حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام مودم Snapdragon X70 را معرفی کرد: یک مودم برای اتصال به تمامی باندهای 5G

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | MWC، کوالکام

درحال‌حاضر اغلب گوشی‌های هوشمندی رده‌بالایی که به‌تازگی معرفی می‌شوند، از مودم اسنپدراگون X65 استفاده می‌کنند؛ اما کوالکام درجریان رویداد MWC 2022، نسل بعدی مودم 5G خود را برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار معرفی کرد. ادغام هوش‌مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین ترندها در سال‌های اخیر بوده است و کوالکام نیز با جدیدترین تراشه خود یعنی Snapdragon X70، به این ترند در حوزه مودم ملحق شده است.

مودم Snapdragon X70 کوالکام

چرا یک مودم به پردازنده هوش‌مصنوعی نیاز دارد؟ کوالکام معتقد است که با استفاده از هوش‌مصنوعی برای کمک به مدیریت اتصالات و ارائه سرعت‌های سریع‌تر 5G به گوشی‌های هوشمندی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، کمک شایانی می‌کند. این برای مدیریت اتصالات mmWave که اغلب به‌دلیل شکنندگی طیف، محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. اسنپدراگون X70 از پیش‌بینی هوش‌مصنوعی برای بهینه‌سازی پرتو mmWave بین بهترین تلفن‌های اندرویدی و برج مخابراتی ارسال‌کننده شبکه استفاده می‌کند. این اولین مدیریت پرتو mmWave مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی است که به‌گفته‌ی کوالکام، در مقایسه با سیستم‌های غیر مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی، اتصالات mmWave را تا 28 درصد بهبود بخشده و به تلفن‌های هوشمند بیشتری اجازه می‌دهد تا به سریع‌ترین سرعت‌های 5G دسترسی بهتری داشته باشند.

با تکیه‌بر این، X70 از mmWave مستقل پشتیبانی می‌کند تا ارائه‌دهندگان خدمات بتوانند دسترسی بی‌سیم ثابت و 5G سازمانی را تنها با استفاده از mmWave فراهم کنند.

مودم Snapdragon X70 کوالکام

مودم Snapdragon X70 کوالکام

اسنپدراگون X70 همچنین از هوش‌مصنوعی برای بازخورد و بهینه‌سازی مبتنی‌بر کانال استفاده می‌کند تا توان عملیاتی را تا 24 درصد بهبود بخشد. اسنپدراگون X70 همراه با فرایند کوچک‌تر 4 نانومتری، نسل سوم PowerSave و تنظیم آنتن هوش‌مصنوعی، می‌تواند اتصالات 5G را به‌صورت پویا در محیط‌های مختلف بهینه‌سازی کند تا بازده انرژی بهتری را ارائه داده و به تلفن هوشمند شما اجازه دهد درحین اتصال طولانی‌تر، دوام بیاورد.

Snapdragon X70 جدید از همان سرعت 10 گیگابیتی Snapdragon X65 درکنار مجموعه 5G Ultra-Low Latency Suite کوالکام برای پاسخگویی بهتر پشتیبانی می‌کند. این مودم دارای پشتیبانی جهانی 5G از 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز، تجمع حامل لینک پایین 4 برابری، Switched Uplink تا 3.5 گیگابیت‌برثانیه و تجمع 5G mmWave/sub-6 است. همراه با پردازنده جدید هوش‌مصنوعی، کوالکام اکنون به امکان پذیرش جهانی mmWave بسیار نزدیک شده است.

کوالکام می‌گوید مودم Snapdragon X70 5G در سه‌ماهه دوم سال 2022 در دسترس تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و اولین محصولات تجاری شامل آن تا پایان سال عرضه خواهد شد.

نظر شما پیرامون مودم Snapdragon X70 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی