حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی تراشه Exynos 2200 سامسونگ به تعویق افتاد

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

تقریبا ۱۰ روز پیش بود که تاریخ رونمایی از اگزینوس ۲۲۰۰ رسما اعلام شد. هر چند مستقیما نامی از تراشه به میان نیامده بود اما با توجه به حدسیات موجود، تنها بازیگر برای مراسم سامسونگ همین تراشه است. تاریخ رونمایی Exynos 2200 امروز است اما به نظر می رسد که اتفاق خوبی در Samsung LSI روی نمی دهد. به همین دلیل معرفی تراشه Exynos 2200 سامسونگ به تعویق افتاده است.

معرفی تراشه Exynos 2200

پس از یک انتظار نسبتا طولانی و دردناک در پایان سال گذشته، سامسونگ اعلام کرد که آماده است تراشه جدید خود را ارائه دهد و یک تراشه اختصاصی با گرافیک AMD ارائه کند. تاریخ رونمایی برای امروز ۲۱ دی ۱۴۰۰ مشخص شده بود.

اما به‌طور غیرمنتظره‌ای، چند روز قبل از نمایش سامسونگ اشاره‌ خود به عرضه‌ی آتی Exynos 2200 را از شبکه‌های اجتماعی حذف کرد. این به اندازه کافی عجیب است، اما خود این شرکت سکوت کرده و هنوز هیچ اظهارنظری در مورد چشم‌انداز عرضه آتی نداشته است. به نظر می رسد که تراشه جدید ناقص است و نیاز به بهبود دارد. بنابراین سامسونگ که چند سال است آن را توسعه می دهد، باید عرضه Exynos 2200 را به تعویق بیندازد.

تعویق رونمایی از اگزینوس ۲۲۰۰

تعویق رونمایی از اگزینوس ۲۲۰۰

این موضوع در صفحه توییتر Ice Universe تایید شده است. به گفته وی، سامسونگ تصمیم گرفته است که ارائه امروز در مورد Exynos 2200 را لغو کند و آن را برای مدت نامعلومی به تعویق بیاندازد.

این تنها پردازنده ای نیست که به موقع عرضه نمی شود. به گفته منبع، ارائه Exynos 1200 برای نوامبر برنامه ریزی شده بود، اما پردازنده در نهایت لغو شد. به یاد بیاورید که شایعاتی مبنی بر استفاده از اگزینوس 1200 در گلکسی A53 و گلکسی M33 وجود داشت.

آیس یونیورس گفت:

سامسونگ عرضه Exynos2200 را به تعویق انداخت. از سال گذشته انتشار اگزینوس سامسونگ منطم نبوده است. در واقع، Exynos 1200 در ابتدا در ماه نوامبر برنامه ریزی شده بود، اما در نیمه راه لغو شد. به نظر می رسد که بسیاری از اتفاقات در LSI سامسونگ رخ می دهد، اما اتفاقات خوبی نیست.

به گفته وی گویا برخی از فرآیندها در بخش مسئول ایجاد چیپست ها در حال انجام است اما به سختی می توان آنها را مثبت نامید.

به نظر ice universe اگزینوس ۲۲۰۰ قطعاً ضعیف تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود

به هر حال قبلاً Ice Universe به روشی نسبتاً منفی در مورد Exynos 2200 اظهار نظر کرده است. تلاش وی برای کاهش سطح انتظارات بود و گفت که از نظر عملکرد، محصول جدید وی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

وی همچنین اظهار داشت:

مشکلات اتلاف گرما وجود دارد. و توسعه دهندگان نتوانسته اند به فرکانس های از پیش تعیین شده برای گرافیک RDNA2 دست یابند.

فرکانس GPU تراشه Exynos 2200 سامسونگ روی ۱۳۰۰ مگاهرتز تنظیم می شود

می توان پیش بینی کرد که Exynos 2200 هنوز هیچ مزیت رقابتی ندارد. پیش از این، ما فکر می کردیم پردازنده گرافیکی AMD خود را جلوتر از رقبا نگه می دارد. در حال حاضر، ممکن است همچنان از اسنپدراگون پایین‌تر باشد.

خروج از این معضل برای تراشه های اگزینوس سامسونگ دشوار است. حتی خبر غافلگیر کننده تری وجود دارد. اینکه GPU پردازنده نسل بعدی اسنپدراگون (8 نسل ۲) یعنی Adreno 740 بسیار بهتر از حال حاضر خواهد بود. این بدان معناست که Exynos 2300 حتی اگر از پردازنده گرافیکی mRDNA3 استفاده کند، همچنان با چالش های جدی روبرو است.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ باید هنوز تراشه اگزینوس بسازد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nima68

خاک توسرت سامسونگ، امسال رو کلا ریدی ، فقط امیدوارم s22 هارو خوب کار کرده باشی ، یک چیز درست و حسابی میخوای رونمایی کنی اونم لفتش میدی انگار میخواد فضاپیما بفرسته فضا ، خوب همه اخبار هات هم لو رفته 😬

galaxy note13 pro max

خوب شد مشکلش رو قبل رونمایی پیدا کردن

vahid

الان یعنی تاریخ معرفی اس۲۲ هم عقب میفته؟؟

ramin123

خوب عقب بیفته، رو زمان معرفی s22 ها که اثری نداره

vahid

خوب بالاخره تو s22 ها هم از این چیپست استفاده میکنه دیگه،،معرفی عقب نیفته عرضه عقب میفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)