حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فرکانس GPU تراشه Exynos 2200 سامسونگ روی ۱۳۰۰ مگاهرتز تنظیم می شود

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

می دانیم که سامسونگ برای اگزینوس ۲۲۰۰ و به خصوص در بخش گرافیکی دست به همکاری با AMD زده است. با توجه به این که سامسونگ از این تراشه در مدل های مختلف یک عنوان گوشی استفاده می کند، باید عملکرد کلی نسبتا برابر با تراشه دیگر که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است، داشته باشد. احتمالا به همین دلیل فرکانس GPU تراشه Exynos 2200 سامسونگ روی ۱۳۰۰ مگاهرتز تنظیم می شود. این خوب است یا بد؟

فرکانس GPU تراشه Exynos 2200

به گفته ice universe احتمالا فرکانس پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ باید روی ۱۳۰۰ مگاهرتز تنظیم شود. او می گوید این برای RDNA2 فرکانس بالایی نیست. سامسونگ هدف اصلی خود را که ابتدا در نظر داشته است، بالاتر از این قرار داده بود.

مشخص نیست که دقیقا به چه دلیلی شاهد کاهش فرکانس پردازنده گرافیکی تراشه Exynos 2200 هستیم. یکی از دلایل اصلی را می توان در برابر کردن عملکرد تراشه خود با تراشه پرچمدار کوالکام دانست. در حقیقت گویا سامسونگ تراشه نمی سازد که در بازار رقابت کند، بلکه خوب به بودن به اندازه نمونه مشابه کوالکام برایش کافی است تا وقتی از یک عنوان موبایل، چند مدل با تراشه های متنوع می سازد، کاربر تفاوتی حس نکند. در نتیجه سود بیشتری خواهد داشت و همزمان می تواند توان ساخت تراشه خود را هم به روز نگاه دارد.

فرکانس GPU تراشه اگزینوس ۲۲۰۰

فرکانس GPU تراشه اگزینوس ۲۲۰۰

دیروز همین منبع نزدیک به منابع صنعتی گفته بود که اگزینوس ۲۲۰۰ قطعاً ضعیف تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود. البته من فکر می کنم این تفاوت عملکرد بیشتر خود را در بنچمارک ها نشان بدهد و در عملکرد روزمره آنقدرها تفاوت قابل لمسی وجود نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این راهبرد “یک گوشی با چند تراشه” تا چه مدت در پرچمدارهای سامسونگ ادامه داشته باشد؟ شما از آن راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

مشخص نیست که دقیقا به چه دلیلی شاهد «کاهش» فرکانس پردازنده گرافیکی تراشه Exynos 2200 هستیم.
(منظور افزایش فرکانس هست .)

Mahdi

نه قرار بوده بیشتر بزارن الان کمش کردن

AŁɪ

عجب . قضیه بو داره.

ali karimi

سلام، داداش دلیلشو گفته ولی دلیلی که گفته شده خیلی بیخشیدا یجورایی مسخره هست البته یجورایی که نه کلا مسخره هستش، این خبر گفته دلیل اینه که کاهش داده بخاطر اینکه مثلا قدرت این چیپست حالا ازهمه لحاط با چیپ اسنپ یکی باشه، یعنی هردو تو یک رده باشن و بالاتر از اسنپ نباشه و ادامش که به خط پر رنگ هم نوشته شده که سامسونگ چیپست نمیسازه که رقابت کنه که همین حرفس مسخره هستش خب پس واسه چی سعی میکنه که سال به سال چیپستهای پرچمدارش بهتر بشه، اصلا همه شرکتها اینکارو میکنن سعی میکنن محصولاتشون همیشه تو بازار نسبت به رقیب هاشون بهتر باشه ولی سامسونگ داره برعکس عمل میکنه، خب پس مشهص میشه که بد بودن چیپستهای اگزینوس بخاطر همینه که سامسونگ نمیخواد رقابت کنه، تازه بازم طبق همین خبر این کار سامسونگ براش سود آوری هم داره، همونطور که تو نظر خودمم گفتم همه ما میدونیم که فروش خوب سامسونگ الخصوص تو پرچمدارها ببشترش بخاطر چیپست های اسنپ دراگون هستش نه اگزینوس، البته درکل درسته که دلیل کم کردن فرکانس گفته شده ولی بازم خوب نفهمیدم

ali karimi

سلام، راستشو بخوایید من نوفهمیدم، سامسونگ تراشه نمیسازه که تو بازار رقابت کنه، خب واسه چی، خیلی ببخشیدا پس مرض داری که تراشه میسازی اونم بخصوص برای پرچمدارها، خب همرو اسنپ بزن بزار همه راحت بشن دیگه، بعدش موصوع اصلی که میگم نفهمیدم اینه که میگه با این کار سودش بیشتر میشه خب چطور سودش بیشتر میشه وقتی تراشه خودش ازرقیب خودش بالاتر نیست که هیچی حتی پایینترم هستش، خب سودش تو چیه، اگه هم میبینیم گوشیهاش خیلی فروش میره بیشترش بخاطر چیپستهای اسنپ هستش نه چیپستهای اگزینوس خودش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)