزمایش کرده است، زیرا در سال 2020، برند Nubia نیز ساعت خود را با نمایشگر انعطاف‌ پذیر عرضه کرد.

زد تی ای نوبیا آلفا (Nubia Alpha) یک موبایل است که دور مچ دست بسته می شود

ساعت Nubia دارای یک صفحه نمایش 4.01 اینچی آمولد فوق العاده انعطاف پذیر است که می‌تواند دور مچ دست بپیچد. بدنه ان یک آلیاژ آلومینیوم سبک وزن ساخته شده با استفاده از فرآیند تزریق نانو ساخته شده است در حالی که در کنار آن از سرامیک های پزشکی استفاده شده است. در نهایت طراحی کلی سبک وزن، آن را سبک تر می کند.

البته شیائومی نیز اولین بار نیست که به سراغ این طراحی می‌رود. در خبر Mi Band X ساعت Amazfit X را به یاد دارید؟ اگرچه این ساعت به نمایشگر 360 درجه مجهز نبود اما از یک صفحه نمایش خمیده بر روی خود استفاده می‌کرد.

 

نظر شما درباره پتنت دستبند سلامتی شیائومی با نمایشگر خمیده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری