حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک مزاحم با استفاده از AirTag به تعقیب یک مدل لباس شنا زنانه پرداخته است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

ردیاب ایرتگ اپل را می شناسیم. گجت ارزان ۲۹ دلاری که قرار است به یپدا کردن وسائل شما کمک کند. خب از ابتدای ارایه این مفهوم، نگرانی های مزاحمت وجود داشت. اپل راه حل هایی برای برطرف کردن نگرانی ها ارائه می کند اما به نظر می رسد که کافی نیست چون آگاهی بالا نیست. این بار شاهد این هستیم که یک مزاحم با استفاده از AirTag به تعقیب یک مدل لباس شنا زنانه پرداخته است.

مزاحمت با استفاده از Airtag

از زمانی که AirTag در سال گذشته توسط اپل معرفی شد، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا افرادی که قصد سوء قصد دارند می‌توانند از آن برای تعقیب افراد استفاده کنند یا خیر، وجود داشته است. از آن زمان، اپل تاکید کرده است که AirTag ها برای جلوگیری از تعقیب و اطمینان از عدم استفاده از آنها برای اهداف مخرب طراحی شده اند.

با تمام ادعاهای اپل، مواردی از تعقیب AirTag ثبت شده است. به تازگی وضعیت مزاحمت دیکری برای مدل لباس شنا برند Sports Illustrated خانوم بروکس نادر رخ داده است. وی متوجه شده که در اواخر شب توسط شخصی در یک کوچه تاریک ردیابی می شود.

این حادثه زمانی رخ داد که بروکس نادر عصر یک روز در شهر نیویورک به بار رفته بود. او در پستی در اینستاگرام آنچه را که اتفاق افتاده بود در جهت تلاش برای افزایش آگاهی و هشدار به مردم توضیح داد.

او گفت که کتش را روی پشت یک صندلی در یک بار گذاشته است، سپس با دوستانش به بار دیگری رفته و سپس به یک بار دیگر و غیره. این امکان وجود دارد که AirTag در زمانی که او در حال تفریح بوده، داخل کت او قرار گرفته باشد.

او گفت زمانی که در بارها بود هیچ اطلاعیه ای دریافت نکرد. با این حال، هنگامی که او شب هنگام و به تنهایی به سوی خانه می رفت، ناگهان یک نوتیفیکیشن را روی آیفون خود دریافت کرد مبنی بر اینکه با AirTag ردیابی می شود.

او اظهار داشت که این شخص به مدت پنج ساعت او را در بارهای مختلفی که بازدید کرده بود تعقیب کرده است. وی وقتی به خانه رسید، AirTag را در کت خود پیدا کرد.

مدل خانم که با Airtag مورد تعقیب قرار گرفته است

مدل خانم که با Airtag مورد تعقیب قرار گرفته است

او در پست اینستاگرام خود گفت:

“این ترسناک ترین و ترسناک ترین لحظه تاریخ بود.” “و من فقط می خواهم همه از وجود این موضوع آگاه باشند.” او اضافه کرد که قبل از این حادثه، حتی از وجود AirTag ها خبر نداشت.

ویژگی های ضدتعقیب اپل Airtag چیست؟

همانطور که گفتیم AirTags دارای مکانیسم‌ها و پیشگیری‌های خاص ضد تعقیب است، مانند نوتیفیکیشنی که او دریافت کرده است که تحت تعقیب قرار گرفته دارد. علاوه بر این، AirTag ها طوری برنامه ریزی شده اند که پس از مدتی که خارج از محدوده آیفون مالک باشد، صدای بوق را پخش کنند.

حادثه ترسناک خانم بروکس نادر تنها مرتبه ای نیست که AirTags برای ردیابی شخصی یا برای اهداف مخرب استفاده می شود.

سرقت خودرو با ایرتگ در کانادا به روش جدید دزدی سارقان تبدیل شده است!

دیگر حوادث اخیر AirTag

اخیراً وضعیت مشابهی را گزارش کردیم که در آن از AirTag برای ردیابی استفاده می شود، اما این بار نه یک شخص، بلکه ردیابی خودروی یک فرد با هدف احتمالی سرقت آن. قربانی مجدداً یک اعلان دریافت کرد که به آنها اطلاع می داد که یک AirTag با آنها حرکت می کند.

ضربه زدن روی نوتیفیکیشن به شما این امکان را می دهد که AirTag صدایی پخش کند تا بتوانید به راحتی مکان قرارگیری آن را پیدا کنید. در مورد جان نلسون که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، ایرتگ اپل زیر خودرو دوج چارجر او قرار گرفت. به نظر می رسد شخصی که آن را قرار داده حتی درپوش تخلیه زیر صندوق عقب ماشین را باز کرده است تا ردیاب را داخل و خارج از دید قرار دهد.

اتفاق مشابه دیگری برای یکی از کاربران توییتر به نام Jeana Jeana رخ داد. او متوجه شد که توسط AirTag به طور غیرقانونی در جایی در ماشینش تعقیب شده است. اطلاعیه ای که او دریافت کرده بود با پیام “AirTag Found Moving with You” مانند دو مورد فوق الذکر بود.

چطور بفهمیم که با ایرتگ اپل تعقیب می شویم یا نه؟

در درجه اول، وقتی یک Airtag از موبایل صاحب اصلی آن دور شود، مدام بوق می زند. به جز این، بالاتر گفتیم که اگر آیفون داشته باشید، به صورت خودکار به شما هشدار تحت تعقیب گرفتن توسط ایرتگ اپل را دریافت می کنید و نیازی به نصب نرم افزار جانبی نیست. اما اگر گوشی اندرویدی دارید چطور؟

اپل اخیراً یک نرم افزار اندرویدی راه اندازی کرده است که به کاربران اندرویدی در صورت استفاده از AirTag برای ردیابی آنها اطلاع می دهد.

✨✨ دانلود نرم افزار اندرویدی Tracker Detect ✨✨

برای شناسایی حضور Airtag ناخواسته همراه شما

سیستم اپل برای جلوگیری از ردیابی مطمئن می شود که اگر آیفون دارید برای شما اعلان ارسال می کند. و اکنون، کاربران اندرویدی نیز می توانند در صورتی که کسی آنها را با AirTag ردیابی کند، متوجه شوند. اپلیکیشنی که اپل برای این منظور ساخته است Tracker Detect نام دارد و اکنون در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اپل در زمینه تعقیب و محدودیت و حذف سنسور و دیدگاه سابقه ای درخشان داره به طوری که گورباچوف گفته بود ما قصد داشتیم جهت کاستن از حساسیت ها علیه کا گ ب اسم و نشان اون رو به اپل تغییر بدیم که با سقوط شوروی این ایده توسط آف بی آی و سازمان سیا دزده شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)