حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوبیا Z40 Pro اولین پرچمدار مجهز به سنسور IMX 787 سونی خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نوبیا

نوبیا Z40 Pro به همراه مدل استانداردش قرار است به زودی عرضه شوند اما پیش از آن، نوبیا سخت مشغول تبلیغات این دستگاه بوده است و در همین راستا یکی از ویژگی های برجسته مدل پرو ماژول دوربین عقب آن است که قبلاً مشخص شد به اولین لنز سفارشی 35 میلی متری صنعت موبایلی مجهز شده است (مدت هاست از این نوع فاصله کانونی استفاده نمی‌شود). امروز اما یک افشاگر سنسور دوربینی را که در زیر این لنز پنهان است را نیز فاش کرده است و آن نیز دوباره در صنعت اولین خواهد بود! با ترنجی همراه باشید.

نوبیا Z40 Pro عملکرد پایدار و ارتقاء در بخش دوربین را به همراه خواهد داشت

این افشاگر شناخته شده چینی از طریق انتشار پستی افشا کرد که نوبیا Z40 Pro دارای سنسور دوربین سونی IMX787 خواهد بود و در واقع اولین گوشی خواهد بود که این کار را انجام می دهد. با توجه به شماره مدل آن، این سنسور باید احتمالاً یکی از با کیفیت ترین سنسور های دوربین موبایل سونی باشد. این سنسور قادر به خروجی تصاویر 50 مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/1.6 با سایز حدود 1/1.3 اینچ است که از نظر اندازه در رده سنسور های متداول برترین پرچمداران اخیر سامسونگ قرار می‌گیرد.

قبلاً فاش شده بود که نوبیا زد 40 پرو به اولین “لنز اصلی اپتیکال 35 میلی متری سفارشی” در صنعت موبایلی مجهز خواهد شد. این فاصله کانونی برای شکار رویدادها، پرتره ها، عکاسی خیابانی و موارد مشابه ایده آل است. نوبیا با یک لنز 35 میلی متری با دیافراگم f/1.6 و سنسور سفارشی سونی IMX787 دوباره یادی از کلاسیک ها کرده است. در واقع همانطور که در ابتدای خبر اشاره شد مدت هاست که شرکت ها برای دوربین های اصلی از فاصله کانونی در حدود 22-27 میلی‌متری استفاده می‌کنند. این تصمیم دلایلی دارد مانند اینکه این موضوع زاویه شکار منظره را افزایش می‌دهد و همچنین به شکل کاملتری از حاشیه های سنسور استفاده خواهد شد. اما نوبیا به سراغ فاصله کانونی 35 میلی‌متری رفته است که تقریبا در هیچ یک از دوربین های اصلی موبایلی اخیر متداول نیست. اما این دوربین نیز ویژگی های خاص خود را دارد! در واقع نوبیا با انتخاب این لنز ادعا می‌کند ساختار دوربین این گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که 35% اعوجاج تصویر را کاهش دهد به این صورت که 80% میانی تصویر که اعوجاجی ندارد را جمع‌آوری می‌کند و به این ترتیب خوانایی تصویر را افزایش خواهد داد. از سایر ویژگی‌ های دوربین این دستگاه، انتظار می‌رود سری Nubia Z40 به لنز تله‌ فوتو پریسکوپی مجهز شده و قابلیت‌ های غنی عکاسی از آسمان شب را ارائه دهد.

نوبیا Z40 Pro اولین پرچمدار مجهز به سنسور IMX 787 سونی خواهد بود

به گفته منبع، همچنین مشخص است که این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهد شد که توسط مکانیسم جدید دفع گرما با الهام از تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت هوا فضا خنک می شود. Z40 Pro پیش از این نیز در Geekbench 5 ظاهر شد و امتیاز تک هسته ای 1228 و امتیاز چند هسته ای 3379 را به دست آورد.

 

روز به روز شایعات بیشتری از نوبیا Z40 Pro به بیرون درز می‌کند تا به جذابیت های این دستگاه خاص بیافزاید. منتظر معرفی پرچمدار نوبیا هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری