حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت مودم 5G آیفون ۱۵ پرو + احتمال استفاده از Snapdragon X70

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، شبکه 5G

از زمان عرضه سری آیفون 12 در سال 2020، آیفون‌ها به اتصال 5G مجهز شدند. از آن زمان، اپل به طور پیوسته عملکرد 5G آیفون را بهبود داده است. اکنون، گزارشی منتشر شده که مودم 5G آیفون 15 پرو تا ۲۴ درصد سریعتر از نسل قبلی است. همچنین درباره احتمال استفاده از Snapdragon X70 در آیفون ۱۵ پرو صحبت می‌شود.

تست سرعت مودم 5G آیفون ۱۵ پرو

طبق گزارش SpeedSmart سرعت ارتباط 5G آیفون 15 پرو و پرو مکس در اپراتورهای بزرگ آمریکایی مانند AT&T، T-Mobile و Verizon بیشتر از نسل قبلی آن است. هر چند سرعت آپلود تفاوت آنچنانی ندارد اما سرعت دانلود بهتر شده است.

در میان اپراتورها، شبکه Verizon بیشترین پیشرفت را تجربه می‌کند، به طوری که آیفون 14 پرو با میانگین سرعت دانلود 195.83 مگابیت در ثانیه و آیفون 15 پرو به میانگین 243.06 مگابیت در ثانیه رسید. این نشان‌دهنده افزایش 24 درصدی در سرعت دانلود است.

در اپراتور T-Mobile، آیفون 15 پرو با بالاترین میانگین سرعت دانلود 5G به سرعت 300.92 مگابیت در ثانیه رسید که 22 درصد بهبود را نشان داد. در شبکه AT&T سرعت دانلود 14.6 درصد سریعتر و میانگین آن 204.34 مگابیت در ثانیه است. همانطور که گفته شد، سرعت آپلود در هر سه اپراتور اصلی تغییر کمی داشت.

عملکرد بهبود یافته 5G به دلیل یک مودم ارتقا یافته در مدل های iPhone 15 Pro و Pro Max است. اگرچه اپل به طور رسمی مودم این دستگاه‌ها را معرفی نکرده، اما گفته می‌شود که مدل‌های Pro احتمالا از مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده کنند.

این مودم سه مزیت اصلی را ارائه می دهد:

  1. ۱- کاهش قابل توجه مصرف انرژی
  2. ۲- قابلیت‌های carrier aggregation بهتر در شبکه 5G
  3. اتصال بهتر زمانی که آیفون از یک BTS دور است

در حالی که شایعاتی مبنی بر توسعه مودم‌های 5G اختصاصی اپل وجود دارد، این شرکت قرارداد تامین مودم خود را با کوالکام تا سال 2026 تمدید کرده است. این بدان معناست که اپل ممکن است تا چند نسل دیگر از آیفون ها، فناوری مودم خود را معرفی نکند.

نظر شما درباره این جنبه بهبود عملکرد آیفون ۱۵ پرو و پرومکس چیست؟ متاسفانه مدل‌های پایه و پلاس از آن محروم هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)