حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فاکسکان ادعا می‌کند که مشکلات کمبود قطعات درحال کمرنگ شدن است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، تجاری

فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده محصولات اپل، اخیرا در بیانه‌ای ادعا کرده است که نشانه‌هایی از کاهش کمبود قطعات را مشاهده کرده و انتظار می‌رود در سه‌ماهه جاری، پیشرفت‌های عمده‌ای در این زمینه صورت گیرد.

رفع تدریجی کمبود قطعات از دید فاکسکان

جدیدترین اظهارنظر از سوی کمپانی فاکسکان به‌عنوان مونتاژکننده اصلی آیفون اپل، برخلاف تولیدکننده تراشه این شرکت، TSMC، است که انتظار دارد محدودیت‌های عرضه حداقل تا پایان سال ادامه داشته باشد.

بلومبرگ در گزارش جدید خود پیرامون این موضوع بیان می‌کند:

 بزرگ‌ترین مونتاژکننده آیفون اعلام کرده است که در مورد مشکلات تأمین قطعات که بیش از یک سال است تولید لوازم الکترونیکی را تحت تأثیر قرار داده، نشانه‌هایی از کمرنگ شدن کمبود دیده می‌شود که یک سیگنال بالقوه و تشویق‌کننده برای تولیدکنندگان در صنایع مختلف به‌شمار می‌رود.

James Wu، سخنگوی Hon Hai Precision Industry (با نام مستعار فاکسکان)، در طی رویداد این شرکت در تایپه بیان کرد که در سه‌ماهه اول بهبود عمده‌ای در کمبود قطعات رخ خواهد داد و “محدودیت‌های کلی عرضه” در نیمه دوم کاهش خواهد یافت

 وو درادامه گفت که این شرکت انتظار دارد درآمد سه‌ماهه اول فاکسکان در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی نداشته باشد.

رفع تدریجی کمبود قطعات از دید فاکسکان

رفع تدریجی کمبود قطعات از دید فاکسکان

اگرچه اپل تراشه‌های سری A و سری M را خود طراحی کرده و ساخت آن را به TSMC واگذار می‌کند، اما همچنان برای مواردی مانند درایورهای نمایشگر و برخی عملکردهای مدیریت انرژی به تراشه‌های استاندارد صنعتی متکی است. این به‌اصطلاح قطعات قدیمی، تاکنون مانع اصلی اپل بوده‌اند و فاکسکان می‌گوید که تراشه‌های مدیریت انرژی همچنان در کمبود هستند.

اپل علی‌رغم محدودیت‌های عرضه، یک سه‌ماهه تعطیلات بی‌سابقه را مدیریت کرد. این شرکت در گزارش مالی فصل پیشین خود اعلام کرد که کمبود قطعات حدود 6 میلیارد دلار ضرر در زمینه فروش بر روی دست آن‌ها گذاشته و همچنین انتظار دارد کمبودهای “قابل‌توجه” در سه‌ماهه جاری ادامه یابد.

با وجود این، سازنده آیفون با خوش‌بینی فاکسکان در مورد سه‌ماهه جاری مشترک است.

 تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه بیان کرد که ما شاهد محدودیت‌های عرضه در اکثر محصولات خود بوده‌ایم؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه مارس کمتر از سه‌ماهه دسامبر [محدودیت] خواهیم داشت.

 او درادامه ابراز داشت که اپل باید شاهد رشد درآمد سالیانه در سه‌ماهه ژانویه تا مارس باشد، درحالی‌که در مورد زمانی که مشکلات عرضه صنعت در بلندمدت برطرف می‌شود، محتاط است.

نظر شما درباره ادعای فاکسکان مبنی‌بر گذر از دوران کمبود شدید قطعات چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی