حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حمایت ایلان ماسک از اوکراین با ارائه اینترنت استارلینک در این کشور

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، فناوری‌های نوین

همانطور که می‌دانید، در چند روز اخیر، اوکراین با تهاجم روسیه به خاک خود مواجه شده است. اگر بگوییم نظاره‌گر مقدمات جنگ جهانی سوم هستیم، اصلا حرف بی راهی نزده‌ایم زیرا بسیاری معتقد به این موضوع هستند. این جنگ باعث از دسترس خارج شدن اینترنت در بخش‌های مختلفی از خاک اوکراین شده است. حالا هم شاهد حمایت ایلان ماسک از اوکراین با ارائه اینترنت استارلینک در این کشور هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حمایت ایلان ماسک از اوکراین؛ استارلینک در اوکراین در دسترس خواهد بود

با توجه به درگیری اخیر بین روسیه و اوکراین، ما شاهد اعمال تحریم‌های بسیار زیادیی علیه روسیه هستیم. از این گذشته، دولت ولادیمیر پوتین با ارتش خود به اوکراین اعلام جنگ کرد و طی چند روز اخیر به این کشور حمله کرده است. علاوه بر تحریم‌ها، ما شاهد ارسال تسلیحات از سوی کشورها برای ارتش محلی اوکراین هستیم. ارتشی که کوچک‌تر از ارتش روسیه است اما داوطلبان و غیرنظامیان نیز به آن کمک می‌کنند.

با توجه به از دسترس خارج شدن احتمالی برق و اینترنت، شهروندان اوکراینی در تلاش برای یافتن جایگزین‌هایی برای حفظ جریان ارتباطات بوده‌اند. همچنین معاون نخست وزیر این شرکت با ایلان ماسک تماس گرفت تا در این زمینه، به این کشور درگیر جنگ کمک کند. او از ایلان ماسک می‌خواهد که او اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای اوکراین در دسترس قرار دهد.

معاون نخست وزیر اوکراین از ایلان ماسک درخواست کمک کرده است

حمایت ایلان ماسک از اوکراین

او در توییتر خود، خطاب به ایلان ماسک نوشته است: در حالی که شما سعی می‌کنید در مریخ فرود آيید، روسیه در تلاش است تا اوکراین را اشغال نظامی کند. در حالی که موشک‌های شما با موفقیت از فضا فرود می‌آیند، موشک‌های روسی به شهروندان اوکراینی حمله می‌کنند. ما از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های استارلینک را در اختیار اوکراین قرار دهید و از روس‌ها بخواهید که جنگ را متوقف کنند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که این درخواست چند روز پس از درخواست قبلی وی از تیم کوک صورت می‌گیرد. او پیش از این از مدیر عامل اپل خواست دسترسی اپل استور در روسیه را مسدود کند.

اوکراین از اپل می‌خواهد فروش محصولات و دسترسی به اپ استور در روسیه را متوقف کند

همانطور که احتمالا در جریان هستید، حملات روسیه به شهرهای اوکراین باعث قطع اینترنت در بخش‌هایی از این کشور شده است. ایلان ماسک از طریق شرکت خود یعنی SpaceX، هزاران ماهواره Starlink را به مدار زمین پرتاب کرده است و خدمات پهنای باند را در مناطق منتخب در سراسر جهان توسعه داده است.

ماهواره‌ها کمک می‌کنند تا حجم زیادی از اطلاعات را به سرعت به هر نقطه از زمین منتقل کنند و از نیاز به کابل‌های فیبر نوری اجتناب کنند. این ماهواره‌ها امکان ارتباط اینترنتی را به مناطقی از اوکراین که در نتیجه حملات روسیه، دسترسی به اینترنت را از دست داده اند، ارائه می‌دهند. برخلاف اپل که به معاون نخست وزیر پاسخ نداد، ایلان ماسک موافقت کرده است که در این زمینه به اوکراین کمک کند.

حمایت ایلان ماسک از اوکراین

 خدمات استارلینک را در اوکراین فعال شده و ماهواره‌های بیشتری در راه است

به گزارش NEXTA که یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های اروپای شرقی است، Starlink اکنون در اوکراین در دسترس است. ظاهرا شرکت اسپیس ایکس به درخواست نخست وزیر این کشور، به سرعت پاسخ داده است. ایلان ماسک از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که سرویس Starlink اکنون در اوکراین فعال است. علاوه بر این، تعداد بیشتری از پایانه‌ها در مسیر منطقه هستند. از طریق شبکه‌های Starlink، بدون توجه به شرایط منطقه، همچنان می‌توان به اوکراینی‌ها دسترسی به اینترنت را داد.

به گفته GizChina، علاوه بر اپل و ایلان ماسک، نخست وزیر اوکراین نیز از نتفلیکس درخواست حمایت کرد. او از غول سرویس استریم جهان درخواست کرده است تا دسترسی روسیه به نتفلیکس را مسدود کند و محتوای مرتبط با روسیه را قطع کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اقدام ایلان ماسک می‌تواند مشکلات این کشور در زمینه ارتباطات را برطرف کند؟ آیا ممکن است روسیه به ماهواره‌های استارلینک حمله کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان