حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ۵ مارک ۳ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ ، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین تله متغیر

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | سونی

با هم دیدیم که اکسپریا ۱ مارک ۳ با یکی از بهترین بسته های سخت افزاری ممکن در دنیای اندروید معرفی شد. در کنار این دستگاه شاهد معرفی Xperia 5 III هم هستیم. در حقیقت من اکسپریا ۵ مارک ۳ را یک نمونه کمی ضعیف شده از اکسپریا ۱ مارک ۳ بینیم. سونی اگر بخواهد با نام گذاری این روزها دستگاه های اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ مارک ۳ را نام گذاری کند، مثلا باید به ترتیب نام های اکسپریا ۱ پرو مارک ۳ و اکسپریا ۱ مارک ۳ را انتخاب کند. به هر صورت، به اکسپریا ۵ مارک ۳ می پردازیم، دستگاهی که اسنپدراگون ۸۸۸ ، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین تله متغیر دارد.

اکسپریا ۵ مارک ۳

اکسپریا ۵ مارک ۳ در بخش نمایشگر یک تفاوت بزرگ با اکسپریا ۱ مارک ۳ دارد. اینجا شاهد پنل کوچکتر ۶.۱ اینچی هستیم و رزلوشنی که به FHD+ کاهش پیدا می کند. البته پوشش نمایشگر هم اینجا از گوریلا گلس ویکتوس در اکسپریا ۱ مارک ۳ به گوریلا گلس ۶ کاهش پیدا می کند. در غیر این صورت در پنل OLED اکسپریا ۵ مارک ۳ شاهد رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و تاچ سمپل ریت ۲۴۰ هرتز هستیم که البته همچنان متغیر نیست.

پشتیبانی از HDR و البته نسبت تصویر ۲۱:۹ اینجا هم وجود دارد. به صورت کلی شاید بتوان گفت که اساسی ترین تفاوت بین اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ همین بخش است.

اکسپریا ۵ مارک ۳

اکسپریا ۵ مارک ۳

بخش دوربین Xperia 5 III با Xperia 1 III تفاوتی ندارد مگر حذف دوربین 3D iToF در مدل کوچکتر. برای مرور روی مشخصات دوربین، بار دیگر به بررسی مشخصات دوربین پرچمدارهای ۲۰۲۱ سونی می پردازیم:

مجموعه دوربین اصلی Xperia 5 III شامل ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی هم تکی و ۸ مگاپیکسلی است که در حاشیه‌ی بالا نمایشگر نشسته است.

سونی کارهای زیادی در زمینه بهبود سخت افزار دوربین انجام داده است. هر دو دوربین اصلی و تله از OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می برند.

بیایید نگاهی به مشخصات دوربین Xperia 5 III داشته باشیم:

  1. ۱- دوربین فوق عریض با فاصله کانونی معادل ۱۶ میلی متر و f/2.2
    ۲- دوربین اصلی با فاصله کانونی ۲۴ میلی متر و f/1.7
    ۳- دوربین تله متغیر بین ۷۰ یا ۱۰۵ میلی متر و f/2.3 یا f/2.8

همه این دوربین ها پوشش ضد انعکاس زایس و لنز ساخت این شرکت مجهز شده اند.

این دوربین تله فوتو به لطف طراحی لنز پریسکوپ تاشو حاصل می شود و اکسپریا ۵ مارک ۳ به طور فیزیکی عناصر لنز را حرکت می دهد تا فاصله کانونی متفاوت داشته باشد.

البته اشتباه نکنیم، اینطور نیست که فاصله کانونی یا گشودگی دیافراگم بین این اعداد هم دسترس است. در حقیقت دوربین تله فقط در دو حالت ۷۰ یا ۱۰۵ میلی متری در دسترس است. فاصله بین این فاصله کانونی به صورت دیجیتالی زوم خواهد شد.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

فاصله کانونی ۱۰۵ میلی متری برمبنای دوربین اصلی ۲۴ میلی متری زوم حدود ۴.۵ برابر اپتیکال را ارایه می کند و فاصله کانونی ۷۰ میلی متر کمی کمتر از ۳ برابر اپتیکال ارایه می کند. ایده سونی جذاب است چرا که برخی برندهای دیگر برای این کار از ۲ دوربین مجزا استفاده می کنند. باید دید که خروجی راه حل سونی چطور است.

فراتر از سخت افزار فانتزی، سونی روی نرم افزار خود هم کار کرده است. برخلاف گوگل، اپل و حتی سامسونگ، سونی بیشتر از اینکه به عکاسی محاسباتی بپردازد، بر ویژگی های فنی تأکید دارد.

در برخی شرایط ادعا می شود که عملکرد در صحنه های با نور کم بهبود یافته است، اما در واقع تاکید اصلی بر ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار و سرعت عکسبرداری است.

این گوشی می تواند با حداکثر سرعت ۲۰ فریم در ثانیه عکاسی کند که قرائت فوکوس و نوردهی با سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام می شود.

در بخش فیلم برداری همچنین از فیلم برداری 4K HDR با ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می شود. فوکوس خودکار ردیابی چشم باز هم وجود دارد، اما امسال ردیابی در آن واحد برای فوکوس خودکار وجود دارد. در یک نسخه ی نمایشی، سونی سوژه ای را نشان می داد که به عقب برمی گردد و وقتی چشم آنها دوباره دیده می شود، دوربین تنظیم می شود.

سونی سرانجام برنامه دوربین حرفه ای خود را با برنامه دوربین اصلی ادغام می کند. حالت “پایه ای” مانند هر تلفن هوشمند دیگری وجود دارد، اما اکنون سریعتر می توان به حالت حرفه ای رسید. حالت حرفه ای سونی نیز نسبت به افرادی که از دوربین های سونی استفاده می کنند، رابط کاربری بسیار مشابهی دارد.

سخت افزار Xperia 5 III

اسنپدراگون ۸۸۸ مهر پرچمدار بودن این دستگاه را بر برگه مشخصاتش می زند. اینجا اما فقط ۸ گیگابایت حافظه رم داریم و حداقل حافظه داخلی از ۱۲۸ آغاز و تا ۲۵۶ گیگابایت می رود. مانند مدل بزرگتر اینجا هم از مموری کارت پشتیبانی می شود.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و شارژر ۳۰ وات اینجا هم هست اما شارژ وایرلس در Xperia 5 III وجود ندارد.

نظر شما درباره اکسپرای ۵ مارک ۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

یا اینو یا 1iii رو قطعی میخرم. واقعا همه چی تموم هستن

M.Y

عالیه ،!!
زیبا…
کامپکت و قدرتمند…

mostafa3

با این صفحه نمایش 6.1 اینچ باتری 4500 داره عالیه
زوم تله 3 ایکس f 2.3
زوم تله 4.4 ایکس f 2.8
فقط رم 8 گیگ داره که برادر بزرگتر 12 هست

Mahdi

وای خدا چه رنگی ، فوق‌العاده خوشگله ، من که عاشقش شدم ، هر دوتا گوشی از بهترین ها هستن ، چه سبز خوشگلی

ARMTIN

Xperia 5 iii در نسخه پایه از قیمت ۱۰۰۰ دلار شروع میشه
https://www.techradar.com/news/sony-xperia-5-iii-news

Alireza1995

والا واقعآ این گوشی عالیه و بی نظیر

آقا محمد رضا معزز کجایی دادا

عشقات رو معرفی کردن

Alireza1995

یعنی واقعآ میتونم بگم شاهکار است سونی همچنان نسخه کامپکت رو میده بيرون

عزیزان شما کدوم رو میخرید

M.Y

من اگه پول داشتم 5 مارک 3

m.b

این گوشی بهترین تو لیستشه به نظرم… متعادل و عقلانی‌تر از دو مدل دیگه هست…

Mahdi

یا اکسپریا وان مارک۳ زیاده روی کرده تو رزولوشن صفحه یا این کم کاری کرده ، بنظرم که این رزولوشن کافیه و رزولوشن وان مارک۳ باید کواد اچ‌دی می بود با اون ظرفیت

m.b

آره دقیقاً به نظر منم این گوشی متعادله… وان مارک 3 یا باید باتری 5000 میداشت با اون سایز صفحه و رزولوشن و رفرش ثابت و یا رفرش متغییر میداشت و یا رزولوشنش یکم کمتر میشد…

m.b

سبزش همونیه که میخوای؟ 🤔 😅

Mahdi

یه ذره فرق داره ولی اندازه اون تو دل برو هست

ali karimi

سلام، سونی یکی از دلایلی که از لحاظ فروش پیشرفت نمیکنه قیمت گزاریشه، این گوشی قیمتش بالای 1300 دلار هستش، خب این دسگه چجور قیمت گزاریه، اپل که همیشه قیمت گوشیهاش بالا بود اینطوری قیمت نمیزاره،نمیدونم ولی این قیمت به این گوشی میخوره.؟؟؟ موفق باشید

Mahdi

۱۰۰۰ دلار

Milad7

بازگشتِ سامورایی 😛 گوشی خیلی خوب و قابل احترامی هست 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)