حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی میکس 5 پرو از تراشه پردازش تصویر Surge C2 استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، شیائومی

سال گذشته بود که غول فناوری چینی یعنی شیائومی تراشه اختصاصی پردازش تصویر خود را با نام Surge C1 همراه با Mi Mix Fold معرفی کرد و امسال نیز از تراشه اختصاصی خود برای مدیریت باتری و شارژ با نام Surge P1 پرده برداری کرد که در شیائومی 12 پرو استفاده شده است. حال اما طبق کد منبع فاش شده، اطلاعات حاکی از آن است که Mix 5 Pro آینده احتمالاً از نسل دوم تراشه Surge، یعنی Surge C2 برای کمک به بخش دوربین این دستگاه استفاده خواهد کرد. این موضوع می‌تواند مشخصات سری میکس 5 را جذاب تر کند.

 

استفاده از دوربین زیر صفحه و تراشه Surge C2 در میکس 5

استفاده از دوربین زیر صفحه و تراشه Surge C2 در میکس 5

مشخص نیست که Surge C2 چه ویژگی‌های ویژه‌ای را برای کاربران به روی صحنه خواهد آورد و حتی این احتمال وجود دارد که این تلفن با تراشه پردازش تصویر فعلی یعنی  Surge C1 وارد بازار شود. اما چیزی که منبع از آن مطمئن حرف می‌زند این است که مطمئناً نسخه پایه MIX 5 تراشه Surge C2 را در خود به همراه نخواهد داشت.

و اما بیایید به جزئیات مربوط به سنسور های دوربین دو دستگاه میکس 5 بپردازیم؛ بله این جزئیات نیز در این گزارش منتشر شده‌اند. گفته می شود که شیائومی میکس 5 پرو از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به OIS استفاده می کند که یک دوربین 48 مگاپیکسلی بزرگنمایی با زوم 5 برابری و یک دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض با فاصله کانونی 0.5 برابری نسبت به دوربین اصلی، آن را کامل می‌کنند. در حالی که نسخه پایه به یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی با زاویه عریض کمتر(فاصله کانونی 0.6 برابری) و یک دوربین تله فوتو 2 برابری اکتفا می‌کند، اما رزولوشن این دوربین ها همچنان مانند برادر بزرگتر 48 مگاپیکسل است. اما نکته بسیار جالب این است که در این گزارش گفته می‌شود که MIX 5 Pro دارای دوربین سلفی 48 مگاپیکسلی نیز می باشد. این موضوع جایی میتواند جالب تر شود که در شایعات اخیر دیگر گفته می‌شود شیائومی ترند دوربین های سلفی مخفی در زیر صفحه را با ارتقاع کیفیت ادامه خواهد داد.

تراشه Surge C1 اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر شیائومی معرفی شد

گفته می‌شود که شیائومی همچنان قصد همکاری با سونی را برای تامین سنسور های دوربین اصلی نمایندگان خود دارد، پس حدس استفاده از سنسور IMX 766 و IMX 707 برای این دو دستگاه شیائومی دور از ذهن نیست.

انتظار می رود سری میکس 5 در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به همراه تعدادی محصول جانبی دیگر معرفی و عرضه شوند.

 

منتظر رونمایی از تولیدات جدید شیائومی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

رندر و قاب k50proلو رفته خیلی شبیه ایکو ۷ پرو هست😐چینیش دوربین ها این اونه بعد یه بخش نقره ای رنگ اینش تو ایکو۷پرو بود تو اینم هست😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری