حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ با LumaFusion؛ یک قدم برای کاربری تر کردن تبلت های اندرویدی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، تبلت، سامسونگ، نرم افزار

همانطور که می‌دانید، سامسونگ به تازگی از گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است. به طور کلی، سیستم عامل اندروید برای تبلت‌ها، پلتفرمی است که در اذهان کاربران، کاربردی بودنش به پای iPad های اپل نمی‌رسد. اما شاید در واقعیت این موضوع کاملا درست نباشد. زیرا اخیرا شاهد همکاری سامسونگ با LumaFusion هستیم و این موضوع می‌تواند تبلت‌های اندرویدی را یک قدم کاربردی‌تر از گذشته کند. با ترنجی همراه باشید.

همکاری سامسونگ با LumaFusion؛ تبلت‌های اندرویدی بهتر از همیشه خواهند شد…!

سامسونگ به تازگی جدیدترین و برترین تبلت خود را معرفی کرده است. گلکسی تب اس ۸ اولترا همان محصولی است که کاربران سری تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ، مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند. همانطور که می‌دانید، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات اندرویدی، جرأت رقابت با آیپدهای اپل را ندارند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. مثلا مدت زیادی است که آیپدهای اپل مورد علاقه توسعه‌ دهندگان قرار گرفته و برنامه‌های خلاقانه زیادی برای آن منتشر کرده‌اند. به همین دلیل است که افراد خلاق معمولا به جای تبلت‌های اندرویدی، جذب تبلت‌های اپل می‌شوند.

خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی Tab S8 رسما معرفی شدند: غول ۱۴.۶ اینچی!

اما سامسونگ معتقد است که دو بازیگر می‌توانند در این میدان بازی کنند. در اولین Unpacked سال ۲۰۲۲، سامسونگ اعلام کرد که با LumaFusion همکاری کرده است تا این نسه اندرویدی و بهینه شده این برنامه محبوب را برای سری گلکسی Tab S8 عرضه نماید. LumaFusion یک ویرایشگر ویدیوی قدرتمند است که توسط فیلمسازان و تولیدکنندگان حرفه‌ای ویدیو برای ساخت و تولید محتواهای ویدیویی جذاب استفاده می‌شود.

برنامه LumaFusion یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای ویدیویی موبایل است و به عنوان جایگزینی برای Final Cut در iPad منتشر شده بود. یک نکته منفی در مورد LumaFusion این است که این برنامه به طور انحصاری برای iOS و iPadOS منتشر شده است. حالا به نظر می‌رسد که این موضوع تغییر خواهد کرد و نسخه اندرویدی آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

همکاری سامسونگ با LumaFusion

این مسئله بسیار مهم است. زیرا سیستم عامل اندروید در حال حاضر فاقد برنامه‌های ویرایش ویدیو قدرتمند است. اگرچه انواع برنامه‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند چند کلیپ را لایه‌بندی کنید، فریم‌های کلیدی بسازید، فیلترها را تنظیم کنید و افکت‌های متنی زیادی ایجاد کنید، اما این موضوع چندان باعث نمی‌شود که فقدان یک برنامه قدرتمند برطرف شود. از سویی دیگر، کاربران دوربین‌های بسیار قدرتمندی روی گوشی‌های خود دارند.

کاربردی شدن تبلت‌های اندرویدی یک مسیر طولانی خواهد بود

گرفتن یک ویدیو با گوشی، ارسال آن به تبلت و ویرایش یک ویدیو چیزی است که اساس کاربردی بودن تبلت‌های اندرویدی را چند پله افزایش می‌دهد. اکنون که سامسونگ برنامه LumaFusion را به تبلت‌های خود می‌آورد، این حس کاربردی بودن تبلت‌های اندرویدی افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود در ادامه، این برنامه به آرامی برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز در دسترس قرار گیرد، اگرچه احتمالا ابتدا به صورت یک دوره انحصاری برای محصولات سامسونگ خواهد بود.

این اولین بار نیست که سامسونگ نشان می‌دهد که به طراحان و تولیدکنندگان خلاق اهمیت می‌دهد. در روزهایی که اندروید با مسئله تأخیر و کندی دست و پنجه نرم می‌کرد، این سامسونگ بود که یک برنامه حرفه‌ای را در دستگاه‌های خود معرفی کرد تا به نوازندگان اجازه دهد از برنامه‌های صوتی قدرتمند مانند پردازنده‌های گیتار یا سینت سایزر در دستگاه‌های سامسونگ استفاده کنند.

همکاری سامسونگ با LumaFusion

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از گفتگوی متقابل دستگاه بین دستگاه‌های تلفن همراه سامسونگ لذت ببرند. یک ویژگی جدید برای گلکسی Tab S8 و گوشی‌های گلکسی مجهز به S Pen، به کاربران این قابلیت را می‌دهد که از دستگاه خود به عنوان یک پالت رنگی استفاده کنید و همچنین می‌توانید در صورت عدم استفاده از قلم دستگاه، آن را در درگاه مخصوص خود قرار دهید.

به گفته PhoneArena، از آنجایی که سامسونگ همکارای زیادی با مایکروسافت دارد، از OneDrive برای همگام‌ سازی فایل‌های شما در دستگاه‌های اندرویدی و رایانه‌های شخصی استفاده می‌کند و همچنین قابلیت Mobile Connect را گسترش داده است. در مجموع، حالا گلکسی تب اس ۸ اولترا دارای قابلیت‌هایی است که قطعاً این پتانسیل را دارد تا مشتریان را از آیپد پرو دور کند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا عرضه برنامه‌های حرفه‌ای می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت تبلت‌های سامسونگ جذب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

نرم اافزاری بشدت کاربردی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان