حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا C21 و C21 Plus با فریم های فلزی و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی رونمایی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نوکیا

کمپانی HMD در سال ۲۰۲۰ از اولین گوشی های نوکیا سری C رونمایی کرد. در مدت کوتاهی این تلفن های هوشمند اقتصادی مجهز به اندروید Go Edition، بسیار محبوب شدند. این سری از زمان عرضه به تنهایی ۱۶ درصد از فروش نوکیا را به خود اختصاص داده است. هم اکنون نوکیا از دو مدل C21 و C21 Plus رونمایی کرده، تا خانواده گوشی های سری C خود را گسترده تر کند‌.

نوکیا C21 و نسخه پلاس با تراشه UNISOC معرفی شدند

ابتدا به برادر بزرگ‌تر یعنی نوکیا C21 Plus می‌پردازیم. این گوشی با آنکه یک محصول اقتصادی است اما به فریم فلزی و گواهی IP52 مجهز شده. همچنین نوکیا ادعا می‌کند که این گوشی از شیشه مقاومی برای صفحه نمایش خود استفاده می‌کند. با این حال اشاره به نوع دقیق این شیشه مقاوم نشده است.

Nokia C21 Plus

صفحه نمایش این دستگاه اندازه ۶.۵ اینچی، رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ دارد. استفاده از یک پنل HD کمی نا‌امید کننده به نظر می‌رسد، اما می‌دانیم که با یک گوشی مقرون به صرفه روبرو هستیم. این دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید یازده نسخه Go بوده و پچ های امنیتی گوگل را حداقل به مدت دو سال دریافت خواهد کرد.

این گوشی از چیپست Unisoc SC9863A (۲۸ نانومتر، هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322) استفاده می‌کند. این دستگاه در سه نسخه با ۲، ۳ و یا ۴ گیگابایت حافظه رم، برای خرید در دسترس خواهد بود. همچنین حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. نوکیا سی ۲۱ پلاس از درگاه کارت حافظه MicroSD پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که در نسخه دو سیم‌کارت یک شیار اختصاصی برای کارت حافظه در نظر گرفته شده است.

Nokia C21 Plus

دوربین سلفی نوکیا C21 Plus رزولوشن ۵ مگاپیکسلی داشته و در یک ناچ قطره ای شکل قرار گرفته است. در قاب پشتی این دستگاه نیز، دوربین های ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته اند. همچنین یک سنسور اثر انگشت خازنی نیز در همان قسمت دیده می‌شود.

نکته جالب آن است که این گوشی هوشمند مقرون به صرفه در دو نسخه با دو ظرفیت باتری متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه اول مجهز به باتری ۵,۰۵۰ میلی آمپری بوده که به ادعای نوکیا به مدت سه روز شارژدهی خواهد داشت.

Nokia C21 Plus

نسخه دیگر اما به یک باتری ۴,۰۰۰ میلی آمپری ساعتی مجهز بوده که شارژدهی دو روزه دارد اما از طرفی دیگر باعث کاهش وزن گوشی خواهد شد. هر دو این باتری ها، به وسیله یک شارژر ۱۰ وات و از طریق درگاه Micro USB  شارژ خواهند شد. استفاده از چنین توان کمی و همچنین درگاه Micro USB، در سال ۲۰۲۲ واقعا ناامید کننده به نظر می‌رسد.

گوشی هوشمند Nokia C21 نیز مشخصاتی شبیه برادر خود دارد

نوکیا C21 مانند نسخه پلاس از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ ‌‌‌پیکسل بهره می‌برد. این گوشی نیز از فریم فلزی برخوردار است، اما دیگر خبری از هیچ استاندارد IP نیست. این دستگاه از همان تراشه UNISOC بهره می‌برد. اما اکنون حافظه رم به ۲ و ۳ گیگابایت محدود شده است. اما خوشبختانه نوکیا C21 در همان حافظه های ذخیره سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی قابل سفارش خواهد بود.

Nokia C21

تفاوت اساسی این دو گوشی هوشمند مربوط به بخش باتری می‌شود. نوکیا سی ۲۱ بر خلاف برادر بزرگ‌تر خود از یک باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند که ۲۵ درصد ظرفیت کمتری نسبت به Nokia C21 Plus  دارد. همچنین دیگر خبری از شارژر ۱۰ وات نیز و نسخه معمولی سری C جدید، تنها از آداپتور های ۵ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنان نیز باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپری این دستگاه به وسیله درگاه Micro USB شارژ می‌شود.

رزولوشن دوربین اصلی نوکیا C21 به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته، اما خوشبختانه دوربین سلفی دچار پسرفت نشده و از همان سنسور ۵ مگاپیکسلی برخوردار است.  امکان باز کردن قفل صفحه نمایش این دستگاه با استفاده از سنسور اثرانگشت و فناوری تشخیص چهره وجود دارد. متاسفانه گزارش GSMArena اشاره ای به تاریخ عرضه و قیمت گوشی های اقتصادی جدید نوکیا نمی‌کند.

نوکیا G21 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر ۹۰ هرتزی رسما معرفی شد

نظر شما درباره جدیدترین تلفن های هوشمند سری C نوکیا چیست؟ با توجه به مشخصات ذکر شده، چه برچسب قیمتی را برای این دو دستگاه مناسب می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی