حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرقت خودرو با ایرتگ در کانادا به روش جدید دزدی سارقان تبدیل شده است!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، امنیت

در کانادا، به‌تازگی کاربرد جدیدی برای گجت ردیاب ایرتگ اپل کشف شده است، اگرچه این چیزی نبوده که اپل آن را در زمان معرفی این محصول، به‌عنوان یک قابلیت تبلیغ کرده باشد! بیانیه مطبوعاتی پلیس منطقه‌ای یورک که ازطریق Cult of Mac منتشرشده، به ساکنان هشدار می‌دهد که “روش جدیدی را کشف کرده‌اند که توسط سارقان برای ردیابی و سرقت وسایل‌نقلیه گران‌قیمت در سراسر منطقه یورک استفاده می‌شود.” از ماه سپتامبر، پلیس منطقه‌ای یورک استفاده از دستگاه‌های ردیاب کوچک مانند ایرتگ اپل توسط سارقان برای یافتن و سرقت خودرویی که درجایی آن را مشاهده کرده اما وقت کافی برای دزدی آن را ندارند، گزارش کرده است.

سرقت خودرو با استفاده از ایرتگ

پلیس منطقه‌ای بیان می‌کند که “AirTags” در مکان‌های دور از دید خودروهای سطح بالا که در مناطق پرتردد مانند مراکز خرید یا پارکینگ‌ها پارک شده‌اند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. وسایل‌نقلیه سپس به محل سکونت صاحبان آنها ردیابی شده و از آنجا به‌سرقت می‌روند. سارقان همچنین با استفاده از پیچ‌گوشتی از درب راننده یا سرنشین وارد خودروی موردنظر می‌شوند.

زمانی‌که سارقان داخل ماشین هستند، از یک دستگاه عیب‌یابی الکترونیکی مانند دستگاهی که یک مکانیک داراست، استفاده می‌کنند. سارقان خودرو با این دستگاه، تنظیمات را طوری تنظیم می‌کنند که خودرو کلیدی را که سارقان با خود آورده‌اند، بپذیرد. پس از انجام این کار، آن‌ها سوار ماشین شده و به‌سادگی از آن مکان دور می‌شوند.

سرقت خودرو با استفاده از ایرتگ

سرقت خودرو با استفاده از ایرتگ

پلیس یورک راه‌حل‌هایی را برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد کرده است که چه در کانادا زندگی کنید، چه در ایالات‌متحده و چه در هر جای دیگری، مفید به‌نظر می‌رسد. با شروع این موارد، اول از همه وسیله‌نقلیه خود را در یک گاراژ قفل‌شده پارک کنید زیرا اکثر وسایل‌نقلیه از سطح خیابان‌ها به‌سرقت رفته‌اند. قفل فرمان نیز، یک بازدارنده عمومی خوب است، بنابراین شما باید قفل مناسب خودرو خود را هرچه سریع‌تر تهیه کنید.

قرار دادن قفل روی درگاه داده از رسیدن سارقان به پورت کامپیوتر که در آن کلیدها را دوباره برنامه‌ریزی می‌کنند، جلوگیری می‌کند. پلیس همچنین خرید یک سیستم نظارت تصویری خانگی را نیز پیشنهاد می‌کند. مطمئن شوید که دوربین برای نظارت‌بر خودروی شما در تمام طول شبانه‌روز تنظیم شده است و درصورت مشاهده موارد مشکوک، با پلیس تماس بگیرید. آخرین نسخه iOS که درحال‌حاضر به‌صورت آزمایشی می‌باشد (iOS 15.2)، به‌صورت دستی ایرتگ‌هایی را که به شما تعلق ندارند را ردیابی می‌کند.

سرقت خودرو با ایرتگ در کانادا

سرقت خودرو با ایرتگ در کانادا

این ویژگی جدید قرار است به شما کمک کند مواردی را که سایر کاربران ایرتگ خود را گم کرده‌اند، پیدا کنید تا بتوانید آن‌ها را به صاحبان اصلی‌شان بازگردانید. اما همچنین می‌توان از آن برای یافتن ایرتگ‌هایی استفاده کرد که موقعیت مکانی شما یا حتی مکان خودرو شما را ردیابی می‌کنند. اگر ایرتگ بیش از 24 ساعت از صاحب خود دور باشد، یک هشدار صادر می‌کند. بنابراین اگر متوجه شدید ایرتگی در خودروی شما پنهان شده است، بسیار مراقب باشید زیرا درعرض 24 ساعت ممکن است بازدیدکنندگان ناخواسته‌ای را در اطراف مسیر خود پیدا کنید.

ایرتگ درابتدا با هدف ردیابی مواردی ازجمله کلید، سگ، دوچرخه و موارد دیگر معرفی شد. همچنین هر چیزی که بتوانید ایرتگ را از طریق حلقه کلید یا حلقه به آن متصل نمایید، با استفاده از برنامه FindMy قابل‌ردیابی است. اگر آیفون 11 یا بالاتر و اپل واچ سری 6 یا سری 7 دارید، تراشه U1 داخل این دستگاه‌ها می‌تواند مسیرهای دقیق ایرتگ را به شما نشان دهد.

AirTag این امکان را دارد که به یک محصول پول‌ساز بزرگ مانند آیفون، برای اپل تبدیل شود. قیمت هر ایرتگ 29 دلار است و یک بسته چهارتایی آن، 99 دلار برای شما آب می‌خورد که البته این مقدار شامل لوازم‌جانبی آن مانند حلقه کلید چرمی 35 دلاری یا حلقه 39 دلاری نمی‌شود. البته با توجه به ماهیت کارکرد آن در ردیابی اجسام، مطمئینا اگر شیء گران‌قیمتی دراختیار داشته و احتمال سرقت و یا گم‌شدن آن را می‌دهید، بهترین اقدام تهیه یک ردیاب هوشمند مانند ایرتگ اپل برای اطمینان از امنیت وسیله موردنظر خود است.

درنهایت دیدگاه شما پیرامون روش جدید سرقت خودرو با استفاده از ایرتگ اپل در کانادا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
RNRN Toranji Version

خیلی خیلی ببخشید برای اسپم:
چرا بخش کامنتای سایت عین و.یجیاتو شده؟

S AH

هر دو سایت وردپرس هستند سایت آپدیت شد اینطوری شد

meiyou

بدم نشده
من این رو بیشتر میپسندم ولی در کل بخش نظرات طرفداری تو یه سطح دیگه است
اون حتی اعلانات پاسخ هم داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی