حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی احتمالی iPhone SE 2022 اپل با پشتیبانی 5G

انتظار می رود که اواسط بهار ۱۴۰۱ اپل iPhone SE 2022 را معرفی کند. احتمالا این نسل SE ارزان ترین گوشی 5G خواهد بود که این شرکت تا به حال عرضه کرده است. بیاید در این مطلب به طراحی احتمالی iPhone SE 2022 اپل با پشتیبانی 5G نگاهی داشته باشیم.

طراحی احتمالی iPhone SE 2022

 

پس از اینکه اپل سری آیفون 13 را معرفی کرد، بسیاری از طرفداران منتظر گوشی آینده‌ هستند. قبل از اینکه سری آیفون 14 عرضه شود، اپل ابتدا گوشی هوشمند دیگری را عرضه خواهد کرد که یا آیفون SE 2022 و یا iPhone SE 3 نامیده خواهد شد. این دستگاه جانشین آیفون SE 2020 است که با صفحه نمایش LCD به اندازه 4.7 اینچی و قیمت حدود 490 یورو در اروپا به عنوان ارزان ترین و کوچک ترین گوشی اپل شناخته می شود. انتظار می رود نسل سوم در بهار سال ۱۴۰۱ عرضه شود.

طی چند ماه گذشته آیفون SE 2022 چندین بار خبرساز شده است. بر اساس تمام اطلاعات شناخته شده تاکنون، اینجا رندری از iPhone SE 2022 داریم.

 

بین معرفی آیفون SE مدل 2016 و SE مدل 2020 حدود 4 سال فاصله بود. بنابراین اپل تصمیم گرفت دستگاه را با یک طراحی کاملا جدید ارائه کند. این بار فقط 2 سال بین نسل 2 و 3 فاصله است. در نتیجه، انتظار می رود تغییرات کمی در طراحی ایجاد شود.

به احتمال زیاد، مدل جدید دوباره دارای یک دوربین تکی در پشت خواهد بود. قسمت جلویی با حاشیه های عریض نمایشگر تصور می شود که ارزان ترین ارزان ترین موبایل اندرویدی هم دیگر مشابه آن را ندارد.

اپل حاشیه بالای iPhone SE 2022 را برای دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه در نظر می گیرد، در حالی که لبه پایین صفحه یک دکمه فیزیکی با Touch ID را در خود جای داده است.

رندر احتمالی iPhone SE 2022

رندر احتمالی iPhone SE 2022

اندازه صفحه نمایش کوچک حفظ می شود. قاب پشت شیشه ای و گوشه های گرد نیز بدون تغییر باقی می مانند. برای بسیاری، طراحی نسبتاً قدیمی به نظر می رسد. اما تلفن مقرون به صرفه جدید دو برگ برنده دیگر را نیز در خود جای داده است. پشتیبانی از 5G و تراشه احتمالی A15 Bionic

اپل آیفون SE 2022 با پشتیبانی از 5G و پردازنده A15 Bionic

یکی از مهم ترین موارد اضافه شده به آیفون SE 2022 پشتیبانی از 5G خواهد بود. سری آیفون 12 اولین آیفون های اپل با پشتیبانی از شبکه موبایل 5G بودند. با این ترکیب، اپل توانست به نتایج فروش خوبی دست یابد، که در مورد سری جدید آیفون 13 نیز صدق می کند. SE 2022 ارزان‌ترین گوشی 5G اپل خواهد بود. پشتیبانی از 5G بدون شک به محبوبیت این مدل کمک می کند.

همچنین انتظار می‌رود که اپل در خانواده آیفون ۱۴ دیگر مدل «مینی» جدید عرضه نکند و آیفون 13 مینی آخرین مدل mini آیفون ها باشد. در عوض، به نظر می رسد که یک آیفون 14 مکس در راه است که بزرگتر از مدل پایه است، اما کمتر از مدل های پرو پیشرفته و گران خواهد بود.

این بدان معناست که iPhone SE 3 تنها مدل کوچکی است که اپل در سال 2022 معرفی خواهد کرد. صفحه نمایش 4.7 اینچی Retina LCD دوباره انتخاب شده است و هنوز مشخص نیست که آیا وضوح HD حفظ خواهد شد یا خیر.

تراشه Apple A15 Bionic معرفی شد: تمرکز بر هوش مصنوعی و سرعت بالاتر!

اپل همچنین یک چیپست جدید را استفاده خواهد کرد. این گوشی کوچک یک موبایل قدرتمند خواهد بود. احتمالا مدل 2022 مجهز به A15 Bionic است که برای سری آیفون 13 نیز استفاده می شود. این یک گام بزرگ به جلو در مقایسه با A13 Bionic است که در مدل قبلی استفاده شده بود.

جدا از یک پردازنده سریعتر، احتمالاً ظرفیت ذخیره سازی نیز افزایش خواهد یافت. در جایی که مدل فعلی دارای 64 گیگابایت حافظه پایه است، به نظر می رسد اپل قصد دارد آیفون SE 2022 را با 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به صورت استاندارد – که مطابق با مدل های دیگر آیفون است – ارائه دهد. به گفته مینگ چی کو، کارشناس اپل 4 گیگابایت رم در داخل آیفون SE 2022 تعبیه خواهد شد.

اگرچه مدل جدید به احتمال زیاد دوباره به دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد، اما پردازنده جدید بدون شک تعدادی از عملکردهای دوربین جدید را فعال می کند. Think Night Mode، Deep Fusion، Smart HDR و Photographic Styles از جمله ویژگی هایی است که در آیفون 13 نیز یافت می شوندو شاید در SE جدید هم ارایه شود.

تراشه جدید بدون شک از مصرف انرژی بهتری برخوردار خواهد بود، اما 5G توان بیشتر از باتری می طلبد. اپل ممکن است تصمیم بگیرد باتری کمی بزرگتری اینجا بگذارد. این امر می تواند مطلوب باشد، زیرا آیفون SE 2020 به خاطر عمر باتری ضعیفش شناخته می شود. این دستگاه دارای باتری 1821 میلی آمپر ساعتی است.

قیمت و در دسترس بودن

قیمت و در دسترس بودن

قیمت و در دسترس بودن

آیفون SE 2020 مدل 64 گیگابایت دارای قیمت خرده فروشی 490 یورو در اروپا است. احتمالاً مدل جدید با همین مبلغ در بازار ارایه شود. با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که در نتیجه پشتیبانی از 5G، قیمت کمی افزایش یابد، همانطور که در آن زمان در مورد سری آیفون 12 اتفاق افتاد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این طراحی برای iPhone SE 3 جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه نمی‌خوای صفحه نمایش تغییر بدی با همین دکمه بدی حداقل یکم گوشی بزرگتر کن این به جز پردازنده چی فرقی با سال قبل داره 😶😶باتری نسل قبل افتضاح بود اینم قطعا همون وضعه تازه5Gام اضافه شده
اگه این آیفون xr میدادقطعا خیلی بیش تر فروش میکرد البته اپل هرچی بدن میخرن😐😐

ممد بمولا

این بده…
لاقل 5.5 اینچ میکردی چیه این آخه
باتری 1821 میلی آمپر تو سال 2022 :/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)