حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اذعان مدیر عامل یوتیوب به تکامل این پلتفرم در حوزه NFT و WEB3

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین، گوگل

یوتیوب را باید محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی جهان دانست. فضایی فوق‌العاده که هم میلیاردها بازدیدکننده دارد و هم صدها هزار تولید کننده محتوا در آن فعالیت می‌کنند. به تازگی شاهد اذعان مدیر عامل یوتیوب نسبت به تکامل این پلتفرم در حوزه NFT و WEB3 هستیم. گویا در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اذعان مدیر عامل یوتیوب به تکامل این پلتفرم در حوزه NFT و WEB3؛ قدم بعدی چه خواهد بود؟

خانم سوزان ووجیکی (Susan Wojcicki)، مدیرعامل یوتیوب، روز سه‌شنبه گفت که این پلتفرم ویدیویی با کمک به تولیدکنندگان محتوا در استفاده از فناوری‌هایی مانند NFT تکامل خواهد یافت. ووجیکی در نامه سالانه‌اش که اولویت‌های شرکت را مشخص می‌کند، در مورد برنامه‌های خاصی برای این سرویس ویدیویی صحبت نکرده است. اما به صراحت اعلام کرد که این پلتفرم در حوزه‌هایی که به سرعت در حال محبوبیت هستند، از جمله بلاک چین و Web3، تکامل خواهد یافت.

آموزش استفاده از برنامه دانلود رایگان یوتیوب برای تماشای آفلاین ویدیوها

ووجیکی می‌گوید که پیشرفت‌های سال گذشته در دنیای ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض و حتی سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز فرصتی غیرقابل تصور را برای تقویت پیوند بین تولیدکنندگان محتوا و طرفداران آن‌ها به وجود آورد. ما همیشه بر گسترش اکوسیستم یوتیوب تمرکز می‌کنیم تا به سازندگان محتوا کمک کنیم در فناوری‌های نوظهوری مانند NFT سرمایه گذاری کنند.

ووجیکی گفت که یوتیوب از هر کاری که با Web3 قابل انجام باشد، الهام می‌گیرد. همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید، اصطلاح Web3 اغلب به معنای مرحله بعدی در تکامل اینترنت است. به گفته طرفداران Web3، اینترنت آینده باید پیرامون چیزهایی مانند فناوری بلاک چین، رمزنگاری و پلتفرم‌های غیرمتمرکز باشد. این محصول بسیار متفاوت از مدل فعلی اینترنت است که در دهه گذشته تحت سلطه گوگل و چند شرکت بزرگ دیگر بوده است.

تکامل یوتیوب در حوزه NFT و WEB3

ووجیکی همچنین گفته است که یوتیوب قصد دارد روی پادکست‌ها بیشتر تمرکز کند که به سازندگان محتوا راه‌های بیشتری برای تعامل با مخاطبین و مشترکین خود می‌دهد. علاوه بر این، او فاش کرده است که پلتفرم ویدیوی کوتاه این شرکت که Shorts نام دارد و برای رقابت با TikTok ساخته شده است، از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۲۰، حدود ۵ تریلیون بازدید داشته است. این مطمئناً یک عدد بسیار چشمگیر است، زیرا YouTube Shorts در سال ۲۰۲۰ تنها در هند شروع به کار کرد و سال گذشته در سراسر جهان به صورت عمومی منتشر شد. ووجیکی گفت که این شرکت اکنون در مراحل اولیه آزمایش است که چگونه ابزارهای خرید می‌توانند بخشی از Shorts باشند.

 

نامه مدیر عامل یوتیوب با اشاره به نگرانی در مورد افزایش نظارت بر فعالیت‌های گوگل پایان یافت. او معتقد است که مقررات سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای به همراه داشته باشد که تأثیرات بسیار منفی بر جامعه تولیدکنندگان محتوا بگذارد.

یوتیوب در سال ۲۰۲۲ از نتفلیکس پیشی گرفت و به پادشاه رسانه‌ها تبدیل شد

در حال حاضر، گرچه رشد و پیشرفت نتفلیکس ورد زبان همگان شده است. اما این سرویس، تنها رسانه محبوب این حوزه نیست. به گفته وب سایت Tom’s Guide، در لیست بهترین سرویس‌های پخش ویدیو، در حال حاضر HBO Max مقام اول است و نتفلیکس در جایگاه دوم قرار دارد. جای تعجب نیست که دیزنی پلاس نیز در رتبه سوم قرار گرفته باشد. با این حال، همه چیز می‌تواند خیلی زود تغییر کند. همانطور که Business insider به نقل از Mirabaud Equity Research گفته است، یوتیوب به سرعت در حال رشد است و احتمالا باید در سال ۲۰۲۲ جایگزین نتفلیکس شود و به بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات رسانه‌ای تبدیل شود.

ویژگی Continue Watching یوتیوب به زودی به نسخه وب این پلتفرم اضافه خواهد شد

وب سایت خبری gizchina می‌گوید که یوتیوب و نتفلیکس تنها چند چیز مشترک دارند. علاوه بر این، اگرچه یوتیوب پلتفرمی فعال به عنوان یک شبکه اجتماعی است، اما نتفلیکس در ارائه انواع و اقسام خدمات مختلف تخصص دارد. از سویی دیگر، تاکید یوتیوب بر محتوای ویدیویی، آن را به رقیبی قدرتمند برای ارائه دهندگان مبتنی بر استریم از جمله نتفلیکس تبدیل می‌کند. نیل کمپلینگ (Neil Campling)، تحلیلگر Mirabaud Equity Research گفته است که اگرچه نتفلیکس مدت‌ها پیش در این زمینه از نظر درآمد پیشرو بوده است. اما رشد یوتیوب امسال از نتفلیکس پیشی خواهد گرفت.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا تمرکز یوتیوب بر Web3 و موضوع NFT می‌تواند محبوبیت این پلتفرم را بیشتر از قبل کند؟ به نظر شما در نهایت یوتیوب پیروز این رقابت خواهد بود یا نتفلیکس؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان