حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 12X رسماً معرفی شد؛ قدرتمند اما مقرون به صرفه!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، شیائومی

پس از گمانه زنی های فراوان و انتشار شایعات متعدد، سرانجام رویداد بزرگ شیائومی برگزار شد و محصولات جدید این شرکت معرفی شدند. گل سرسبد این مراسم، شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو بودند. اما در انتهای مراسم و پیش از رونمایی از ساعت هوشمند S1 این شرکت، لی جون از یک گوشی هوشمند دیگر با نام شیائومی 12X رونمایی کرد.

شیائومی 12X با اسنپدراگون ۸۷۰ و برچسب قیمتی ۵۰۰ دلاری رونمایی شد

انتظار می‌رفت که شیائومی امسال نیز موفق به معرفی اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام شود. اما موتورولا با معرفی Moto Edge X30 پیش دستی کرده و برنده این مسابقه شد. با این وجود باز هم بسیاری از علاقه‌مندان حوزه گوشی های هوشمند منتظر برگزاری رویداد شیائومی، و معرفی پرچمداران این شرکت بودند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، به جز دو گوشی Xiaomi 12 و Xiaomi 12 Pro یک تلفن هوشمند دیگر از این سری با نام شیائومی 12X معرفی شد. صفحه نمایش عضو مقرون به صرفه پرچمداران شیائومی، کاملا مشابه با شیائومی ۱۲ است. این نمایشگر اندازه ای ۶.۲۸ اینچی داشته و توانسته امتیاز A+ را از دیسپلی میت دریافت کند. صفحه نمایش Xiaomi 12X مانند دو برادر بزرگ‌تر خود از نوع AMOLED بوده و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

جزئیات صفحه نمایش به کار گرفته شده در Xiaomi 12X

خوشبختانه شیائومی در بخش پردازش کم کاری نکرده و به سراغ تراشه ای از سری ۸ کوالکام رفته است. Xiaomi 12X به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ 5G مجهز است. قطعا این تراشه به اندازه Snapdragon 8 Gen 1 به کار گرفته شده در Xiaomi 12 و 12 Pro قدرتمند نیست. اما هنوز هم می‌تواند کابران را راضی نگه دارد. طراحی 12X مانند برداران گران تر خود است و از سه دوربین در قاب پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی رزولوشنی ۵۰ مگاپیکسلی داشته و مانند شیائومی ۱۲ از سنسور سونی IMX 766 بهره می‌برد. این سنسور اندازه ای ۱/۱.۵۶ اینچی داشته و کمی از سنسور IMX 707 به کار رفته در نسخه پرو پرچمدار شیائومی کوچک‌تر است. از دیگر مشخصات این سنسور می‌توان به پیکسل های بزرگ ۲ میکرومتری آن اشاره کرد که انتظار می‌رود باعث بهبود جذب نور و عملکرد بهتر دوربین در شب شود. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند، می‌توان به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

مشخصات دوربین اصلی Xiaomi 12X

با آنکه بسیاری از میان رده های اندرویدی از باتری های حجیم ۵,۰۰۰ یا حتی ۶,۰۰۰ میلی آمپری بهره مندند اما اکثر پرچمداران به حجم باتری های کمتری اکتفا می‌کنند. Xiaomi 12X نیز به یک باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپری مجهز شده و از فست شارژ ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه شارژ سریع ۱۲۰ واتی، تنها در Xiaomi 12 Pro به کار گرفته شده است. با آنکه برادر کوچک‌تر این خانواده یعنی 12X از تراشه ضعیف تری برخوردار است اما شیائومی همان سیستم خنک کننده به کار رفته در Xiaomi 12 را برای این گوشی نیز در نظر گرفته است. این خنک کننده بسیار بزرگ بوده و ۲,۶۰۰ میلی متر مربع فضا را به خود اختصاص داده است.

گوشی Xiaomi 12X با چه قیمتی به دست کاربران خواهد رسید؟

شیائومی ۱۲ از شارژ بی سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند اما در مراسم رونمایی اشاره ای به توان شارژ بی سیم 12X نشد. نمی‌دانیم که آیا این گوشی هوشمند به طور کلی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند یا آنکه صرفاً توان کمتری دارد. و اما اجازه دهید به مهم‌ترین بخش یعنی قیمت Xiaomi 12X بپردازیم. با آنکه شیائومی ۱۲ به خودی خود با برچسب قیمتی معقولی (حدود ۶۰۰ دلار) معرفی شد، اما مدل X حدود صد دلار قیمت کمتری دارد.

قیمت نسخه های مختلف Xiaomi 12X

نسخه پایه این دستگاه (۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) ۳,۱۹۹ یوآن یا ۵۰۲ دلار قیمت دارد. نسخه ۸+۲۵۶ برچسب قیمتی ۳,۴۹۹ یوآن معادل ۵۴۹ دلار دارد، و در نهایت گران قیمت ترین نسخه شیائومی ۱۲ ایکس (۱۲+۵۱۲ گیگابایت) با قیمت ۳,۷۹۹ یوآن یا ۵۹۶ دلار به دست کاربران خواهد رسید.

نظر شما درباره پرچمداران جدید شیائومی چیست؟ آیا مدل 12X با قیمت های مذکور ارزش خرید دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nima68

آشغال تر از این دیگه نمیشد 🤣. آه کجایی s22 ultra ، زود بیا که دهن این هارو سرویس کنی

mr.veyani

آخه از فشار داری جرمیخوری

کاش حداقل صفحه نمایششو یکم بزرگتر میزد
یکیم اینکه Poco F3 با وجود ۸۷۰ قیمتش پایین تر از 12x تو بازاره حالا مال اینم فقط تو بازار چینه اگه گلوبال بیاد گرون تر میشه

ali karimi

سلام، گوشی خوبی هستش، چیپست 870 اسنپ که درسته 7نانومتریه ولی خیلی قوی هستش،سرعت کلاک بزرگترش به 3گیگاهرتز میرسه، باطری خب 5000میبود بهتر بود، فست شارژ بسه 67،مگه جه خبره که بخواد120وات بزاره، ولی خب ایکاش شارژ بی سیم هم میزلشت روی این گوشی، صفحه نمایشش که عالیه اونم با رفرش120، دوربینم سلفیش خوبه و همچنین دوربین اصلی که 50 هستش، جالبه قبلا شیائومی تو اینطور گوشیهاش ددربین108 میزاشتش ولی امسال بخصوص این چندماه اخیر دوربین 50 مگا پیکسلی خیلی باب شده تو گوشیها حتی پرچمدارها، قیمت گوشی اگه همون قیمت جهانی باشه خوبه، نسخه 128گیگش با دلار30تومانیه ما میشه 15 تومان، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی