حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین Honor Magic V دارای حسگرهای سونی و آمنی ویژن است؛ اما محدود شده!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آنر، اخبار، دوربین

اولین گوشی منعطف آنر، به سادگی توانست دل بسیاری از کاربران و دنبال کنندگان دنیای گوشی‌های هوشمند را برباید! ویژگی‌های این گوشی، واقعاً جذاب هستند. دوربین Honor Magic V، یکی از بخش‌های قابل توجه آن است که بی شک، برترین سیستم در دنیای گوشی‌های تاشو است. اما دقیقاً مشخصات دوربین این گوشی چیست؟

دوربین Honor Magic V، عجیب‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید!

آنر چندی پیش از اولین گوشی منعطف خود پرده برداشت.

 

آنر Magic V رسماً معرفی شد: ورود طوفانی آنر به بازار گوشی‌های تاشو

 

گزارش RODENT که یکی از افراد نزدیک به هواوی و آنر است و خود نیز سابقه طولانی در استفاده از محصولات این کمپانی‌ها دارد، حاکی از جزئیات دقیق دوربین Honor Magic V است. این دستگاه، از سیستم دوربینی با جذابیت‌های فراوان بهره می‌برد. ما پیش از این، کم‌تر وجود چنین نمونه‌ای از سیستم دوربین پیشرفته را در دستگاه‌های تاشو مشاهده کرده بودیم.

حال، آنر از دو دوربین سلفی در نمایشگرهای بیرونی و داخلی این دستگاه و همچنین دوربین اصلی سه گانه در قاب پشتی آن استفاده کرده است. اما دقیقاً چه چیزی در مورد این گوشی، عجیب است؟ خب، دوربین اصلی Honor Magic V، متشکل از سنسورهای پر وضوح ۵٠+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی است. حسگر تصویر اصلی این دوربین، سونی IMX766 است. این حسگر تصویر، از تمام پتانسیل خود در Magic V استفاده می‌کند.

اما در مقابل، دو دوربین دیگر در این گوشی، ساخت آمنی ویژن هستند. موضوع عجیب، این است که آنر در واقع از حسگرهای ۶۴ و ۶٠ مگاپیکسلی استفاده کرده است که نام آن‌ها به ترتیب OV64B و OV60A است. بله درست متوجه شدید؛ آنر از وضوح این حسگرهای تصویر در گوشی منعطف خود کاسته است! در واقع این حسگرهای تصویر، با عملکرد نهایی تضعیف شده استفاده شده‌اند.

دقیقاً مشخص نیست که هدف زیر مجموعه سابق هواوی از این کار، چه بوده است. اما احتمالاً به دلیل محدودیت فضا و یا مشکلات مربوط به طراحی و ابعاد، این کمپانی مجبور شده است تا بخشی از عملکرد اصلی حسگرهای تصویر آمنی ویژن را از خروجی نهایی سیستم دوربین Magic V، حذف کند. مشابه این مورد را ما در Xperia Pro I مشاهده کرده بودیم.

 

حسگر ۱ اینچی اکسپریا پرو آی سونی در واقعیت به اندازه حسگر ۱/۱.۳ اینچی رقبا است؟

 

از سوی دیگر، Honor Magic V دارای دو دوربین سلفی ۴٢ مگاپیکسلی است. درست است که از چنین مجموعه دوربین سلفی در گوشی‌های منعطف رقیب این دستگاه، استفاده نشده است. اما آنر می‌توانست فراتر از این‌ها هم برود! اگر برایتان سؤال شده است که دلیل این حرف‌های ما چیست، باید بگوییم که این دوربین‌های ۴٢ مگاپیکسلی، دوباره همان حسگر تصویر OV60A هستند!

این یعنی آنر نه تنها این محدودیت را در دوربین اصلی سه گانه دستگاه خود اعمال کرده است، بلکه این رویکرد را در هر دو دوربین سلفی Honor Magic V نیز پیش گرفته است. اما در کل، نمی‌توان آنر را بابت این کار سرزنش کرد‌؛ بالأخره اگر قرار بود این حسگرها با حداکثر کارایی خود استفاده شوند، پیش از هر چیزی، خود آنر خشنود می‌شد! بنابراین، ممکن است دلیلی پشت این عمل نهفته باشد. شایان ذکر است که دوربین آنر Magic V، از لرزشگیر اپتیکال بی بهره مانده است.

نظر شما در مورد این اقدام آنر چیست؟ در کل، Honor Magic V را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️