حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر سری اوپو Find X5 به‌همراه مشخصات نهایی آن منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، رندر

مدتی پیش شایعه شده بود که گوشی هوشمند Find X5 Pro با یک سیستم دوربین چشمگیر همراه با NPU Marisilicon متعلق‌به این برند عرضه خواهد شد. حال، رندر جدید و افشای مشخصات سری اوپو Find X5 نشان می‌دهد که دوربین این دستگاه‌ها مشابه گوشی پرچمدار زیربرند خود یعنی وان پلاس ۱۰ پرو، با همکاری Hasselblad توسعه یافته است.

رندر سری اوپو Find X5

نشریه آلمانی WinFuture تصاویر رندر جدیدی از اوپو Find X5 Pro را به‌بیرون منتشر کرده که طراحی گوشی هوشمند آینده این برند چینی را با جزئیات کامل به‌نمایش می‌گذارد.

این طراحی با رندرهای قبلی Find X5 Pro مطابقت داشته و به‌نظر می‌رسد یک دوربین سه‌گانه را در یک جزیره دوربین به شکل غیرمتعارف در خود جای داده است. صفحه‌نمایش دستگاه دارای لبه‌های خمیده بوده و به‌نظر می‌رسد دکمه تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست قرار دارد. پورت USB-C، سوراخ اسپیکر و اسلات سیم‌کارت نیز همگی در پایین جای گرفته‌اند.

رندر سری اوپو Find X5

رندر سری اوپو Find X5

درحال‌حاضر با توجه به اطلاعات فاش‌شده، این نشریه بیان می‌کند که Find X5 Pro دارای صفحه‌نمایش 6.7 اینچی LTPO 2.0 AMOLED 2K با پشتیبانی 10 بیتی HDR و حداکثر رفرش‌ریت 120 هرتز خواهد بود. این نمایشگر دارای حسگر اثرانگشت درون صفحه بوده و محافظ صفحه Corning Gorilla Glass Victus را ارائه می‌کند.

Find X5 Pro همچنین به Snapdragon 8 Gen 1 مجهز خواهد شد که با مودم 5G یکپارچه ارائه شده و از WiFi 6E، بلوتوث 5.2 و NFC پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، گفته می‌شود در اروپا این دستگاه تنها با یک پیکربندی حافظه عرضه خواهد شد که 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 بدون پشتیبانی از کارت حافظه است.

ترکیب دوربین در این دستگاه جاییست که همه‌چیز جالب می‌شود. همان‌طور که در بالا ذکر شد، سیستم دوربین Find X5 Pro ظاهراً با همکاری Hasselblad که تاکنون فقط بر روی دستگاه‌های پرچمدار OnePlus که زیرمجموعه OPPO می‌باشد کار کرده است، توسعه می‌یابد.

Find X5 Pro از دو سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 به‌عنوان لنز دوربین اصلی و فوق‌عریض خود استفاده می‌کند. دوربین اصلی دارای زاویه‌دید 80 درجه و دیافراگم F/1.7 است، درحالی‌که دوربین اولتراواید دارای دیافراگم F/2.2 می‌باشد. هر دو دوربین اصلی و فوق‌عریض همچنین دارای لرزشگیر اپتیکال هستند.

سومین لنز موجود در قاب دوربین نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم F/2.4 است که قابلیت زوم هیبریدی 5 برابری و زوم دیجیتال 20 برابری را برعهده دارد.

رندر سری اوپو Find X5

رندر سری اوپو Find X5

این دستگاه برای فوکوس خودکار سیستم‌های لیزری و ToF را حذف کرده و درعوض از فوکوس همه‌جانبه «All Pixel PDAF» برای ثبت دقیق عکس‌ها استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین دارای NPU جدید MariSilicon X Imaging برای پردازش تصویر و برنامه‌ها و پیشرفت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد بود. حسگر اضافی موجود در جزیره دوربین نیز به‌نظر یک حسگر تشخیص رنگ اختصاصی است.

دوربین جلویی دستگاه از سنسور IMX709 سونی بهره برده که با سنسور 32 مگاپیکسلی، دیافراگم F/2.4 و زاویه‌دید 90 درجه ارائه می‌شود.

به‌نظر می‌رسد باتری Find X5 Pro دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که از مشابه وان پلاس ۱۰ پرو، از شارژ سریع 80 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه دارای گواهینامه IP68 به‌منظور مقاومت در برابر آب و گردوغبار است. جنس بدنه این گوشی نیز مانند نسل پیشین خود ظاهرا از آلومینیوم و شیشه می‌باشد و وزن آن 218 گرم و ضخامتش نیز به 8.5 میلی‌متر می‌رسد. آخرین پرچمدار اوپو همچنین به‌همراه یک جفت بلندگوی استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos عرضه خواهد شد.

منبع مذکور درادامه اعلام کرده است که این دستگاه ارزان نخواهد بود و به‌احتمال‌زیاد با قیمت 1200 یورو یا بالاتر در آلمان عرضه می‌شود که احتمالا در سایر نقاط اروپا نیز صدق می‌کند. در آخرین مورد، باید به رنگ‌بندی این سری اشاره کرد که باتوجه به رندرها، هر دوی این گوشی‌ها با دو رنگ سفید و مشکی ارائه خواهند شد.

دیدگاه شما پیرامون رندر سری اوپو Find X5 و طراحی تکراری در قسمت جلو و عجیب در پنل پشتی به‌همراه مشخصات داخلی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی