حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال توسعه عملکرد خودران خودرو خود با شریک کره جنوبی است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

گزارش جدیدی که به‌تازگی منتشر شده است، ادعا می‌کند که اپل درحال توسعه ماژول و بسته‌های تراشه‌ها برای عملکرد خودران خودرو خود با کمک یک شرکت مونتاژ و آزمایش‌کننده‌ی نیمه‌هادی (OSAT) مستقر در کره جنوبی است.

توسعه خودرو خودران اپل

OSAT سرویسی است که تأمین‌کنندگان اغلب به شرکای خود ارائه می‌دهند که شامل مونتاژ نیمه‌هادی، بسته‌بندی و آزمایش مدارهای مجتمع می‌شود. به‌گفته TheElec، این پروژه از سال گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود در سال 2023 تکمیل شود.

 به‌گفته منابع، شرکت OSAT کره جنوبی بر روی ماژول تراشه‌ای کار می‌کرد که عملکرد خودران خودرو را عملیاتی می‌کند، بسیار شبیه به آنچه که توسط تسلا استفاده می‌شود.

چنین تراشه‌هایی که بر محاسبات هوش‌مصنوعی نظارت می‌کنند، معمولاً یک واحد پردازش عصبی، CPU ،GPU، حافظه و همچنین رابط دوربین را در میان سایر عملکردها یکپارچه می‌کنند.

گفته می‌شود این پروژه توسط دفاتر منطقه‌ای اپل در کره جنوبی هدایت می‌شود. بر اساس این گزارش، دفاتر اپل حق بیمه مواد (BOM) را برای این پروژه دریافت کرده و در ادامه شرکت OSAT کره جنوبی را برای انجام این سفارش انتخاب کرده‌اند.

TheElec این حرکت را با ساخت کارخانه‌های خودروهای تمام الکتریکی توسط فاکسکان در ایالات‌متحده و تایلند مرتبط می‌داند که طبق این گزارش، خط تولید خودرو اپل را فراهم می‌کنند. فاکسکان می‌گوید قصد دارد تا سال 2023 کارخانه‌ها را به بهره‌برداری برساند، اما این پیشنهاد که اپل از آن‌ها برای تولید انبوه خودروی خودرانش استفاده خواهد کرد، تأیید نشده است.

توسعه خودرو خودران اپل

توسعه خودرو خودران اپل

طبق گزارش‌ها، اپل از آذرماه، زمانی که نمایندگان اپل پس از بازدید مقدماتی در تابستان 2021، برای دیدار با تأمین‌کنندگان محلی به کره جنوبی سفر کرده‌اند، در حال انتخاب تأمین‌کنندگان برای خودروی الکتریکی خود بوده است.

ظاهراً علاقه اپل به تولیدکنندگان کره‌ای به نبردی داغ برای تضمین جایگاهی در زنجیره تأمین اپل منجر شده است، با این‌که اپل به‌ویژه به توانایی‌های تولید باتری کره‌ای علاقه‌ی فراوانی دارد.

طبق گزارش‌های پیشین، انتظار می‌رود اپل تا پایان سال جاری انتخاب تأمین‌کنندگان خودروی خود را تکمیل کند و پس از آن توسعه این وسیله‌نقلیه کامل و تولید انبوه آن طی دو تا سه سال آینده آغاز شود.

رویترز بر این باور است که اپل قصد دارد تولید خودرو خود را در سال 2024 آغاز کند، اما تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، معتقد است که آماده شدن خودروی اپل برای عرضه، در اولین فرصت بین سال‌های 2025 تا 2027 خواهد بود. کو بیان می‌کند که تعجب نخواهد کرد که برنامه عرضه این محصول تا سال 2028 یا بعد از آن نیز تمدید شود.

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، کار بر روی خودروی اپل در مراحل اولیه‌ی خود است، اما اپل قصد دارد آن را در سال 2025 عرضه کند.

نظر شما درباره توسعه خودرو خودران اپل با مشارکت کمپانی مستقر در کره جنوبی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی