حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Surge C1 اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر شیائومی معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | شیائومی

دیروز در مراسم بزرگ معرفی محصولات شیائومی، این شرکت از فناوری جدید لنز مایع در اولین گوشی تاشو خود یعنی Mi MIX FOLD رونمایی کرد. در کنار این محصول، شیائومی همچنین اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر (ISP) خود را با نام تراشه Surge C1 رونمایی کرد.

تراشه Surge C1 اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر شیائومی

شیائومی می گوید این تراشه جدای از سیستم روی چیپ (SoC) بوده و به شکل مستقل روی مادربورد قرار می گیرد. این امر آن را به یک تراشه پردازشی سیگنال تصویر تلفن همراه مستقل و با الگوریتم خاص خود تبدیل می کند. به گفته شیائومی این تراشه حاصل تحقیق و توسعه 2 ساله این شرکت بوده و بیش از 20 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. شیائومی ادعا می کند این تراشه حافظه و پردازش کمتری می طلبد اما تصاویر تولیدی حاصل از آن نتایج بهتری را ارایه می کند.

 

تراشه Surge C1 چیست؟

در واقع دوربین تصاویر خام را از لنز دوربین به تراشه پردازش سیگنال تصویر می فرستد تا پردازش شوند و سپس تصویر یا ویدئو بر روی حافظه ذخیره خواهد شد. در واقع این تراشه ISP ترکیبی از ۳ الگوریتم زیر است:

  • فوکوس خودکار (AF)
  • وایت بالانس دقیق (AWB)
  • نورسنجی خودکار (AE)

 

به گفته این شرکت چینی فوکوس خودکار با این تراشه سریع تر انجام می شود،‌ به خصوص در فضاهای تاریک و وقتی سوژه ای که بر روی آن فوکوس شده است، اندازه کوچکی داشته باشد.

وایت بالانس دقیق وقتی نورپردازی در شرایط پیچیده و نورهای رنگی متعدد در کادر تصویر باشد سعی می کند رنگ ها را به دقت و نزدیک به واقعیت ثبت کند. و در نهایت نورسنجی خودکار هم سعی می کند تا سطح نوردهی و دامنه دینامیکی را در تصاویر بهبود ببخشد.

 

به نقل از gizmochina، به گفته شیائومی Surge C1 از تنظیمات دو فیلتره استفاده می کند که باعث می شود فرکانس های بالا و پایین را به صورت موازی پردازش کند. این فناوری به همراه الگوریتم 3A که در بالا توضیح داده شد، باعث می شود تا راندمان سیگنال های پردازشی که به این تراشه ارسال می شود به ۱۰۰ درصد برسد و این تراشه در مقابل تراشه های دیگر عملکرد بسیار مطلوب تری را ارایه دهد.

 

شیائومی کار روی تراشه های خود را از ۷ سال پیش و در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. این شرکت اولین بار تراشه Surge S1 را در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. با این حال از آن زمان تاکنون چیزی در مورد تراشه های این شرکت نشنیده بودیم. به گفته «لی جون» مدیر ارشد شیائومی با وجود سختی‌ها و موانعی که بر سر راه این شرکت قرار دارد، توسعه تراشه های Surge در آینده نیز ادامه خواهد داشت و این شرکت آن را رها نخواهد کرد.

 

گوشی تاشو شیائومی Mi Mix Fold رسما معرفی شد

 

تراشه Surge C1 برای اولین بار در گوشی تاشو می میکس فولد شیائومی که دیروز معرفی شد، برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده به کار رفته است. اگر شیائومی از نتایج عملکرد این تراشه کاملا اطمینان حاصل کند احتمالا در پرچمداران و گوشی های آینده خود نیز از آن استفاده خواهد کرد.

 

نظر شما درباره تراشه پردازش تصویر شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

چه به گوووویم

S AH

از سر حق تعالی

Milad7

نگفته هم پیداست😜

persepolis

نویسنده اگه میشه در مورد پردازنده تصویر اپل a1 هم مطلبی بزارین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی