حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید سونی برای اکسپریا ۵ مارک ۴ تراشه Snapdragon 8 Gen1 Plus را انتخاب کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام آنچنان محبوب نیست، دلیل را هم در تولید دمای زیاد می توان دید. گفته می شود این موضوع به دلیل فناوری ۴ نانومتری سامسونگ هم می تواند باشد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با فناوری TSMC ساخته خواهد شد و امید است که این مشکل برطرف شود. در همین راستا شایعه شده که شاید سونی برای اکسپریا ۵ مارک ۴ تراشه Snapdragon 8 Gen1 Plus را انتخاب کند.

عرضه احتمالی اکسپریا ۵ مارک ۴ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

چند هفته پیش با انتشار شایعه ای، یک ایده اولیه در مورد مشخصات احتمالی پرچمدار اصلی سونی برای سال ۲۰۲۲ یعنی اکسپریا ۱ مارک ۴ ارائه شد. حالا یک گزارش جدید اطلاعات بیشتری را در مورد برادر کوچکتر Xperia 1 IV یعنی Xperia 5 IV ارایه می کند. گزارشی با چند نکته که احتمالاً طرفداران را هیجان زده می کند!

این گزارش توسط یک منبع چینی ارایه شده و می گوید Xperia 5 IV دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است. به نظر می رسد برای محافظت از شیشه گوریلا گلس Victus استفاده می کند. ظاهراً این گوشی پرچمدار نسبت به نسل قبلی خود کمی افزایش ظرفیت باتری خواهد داشت. Xperia 5 III دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بود.

اکسپریا ۱ مارک ۳

اکسپریا

جالب ترین بخش گزارش Xperia 5 IV به تراشه مربوط می شود. ظاهراً این گوشی پریمیوم با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس که ساخت TSMC است، عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد سخت‌افزار دوربین نسبت به Xperia 5 III بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا گزارش دوربین 12 مگاپیکسلی IMX557 را به عنوان دوربین اصلی، 12 مگاپیکسلی IMX363 را به عنوان دوربین فوق عریض و 12 مگاپیکسلی IMX663 را در زیر یک لنز زوم اپتیکال 3x اعلام می‌کند.

سونی Xperia 5 III اواخر فروردین سال گذشته رونمایی شد ولی خیلی دیر به فروش رسید. اگر شایعه مربوط به استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس دقیق باشد، ممکن است طرفداران سونی باید مدتی صبر کنند تا اکسپریا 5 IV به طور رسمی معرفی شود. گزارش‌ها ادعا می‌کنند که کوالکام در حال تسریع تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس است، به طوری که ممکن است انتظار آن‌قدر که طولانی تصور می‌شود، نباشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که انتخاب سونی برای اکسپریا ۵ مارک ۴ صحیح است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)