حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زد تی ای نوبیا آلفا (Nubia Alpha) یک موبایل است که دور مچ دست بسته می شود

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | MWC 2019، ZTE

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم گوشی تاشو ZTE نوبیا آلفا در MWC 2019 رونمایی خواهد شد. امروز این دستگاه رسما معرفی شده و باید بگویم که زد تی ای نوبیا آلفا (Nubia Alpha) یک موبایل است که دور مچ دست بسته می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با زد تی ای نوبیا Alpha بیشتر آشنا شویم.

گوشی های قابل انعطاف می‌تواند اولین قدم برای تغییر فاز جدی دنیای اسمارت ‌فون ‌ها باشد و حالا گوشی های قابل پوشیدن احتمالا قدم بعدی کمپانی‌های سازنده در این حوزه خواهد بود. نوبیا آلفا (Nubia Alpha) نیز اولین گوشی پوشیدنی بازار است که مشخصات قابل توجهی دارد و برای شما سلفی هم می‌گیرد.

کمپانی نوبیا محصول جدید خود را با نام نوبیا آلفا معرفی کرده است که از یک طراحی مشابه ساعت‌ های هوشمند برخوردار است و بدنه برخوردار از استیل ضد ضربه آنودایز شده و یک نمایشگر بزرگ به نحوی در آن جای‌گذاری شده است که این پنل ۴ اینچی را می‌توانید به دور دست خود بپیچید تا یک نمایشگر با ابعادی معادل ۲۳۰ در درصد بزرگتر از نمایشگرهای استاندارد گجت ‌های پوشیدنی رادر اختیار داشته باشید.

البته این به معنای آن نیست که شما می‌توانید نمایشگر را باز کنید و تغییر حالت آن را به گونه‌ای انجام دهید که بتوان مانند یک صفحه تخت از آن استفاده کرد. بلکه درست مشابه سامسونگ گیر اس از چندین سال پیش، مدل نوکیا آلفا نیز دارای نمایشگر ثابتی است که انحنای آن قابل تغییر نیست. اما کمی قابل انعطاف بودن آن باعث می‌شود که بتوانید آن را به راحتی به دور دست خود ببندید و نمایشگر آن تقریبا تا اواسط بند ادامه داشته است.

با نوبیا آلفا تماس بگیرید، پیام بفرستید و حتی سلفی بگیرید

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم نوبیا در تبلیغات این دیوایس به یک گوشی قابل پوشیدن اشاره کرده که می‌تواند جایگزین اسمارت فون فعلی شما شود. این به معنای آن است که گوشی پوشیدنی نوبیا Alpha از آخرین فناوری‌های سیم کارت الکترونیکی بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تماس‌های ۴ جی بگیرید و حتی به صورت مستقیم از روی آن پیام متنی بفرستید. با پشتیبانی از بلوتوث و وای فای نیز امکانات ارتباطی این دیوایس کامل‌تر می‌شود.

قطعا یک تلفن همراه هوشمند بدون دوربین این روزها غیر قابل تصور است و به همین دلیل نوبیا آلفا به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت مرکزی خود مجهز شده که به راحتی با تپ کردن بر روی نمایشگر می‌توانید از خود عکس بگیرید. همچنین لمس طولانی نمایشگر نیز باعث می‌شود که بتوانید از دوربین برای فیلمبرداری استفاده کنید. ۸ گیگابایت ظرفیت داخلی بر روی نوبیا آلفا وجود دارد که اجازه می‌دهد بیش از ۶ هزار عکس یا ۲ هزار کلیپ کوتاه و یا هزار فایل موسیقی را بر روی آن ذخیره کنید.

امکانات گوشی قابل پوشیدن نوبیا در بخش تناسب اندام

 

علاوه بر اسمارت فون های قابل انعطاف، این گوشی قرار است با اسمارت واچ های کلاسیک بازار نیز رقابت کند و به همین دلیل قابلیت‌هایی در بخش سلامتی و تناسب اندام درون آن فراهم شده است. پشتیبانی از چندین حالت فعالیت بدنی و دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی کاربر در صورت تشخیص به صورت اتوماتیک از ویژگی‌های این گوشی پوشیدنی است که شما می‌توانید آن را به دلیل ضد آب بودن با خود به درون استخر نیز ببرید. سیستم مانیتورینگ ضربان قلب در گوشی نوبیا آلفا فراهم شده که علاوه بر تشخیص ضربان قلب، امکاناتی نیز برای تشخیص کیفیت خواب شما دارد.

اپلیکیشن‌های پیش فرض نوبیا آلفا قادر است به صورت بلوتوث پخش موسیقی را برایتان انجام دهد و یک سیستم‌ عامل اختصاصی نیز برای بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ آن توسط کمپانی سازنده طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد از لمس‌های چندگانه، دستور‌های صوتی و ژسچرهای هوایی برای ناوبری در رابط کاربری بهره ببرد.

پردازنده اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ (Snapdragon Wear 2100) کوالکام درون نوبیا Alpha قرار گرفته که با توجه به عرضه اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰، انتخاب این پردازنده قدیمی‌تر کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. همچنین یک گیگابایت حافظه رم و یک باتری با ظرفیت ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت از دیگر مشخصات نوبیا آلفا خواهند بود. طبق اعلام کمپانی سازنده، یک بار شارژ کامل باتری می‌تواند بین یک تا دو روز استفاده را برای کاربر فراهم کند و یک هفته زمان استندبای نیز با استفاده از آن قابل اجرا خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی پوشیدنی نوبیا Alpha

در حال حاضر اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه این محصول نوآورانه اعلام نشده است، اما زمانی که در اواخر سال جاری آن را در بازار ببینیم، خریداران می‌توانند در رنگ‌های مشکی و طلایی این گوشی پوشیدنی را سفارش دهند. مدل مشکی به همراه یک بند مشکی تشکیل شده از استیل ضد زنگ ساخته خواهد شد و مدل طلایی‌رنگ نیز دارای یک بند ساخته شده از طلای ۱۸ عیار واقعی است که قطعا قیمت آن را بسیار بالاتر خواهد بود.

نظر شما درباره دید زد تی ای به گوشی تاشو چیست؟ فکر می کنید این ایده بهتری است یا تبلت هایی که تامیشوند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)