حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سفارش نمایشگر Mini-LED را برای دستگاه‌هایی بیشتری در سال 2022 افزایش می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

دیجی‌تایمز اخیرا گزارش داده است که اپل ظاهراً تولید تراشه‌های مورداستفاده برای نمایشگر mini-LED را افزایش داده و تولیدکنندگان بیشتری را وارد زنجیره تأمین خود خواهد کرد تا تقاضا برای دستگاه‌های جدید بهره‌مند از این پنل را در سال 2022 برآورده کند.

افزایش سفارش نمایشگر Mini-LED از سوی اپل

اپل در سه سال گذشته استفاده از فناوری mini-LED را در شماری از محصولات خود گسترش داد و درحال‌حاضر سه دستگاه شامل آیپد پرو 12.9 اینچی، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و Pro Display XDR، با پنل‌هایی از این نوع ارائه می‌شوند. در ادامه، انتظار می‌رود این شرکت چندین دستگاه جدید با نمایشگر mini-LED را برای عرضه در سال جاری آماده کند، ازجمله آیپد پرو 11 اینچی، آیمک پرو 27 اینچی، مک بوک ایر بازطراحی‌شده و احتمالاً حتی نمایشگر اکسترنال جدید.

کمپانی تایوانی Epistar درحال‌حاضر تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های mini-LED اپل است؛ اما طبق گزارش‌ها، تعداد روزافزون دستگاه‌های این شرکت با این نوع از نمایشگرها، آن‌ها را مجبور به جستجوی تأمین‌کنندگان دیگری کرده است. DigiTimes با استناد به منابع صنعتی ادعا می‌کند که Sanan Optoelectronics چین به‌طور قابل‌توجهی از قیمت‌های پیشنهادشده توسط تأمین‌کنندگان فعلی اپل، کمتر است و اکنون گواهینامه‌ای برای تأمین تراشه‌های نمایشگرهای mini-LED به این شرکت اعطا شده است.

افزایش سفارش نمایشگر Mini-LED از سوی اپل

افزایش سفارش نمایشگر Mini-LED از سوی اپل

به‌گفته دیجی‌تایمز، انتظار می‌رود تقاضای اپل برای فناوری نمایشگر mini-LED در سال 2022 به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد که احتمالاً به‌دلیل موفقیت مداوم مدل‌های پیشرفته مک‌بوک پرو و ​​همچنین عرضه دستگاه‌های جدید است. برای پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد اپل، Epistar درحال گسترش امکانات تولید خود در چین است تا تولید را از سه‌ماهه دوم سال 2022 افزایش دهد و Sanan Optoelectronics نیز می‌تواند در همان زمان ارسال محموله‌های خود را آغاز کند.

فناوری پنل Mini-LED که اپل آن را به‌عنوان نمایشگرهای “Liquid Retina XDR” نام‌گذاری می‌کند، می‌تواند رنگ سیاه عمیق‌تر و تیره‌تری را با کنتراست کلی بهتر ارائه دهد، اگرچه برخلاف نمایشگرهای OLED، ممکن است از پدیده‌ای به نام “سایه انداختن” رنج ببرند. نمایشگرهای mini-LED همچنین می‌توانند رنگ‌های روشن‌تر و غنی‌تری را نمایش دهند و مزایای بیشتری مانند طراحی‌های نازک‌تر، راندمان بهتر انرژی و خطر سوختگی یا تخریب کمتری را شامل می‌شوند.

دیدگاه شما پیرامون افزایش سفارش نمایشگر Mini-LED از سوی اپل برای استفاده در شمار بیشتری از دستگاه‌های 2022 خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی