حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی Tab S8 رسما معرفی شدند: غول ۱۴.۶ اینچی!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

در مراسم Unpacked 2022 سامسونگ فقط شاهد رونمایی موبایل های پرچمدار نیستیم! گلکسی اس ۲۲ اولترا و دو گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ می خواهند در جیب شما آرام گیرند اما تبلت های خانواده Galaxy Tab S8 قرار است که تجربه بصری بزرگی برای شما به ارمغان بیاورند. بله امروز بالاخره خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی Tab S8 رسما معرفی شدند و یک غول ۱۴.۶ اینچی در بین آن هاست!

خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی Tab S8

این جا در خانواده گلکسی تب اس ۸ ما ۳ عضو داریم که با نام های قابل انتظار زیر ارایه می شوند:

  1. ۱- گلکسی تب اس ۸
  2. ۲- گلکسی تب اس ۸ پلاس
  3. ۳- گلکسی تب اس ۸ اولترا

به صورت کلی دو مدل پایه و پلاس مشابه یکدیگر هستند و مدل اولترا کمی در دوربین متفاوت است. تفاوت های دیگر به سبب اندازه نمایشگر ایجاد می شوند.

بیاید با تفاوت ها آغاز کنیم، جایی که نمایشگرهای بزرگ و جذابی داریم. ابتدا باید بدانید مدل پایه Galaxy Tab S8 دارای نمایشگر LTPS TFT است. به همین دلیل حسگر اثرانگشت آن هم در لبه دستگاه قرار دارد. خوشبختانه رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اینجا هست و چگالی تصویر آن به مانند برادرهای بزرگترش حدود 250PPI (دقیقا 276PPI) است.  رزلوشن ۱۶۰۰ در ۱۵۶۰ پیکسل در ابعاد ۱۱ اینچی این تراکم پیکسل را ارائه می کنند.

گلکسی تب اس ۸ پلاس پنل ۱۲.۴ اینچی Super AMOLED دارد که رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و چگالی تصویر 266PPI را ارائه خواهد کرد.

گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و چگالی تصویر 240PPI عرضه می شود.

به ترتیبی که بالاتر اعضای خانواده تبلت های پرچمدار سامسونگ را معرفی کردیم باید گفت که سبک تر و ضخیم ترین آن ها هستند! بله، وزن این ۳ تبلت در مدل Wi-Fi به ترتیب ۵۰۳، ۵۶۷ و ۷۲۶ گرم بوده و ضخامت هم به ترتیب ۶.۳، ۵.۷ و ۵.۵ میلی متر است! حجم باتری هم به ترتیب ۸۰۰۰، ۱۰.۰۹۰ و ۱۱.۲۰۰ میلی آمپر است.

هر سه تبلت دارای سیستم دوربین اصلی مشابه هستد اما مدل اولترا دوربین سلفی دوگانه دارد که درون نلچ نمایشگر آن قرار می گیرد. دوربین پشت شاهد دوربین اصلی با رزلوشن ۱۳ مگاپیکسلی با فوکس خودکار و دوربین ۶ مگاپیکسلی دوگانه با فلش هستیم. دوربین سلفی مدل های پایه یک فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است که در مدل اولترا به همراه یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی خواهد بود.

سامسونگ به عنوان کردن عبارت تراشه ۴ نانومتری بسنده می کند. این یعنی در برخی بازارها ما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را داریم و در برخی اگزینوس ۲۲۰۰ را ارایه می کنند. حافظه داخلی و رم تنوع زیادی دارد که اینجا می توانید مرور کنید:

مدل اولترا:

  1. ۱- ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ ترابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ ترابایت حافظه داخلی
  3. ۳- ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ ترابایت حافظه داخلی

مدل های پلاس و پایه:

  1. ۱- ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ ترابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ ترابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ در کنار Wi-Fi 6E و 5G در این محصول کاملا قابل انتظار بود. سیستم عامل اندروید ۱۲ و One UI 4.1 روح دستگاه را تامین خواهند کرد.

سیستم صوتی با ۴ بلندگو و همکاری AKG و میکروفون ۳ گانه هم اینجا حضور دارد. سامسونگ S pen را درون جعبه هر ۳ تبلت ارائه می کند.

نظر شما درباره تبلت های جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

رقیب خوبی برای اپل شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)