حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون اپل در چین شکستی بزرگ برای شیائومی و هواوی است

هواوی و شیائومی غول‌های تکنولوژی بازار چین هستند و فروش محصولات آن‌ها نیز بسیار زیاد است. اما گویا اپل که یک شرکت آمریکایی است، هیچ اعتنایی به این موضوع ندارد و در کمال تعجب باید گفت که فروش آیفون اپل در چین شکستی بزرگ برای شیائومی و هواوی است. زیرا اپل به خوبی توانسته است نبض فروش بازار این کشور را در دست بگیرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فروش آیفون اپل در چین؛ موفقیت بزرگ برای اپل و یک نقطه شکست برای شیائومی و هواوی

شیائومی اخیرا در یک چرخش ناگهانی، علیه اپل و آیفون‌هایش اعلام جنگ کرده است. هدف این سازنده گوشی هوشمند چینی، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان، به ویژه پس از مرگ هواوی (با توجه به ممنوعیت این شرکت در آمریکا و سایر نقاط جهان) است. با این حال، به نظر می‌رسد زمانی که اپل در بازار داخلی خود به یک اولویت برای کاربران تبدیل شود، اپل چین (شیائومی) مشکلات بزرگی برای غلبه بر آن خواهد داشت.

چند سال پیش، برندهای چینی نیازی به نگرانی درباره برندهای خارجی در تلاش برای دستیابی به محبوبیت بازار محلی خود نداشتند. سامسونگ و اپل هرگز نتوانستند بر آن‌ها در فروش و محبوبیت غلبه کنند. با این حال، اتفاقاتی که اکنون رخ داده است، داستان دیگری را برای ما بیان می‌کند. نتایج پایانی سال ۲۰۲۱ برای اپل با افزایش تصاعدی در فروش مدل‌های فعلی آیفون بسیار متفاوت بوده است. این واقعیت مطمئنا برخی از مدیران دفاتر هواوی و شیائومی را خشمگین می‌کند.

شیائومی قصد دارد سهم فروش اپل در بازار گوشی های پرچمدار را تصاحب کند

اپل در حال حاضر حدود ۱۲ درصد سهم بازار چین را در اختیار دارد. معمولا در سه ماهه سوم این عدد به کمترین میزان خود می‌رسد، اما معمولا در پایان چرخه عمر آیفون اتفاق می‌افتد. با این حال، سه ماهه آخر سال قبل، به دلیل عرضه سری جدید آیفون در ماه سپتامبر و شروع فروش در ماه اکتبر، معمولا قوی‌ترین فصل برای اپل است. یک سال قبل، در سال ۲۰۲۲، فروش آیفون به تعویق افتاد که در نهایت بر نتایج تأثیر گذاشت. با این حال، در سال ۲۰۲۱، همه چیز به آرامی پیش می‌رفت. بنابراین اپل با سری آیفون ۱۳ موفق به ادامه رشد فروش خود شد.

فروش آیفون در چین

اپل در بازار حکمرانی می‌کند و آنر همچنان در حال رشد است

نتایج این شرکت برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ بسیار چشمگیر است. طبق تحقیقات موسسه Counterpoint، این شرکت ۲۳ درصد از بازار چین را به دست آورده است. توجه کنید که این نتایج برای شرکتی است که فقط گوشی‌های هوشمند پرچمدار عرضه می‌کند. برای در نظر گرفتن همه چیز، باید گفت که بازار چین به قیمت‌های جذاب‌تر و به ویژه برندهای داخلی توجه دارد. با این حال، فروش آیفون‌های پریمیوم و جذاب اپل افزایش یافته است.

اوپو، ویوو، شیائومی و آنر با شکاف قابل توجهی از ۱۶ به ۱۷ درصد سهم خود را در بازار ثبت کرده‌اند. آنر مطمئنا یک برند شگفتی ساز است، زیرا این شرکت توانست به سرعت به یکی از مرتبط‌ترین شرکت‌ها در بازار چین تبدیل شود. البته، باید توجه کرد که این شرکت، از میراث به جای مانده هواوی بهره می‌برد. اما با در نظر گرفتن تمام مشکلاتی که شرکت اصلی‌اش، با آن دست و پنجه نرم می‌کند، باید گفت که آنر به خوبی در حال درخشیدن است. در این میان حتی نمی‌توان هواوی را در بین ۴ شرکت برتر مشاهده کرد. آنر ممکن است با عرضه سری آنر مجیک ۴ رشد بیشتری پیدا کند.

شیائومی 12X رسماً معرفی شد؛ قدرتمند اما مقرون به صرفه!

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، شیائومی جایگاه چهارم را در اختیار داشت. این نقطه مطمئنا برای شرکتی که می‌خواهد اپل را از تخت پادشاهی پایین بکشد، موقعیت خوبی نیست. هنوز نمی‌توان گفت که اوضاع در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود. شیائومی اخیرا از سری Xiaomi 12 خود در چین رونمایی کرده است. در همین حال، اپل باید همچنان اعداد مثبت سری آیفون ۱۳ خود را ببیند.

فروش آیفون در چین

به گفته GizChina، مطمئنا همه چیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از پیش شلوغ‌تر خواهد شد. به هر حال، اپل از iPhone SE+ 5G و iPhone SE 3 رونمایی خواهد کرد که ارزان‌ترین آیفون با همان تراشه A15 Bionic از سری پرمیوم و 5G خواهد بود. برخورداری از شبکه 5G در این دستگاه ممکن است به یک موفقیت فوری در چین برای اپل تبدیل شود. حالا کنجکاو هستیم که ببینیم وضعیت بازار چین در چند ماه آینده چگونه تغییر خواهد کرد.

 

نظر شما در مورد فروش آیفون اپل در چین چیست؟ آیا امسال شیائومی می‌تواند به هدف خود برسد  اپل را پشت سر بگذارد؟ به نظر شما اپل در نهایت پیروز این رقابت خواهد بود یا شیائومی؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان