حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سازمان GSMA روسیه را از شرکت در رویداد MWC 2022 منع کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | MWC

کنگره جهانی موبایل (MWC) در سال‌های 2020 و 2021 به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت غیرحضوری برگزار شد. بااین‌حال، در سال 2022 و با کاهش نسبی نرخ همه‌گیری، GSMA با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که کنگره جهانی موبایل بار دیگر به‌صورت حضوری در شهر بارسلونا اسپانیا در تاریخ 28 فوریه 2022 (9 اسفندماه 1400)‌ برگزار خواهد شد. از سوی دیگر، با وجود تهاجم روسیه به اوکراین و محکومیت این اقدام از سوی کشورها و کنوانسیون‌های مختلف جهانی، سازمان GSMA به‌عنوان میزبان MWC، به‌تازگی اعلام کرده است که کمپانی‌های مستقر در روسیه از شرکت در رویداد امسال منع خواهند شد.

تحریم شرکت‌های مستقر در روسیه از شرکت در MWC 2022

از 24 فوریه 2022 که درگیری اوکراین و روسیه به یک جنگ همه‌جانبه تبدیل شده است، به‌عنوان محکومیت رهبران روسیه در جنگ، بسیاری از کشورهای اروپایی تحریم‌هایی را اعمال کرده و روسیه را از شرکت در رویدادهای جهانی مانند مسابقه آواز یوروویژن و جایزه بزرگ F1 منع کرده‌اند.

امروز نیز، GSMA جدیدترین سازمانی بود که به لیست سازمان‌های ضد تهاجم روسیه به اوکراین اضافه شده است؛ چراکه GSMA رسماً اعلام کرده که روسیه از پیوستن به MWC 2022 و سایر رویدادهای مرتبط با آن در سال جاری منع خواهد شد.

در اینجا گزیده‌‌ای از بیانیه رسمی GSMA در وب‌سایت خود را با هم مرور می‌کنیم:

GSMA تهاجم روسیه به اوکراین را به‌شدت محکوم می‌کند. وضعیت به‌سرعت در حال تغییر است و ما درک می‌کنیم که دولت‌های مختلف در حال بررسی تحریم‌های گسترده‌تری علیه روسیه هستند. با توجه به این وضعیت نوظهور و با توجه به تلفات غم‌انگیز، برگزاری MWC در این شرایط بی‌اهمیت به‌نظر می‌رسد. MWC یک رویداد متحدکننده با چشم‌اندازی برای گردآوری اکوسیستم تلفن همراه برای پیشرفت راه‌ها و ابزارهایی است که در آن اتصال می‌تواند پیشرفت مردم، صنعت و جامعه را تضمین کند.

GSMA از تمامی تحریم‌ها و سیاست‌های دولت ناشی از این وضعیت پیروی می‌کند. هیچ غرفه‌ای از شرکت‌های روسیه در MWC 2022 وجود نخواهد داشت. امنیت این رویداد به‌طور مداوم با بدست آمدن اطلاعات بررسی و تنظیم می‌شود.

تحریم شرکت‌های مستقر در روسیه از شرکت در MWC 2022

تحریم شرکت‌های مستقر در روسیه از شرکت در MWC 2022

در همبستگی و حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه، GSMA رسماً تأیید کرد که چندین کمپانی روسی شرکت‌کننده در این رویداد را به‌همراه سایر رویدادهای مرتبط با GSMA در لیست سیاه خود قرار داده است. GSMA هیچ برنامه‌ای برای به‌تعویق انداختن MWC 2022 ندارد. درعوض، GSMA این کنگره را به‌عنوان یک “رویداد وحدت‌بخش” می‌بیند که می‌تواند مردم، صنعت و جامعه کشورهای مختلف را با یکدیگر پیوند دهد.

نظر شما درباره تحریم شرکت‌های روسیه از حضور در رویداد MWC 2022 توسط سازمان GSMA چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی