حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل آب رفتن در قاب دوربین شیائومی Mi 11 Ultra با وجود گواهی IP68

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | حتما بخوانید، شیائومی، مشکلات

مشکلات مختلفی در ساخت حتی گوشی های پرچمدار وجود دارد. مثلا پیش از این برای شما نوشتیم که برخی کاربران شاهد مه گرفتگی دوربین گلکسی نوت ۲۰ بودند. همچنین مشکل خاک رفتن درون دوربین ردمی نوت ۹ داشتیم. این بار اما یک گوشی پرچمدار مدعی Xiaomi به مشکل خورده است. یکی از کاربران گزارش مشکل آب رفتن در قاب دوربین شیائومی Mi 11 Ultra با وجود گواهی IP68 را منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست که این مشکل چقدر فراگیر است.

آب رفتن در قاب دوربین شیائومی Mi 11 Ultra

این تصویر توسط BenGeskin در توییتر منتشر شده است. او در توییت بعدی نوشت:

گوشی داغ شد، من با آب سرد شستمش (قبلا هم این کار را کرده بودم) و بعد ۱ ساعت دوربین آن (شیائومی می ۱۱ اولترا) دچار مه زدگی شد.
توی برنج بزارمش یا خودش حذف میشه؟

این عبارت مه زدگی مشخص نمی کند که آیا آب به درون دستگاه نفوذ کرده است یا خیر. به هر حال مادامی که رطوبتی درون دستگاه نباشد، نباید خبری از مه زدگی هم باشد.

مشکل آب رفتن در دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا

مشکل آب رفتن در دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا

او هنوز درباره وضعیت دستگاه خود پاسخی نداده است. به هر حال گوشی آب خورده شاید در آینده هم خیلی گزینه خوبی برای استفاده نباشد. همچنین مشخص نیست که عملکرد بهترین دوربین موبایل موجود در حال حاضر، چطور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در پاسخ به وی همچنین یک توییت دیگر با تصویر زیر منتشر شد و گفت: فکر می کنم تو اولین نفر نیستی!

آب رفتن در دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا

آب رفتن در دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا

نزدیک به ۳ ماه پیش بود که شیائومی می ۱۱ اولترا با دوربین سه گانه قدرتمند رسما معرفی شد. این دستگاه گواهی IP68 دارد که به معنی مقاومت در برابر آب تا عمق ۱.۵ متر و مدت زمان ۳۰ دقیقه است. همچنین یکی از ویژگی های خاص آن را می توان نمایشگر دوم روی قاب دوربین دانست.

نظر شما چیست؟ تا کنون دچار مشکل مشابهی شدید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

گوشیش داغ شد با آب سرد شستش؟! 🤔
وات د هل…
این خودش یه تسته ضد آب بودنه! شبیه بردن گوشی تو آب نمک…

Farhad

استاندارد های ip به هیچ وجه معنای ضد آب بودن دستگاه را نمی رسانند چون شرایط دنیای واقعی با شرایط محیط تست بسیار متفاوت است .

و اینکه در نظر داشته باشید که نسخه هایی که شرکت به مراکز تست میدهند طبیعتا کیفیت مونتاژ بهتری از نسخه های تولید انبوه (نسخه هایی که به دست ما میرسند) دارند.

حالا از این موضوع بگذریم جالب اینجاست طرف گفته بود گوشی داغ شده گرفتمش زیر آب !
چرا آب؟

حالا درسته واسه همه گوشیا گواهی ضد آب میذارن ولی به این معنی نیست که گوشی رو بخوای تو آب اختیاری فرو ببری پس زیاد مطمئن نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)