حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ١٢ پرچمداران سونی، یعنی Xperia 1 III و Xperia 5 III ارائه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۲، سونی

سونی طی سال‌های گذشته موفق نشده است که محبوبیت قدیمی خود را حفظ کند. اما با این وجود، سونی سعی کرده است تا به روزرسانی‌های اساسی با سرعتی مناسب برای دستگاه‌هایش منتشر کند. آپدیت اندروید ١٢ پرچمداران سونی، یعنی دو گوشی Xperia 1 III و Xperia 5 III رسماً منتشر شده است. در ادامه، نگاهی به جزئیات این خبر داریم.

آپدیت اندروید ١۲ پرچمداران سونی ارائه شد

سونی اوایل امسال از Xperia 1 III و برادر کوچک‌ترش پرده برداشت.

 

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

 

به نقل از XDA Developers، حوالی مهر و آبان امسال بود که نسخه نهایی اندروید ١٢ توسط گوگل ارائه شد. به همین ترتیب، برخی از تولید کنندگان، نسخه نهایی اندروید ١٢ را به فاصله چند هفته برای محصولات خود ارسال کردند؛ زیرا محصولات آن‌ها، پیش در فاز بتای اندروید ١٢ بود. با این حال، سونی جزوی از این برندها نبوده است و خیلی عجله‌ای برای ارائه آپدیت اندروید ١٢ نداشته است.

با این حال، آپدیت اندروید ١٢ پرچمداران سونی بالأخره ارائه شده است؛ هرچند که در این برهه زمانی، شاهد تأخیر زیادی هم نبوده‌ایم. به هر حال، اکنون اکسپریا ١ مارک ٣ و اکسپریا ۵ مارک ٣، دو دستگاه منتخب سونی هستند که هم اکنون به روزرسانی اندروید ١٢ را دریافت کرده‌اند.

خوشبختانه، نسل سوم گوشی‌های اکسپریا ١ و اکسپریا ۵ در حال دریافت به روزرسانی پایدار اندروید ١٢ از طریق بخش آپدیت سنتر هستند. این به روزرسانی، به شکل OTA ارائه می‌شود. برای شناخت بهتر، این به روزرسانی دارای نسخه فریمور 61.1.A.1.149 است و کاربران می‌توانند هنگام نصب به روزرسانی، این نسخه را مشاهده کنند. شایان ذکر است که به روزرسانی جدید پرچمداران سونی، شامل وصله امنیتی دسامبر ٢٠٢١ نیز می‌شود.

با توجه به این که وصله امنیتی این به روزرسانی کمی قدیمی است، به نظر می‌رسد که به روزرسانی اولیه دارای مشکلاتی بوده است و عرضه آن، با تأخیر مواجه شده است. ما هنوز نمی‌دانیم که این به روزرسانی در گوشی‌های پرچمدار سونی، چه تغییراتی را در پی دارد. اما مطمئناً، حداقل باید شاهد تغییرات موجود در اندروید ١٢ باشیم.

با توجه به این که این به روزرسانی، یک آپدیت اساسی است و اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که آن را از طریق یک اتصال پایدار مانند Wi-Fi خود دانلود کنید. در زمان نگارش این مطلب، نسخه‌های روسی موجود از گوشی‌های Xperia 5 III و Xperia 1 III در حال دریافت این به روزرسانی مهم هستند. هیچ نقشه راه کاملی برای ارائه این به روزرسانی در مناطق دیگر از سوی سونی منتشر نشده است. بنابراین، فعلاً باید صبر داشته باشیم تا ببینیم که ژاپنی‌ها در نهایت چه زمانی آپدیت اندروید ١٢ پرچمداران خود را در مناطق دیگر نیز منتشر می‌کنند.

اگر هنوز اعلان دریافت این به روزرسانی را در گوشی خود دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات گوشی خود و مراجعه به بخش به روزرسانی نرم افزاری دستگاه، این به روزرسانی را به صورت رسمی دریافت کنید. اما اگر عجله دارید، می‌توانید فایل‌های آن را دانلود کرده و سپس به صورت دستی، به نصب به روزرسانی بپردازید.

نظر شما در مورد ارائه آپدیت اندروید ١٢ برای Xperia 1 III و Xperia 5 III با مقداری تأخیر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️